Споживчі настрої українців покращуються третій місяць поспіль
Індекс споживчих настроїв українців після двомісячного позитивного тренда в травні цього року покращився ще на 1,5 пункту - до 62,9 (тут і далі за шкалою від нуля до 200) порівняно з квітневим показником, а в річному порівнянні зріс на 4,9 пункту, свідчать матеріали щомісячного дослідження GfK Ukraine.
Українці були оптимістично налаштовані щодо безробіття - відповідний індекс просів на 5,3 пункту порівняно з квітнем-2018, до 125,5, свідчать дані дослідження.
Позитивну динаміку показав також індекс доцільності великих покупок - цей показник зріс на 3,7 пункту в місячному порівнянні - до 69,8, зазначає GfK Ukraine. Найбільшу позитивну динаміку цей індекс мав у таких групах: дохід нижче за середній, у містах понад 100 тис. населення та в групі старшого віку. Цей результат може бути пов'язаний із закінченням опалювального сезону та вивільненням коштів у цих групах.
Третій місяць поспіль українці залишаються оптимістичними щодо економічного зростання. Найбільше зріс показник очікуваного зростання економіки країни в найближчі п'ять років - на 2,7 пункту, до 70,1, тоді як індекс очікуваних змін особистого матеріального становища показав зростання на 1,7 пункту - до 61,2. Загалом індекс економічних очікувань у травні піднявся на 1,6 пункту - до 64,6, хоча щодо зростання економіки країни найближчого року українці залишаються нейтральними - цей показник зріс на 0,5 пункту, до 62,5.
Показник поточного матеріального становища збільшився на 1,4 пункту - до 60,3, хоча щодо поточного особистого матеріального становища українці були налаштовані нейтрально - цей показник показав зростання на 0,8 пункту - до 50,9.
Негативний тренд стосувався очікувань українців щодо інфляції - відповідний показник зріс на 1,9 пункту – до 190,4. Погіршилися також очікування українців щодо курсу гривні в найближчі три місяці - на 1,9 пункту, до значення 149,5.
Як повідомлялося, у квітні цього року було зафіксовано зростання споживчих настроїв на 3,7 пункти порівняно з березнем.
Раніше локальний максимум споживчих настроїв дослідники зафіксували в жовтні 2017 року - 62,9 після п'яти місяців стабільності. У подальші місяці настрої споживачів погіршувалися, аж до локального мінімуму 55,4 у лютому цього року.
Gfk Ukraine здійснює дослідження домашніх господарств для визначення споживчих настроїв в Україні з червня 2000 року. Опитують 1 тис. респондентів.
https://ua.interfax.com.ua
Коментарі до матеріалу