Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Помилки персоналу і чайові в кафе, - рекомендації адвоката

Редакція

11.12.2017 1705 0 0

Адвокат розповів, чи потрібно залишати офіціантам «на чай» і куди поскаржитися в разі порушення Ваших прав.

У неприємну ситуацію може потрапити не тільки відвідувач закладу громадського харчування, а й сам ресторатор. Адже нерідко з'являються клієнти-шахраї, які прагнуть не тільки смачно поїсти, а й трохи підзаробити.

Як правило, «ресторанні» шахраї в кінці трапези піднімають шум, мовляв, знайшли на тарілці волосся. Від пропозиції замінити блюдо вони відмовляються, адже їх мета - гроші. В цьому випадку довести свою правоту закладу майже нереально. Єдине, що може допомогти в такій ситуації, - камери відеоспостереження.

Але часто персонал дійсно помиляється. Якщо Вам принесли дуже солону їжу або в тарілці виявлена ​​муха або волосся, то можна вимагати замінити блюдо або повернути сплачені за нього кошти. І зробити це вам повинні безкоштовно. У такій ситуації досвідчений ресторатор не стане доводити справу до скандалу, адже правило «Клієнт завжди правий» ніхто не відміняв.

За кордоном не залишити офіціанту в кафе на чай - значить образити. Середній розмір чайових становить від 5 до 10% від рахунку. В Україні, як правило, сплата чайових - справа добровільна. Адже всі необхідні витрати на утримання ресторану і приготування їжі закладені у вартість страви. Правда, існують заклади громадського харчування, які беруть плату за обслуговування незалежно від бажання клієнтів. Чи можуть вони так чинити? Можуть, але тільки за умови, що клієнт попереджений (наприклад, прописано в меню) і згоден на надання йому такої послуги: відмовитися від неї можна тільки в тому випадку, коли маєте скарги на обслуговування. Якщо послуги були надані якісно та у Вас немає претензій, то потрібно сплатити ці відсотки.

В кінці нагадаємо основні поради:

- якщо Ви отруїлися в закладі громадського харчування, то адміністрація повинна компенсувати повну вартість лікування;

- Ви можете не платити за страву, якщо з часу його замовлення пройшло більше 20 хвилин;

- зіпсоване блюдо повинні обов'язково замінити;

- адміністрація закладу ні в якому разі не має права утримувати Вас, доки Ви не розрахуєтеся за битий посуд. Якщо ж на вашу адресу звучать погрози, то викликайте правоохоронні органи;

- з Вас не можуть стягувати чайові примусово. Відсоток за обслуговування повинен бути прописаний в меню;

- свої претензії до закладу викладіть в книзі скарг, яку Вам повинні надати на першу вимогу;

- Ви також можете звертатися до Державної санітарно-епідеміологічну службу, Держінспекцію з питань захисту прав споживачів і, звичайно ж, до суду.

Джерело: http://sud.ua/ 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали