Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Помилки персоналу і чайові в кафе, - рекомендації адвоката

11.12.2017

Адвокат розповів, чи потрібно залишати офіціантам «на чай» і куди поскаржитися в разі порушення Ваших прав.

У неприємну ситуацію може потрапити не тільки відвідувач закладу громадського харчування, а й сам ресторатор. Адже нерідко з'являються клієнти-шахраї, які прагнуть не тільки смачно поїсти, а й трохи підзаробити.

Як правило, «ресторанні» шахраї в кінці трапези піднімають шум, мовляв, знайшли на тарілці волосся. Від пропозиції замінити блюдо вони відмовляються, адже їх мета - гроші. В цьому випадку довести свою правоту закладу майже нереально. Єдине, що може допомогти в такій ситуації, - камери відеоспостереження.

Але часто персонал дійсно помиляється. Якщо Вам принесли дуже солону їжу або в тарілці виявлена ​​муха або волосся, то можна вимагати замінити блюдо або повернути сплачені за нього кошти. І зробити це вам повинні безкоштовно. У такій ситуації досвідчений ресторатор не стане доводити справу до скандалу, адже правило «Клієнт завжди правий» ніхто не відміняв.

За кордоном не залишити офіціанту в кафе на чай - значить образити. Середній розмір чайових становить від 5 до 10% від рахунку. В Україні, як правило, сплата чайових - справа добровільна. Адже всі необхідні витрати на утримання ресторану і приготування їжі закладені у вартість страви. Правда, існують заклади громадського харчування, які беруть плату за обслуговування незалежно від бажання клієнтів. Чи можуть вони так чинити? Можуть, але тільки за умови, що клієнт попереджений (наприклад, прописано в меню) і згоден на надання йому такої послуги: відмовитися від неї можна тільки в тому випадку, коли маєте скарги на обслуговування. Якщо послуги були надані якісно та у Вас немає претензій, то потрібно сплатити ці відсотки.

В кінці нагадаємо основні поради:

- якщо Ви отруїлися в закладі громадського харчування, то адміністрація повинна компенсувати повну вартість лікування;

- Ви можете не платити за страву, якщо з часу його замовлення пройшло більше 20 хвилин;

- зіпсоване блюдо повинні обов'язково замінити;

- адміністрація закладу ні в якому разі не має права утримувати Вас, доки Ви не розрахуєтеся за битий посуд. Якщо ж на вашу адресу звучать погрози, то викликайте правоохоронні органи;

- з Вас не можуть стягувати чайові примусово. Відсоток за обслуговування повинен бути прописаний в меню;

- свої претензії до закладу викладіть в книзі скарг, яку Вам повинні надати на першу вимогу;

- Ви також можете звертатися до Державної санітарно-епідеміологічну службу, Держінспекцію з питань захисту прав споживачів і, звичайно ж, до суду.

Джерело: http://sud.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
24.06.2025
У ДАР запроваджено новий функціонал
Мінагрополітики запровадив новий функціонал в ДАР. Оновлення спрямовані на покращення функціоналу для користувачів та підвищення ефективності адміністрування у сфері сільського господарства. Міністерство аграрної політики та продовольства запровадило новий функціонал в інформаційно-комунікаційн...
23.06.2025
Перевірки ДПС в аптеках: які порушення найчастіше виявляють
Найпоширеніші порушення: проведення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО та без видачі фіскального чеку; порушення порядку обліку товарних запасів; використання праці неоформлених працівників. З початку 2025 року ДПС провела 910 перевірок у сфері охорони здоров’я, включаючи аптеки ...
23.06.2025
Іноземні вантажні вагони зможуть знову курсувати територією України
Укрзалізниця затвердила процедуру визначення іноземних вантажних вагонів технічно сумісними з інфраструктурою залізниць України. Це рішення дозволяє впорядкувати питання курсування вагонів нерезидентів територією України.  Фахівці компанії погодили з залізничними адміністраціями суміжних країн...
Кращі матеріали