Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Конфлікти бізнес-партнерів: коли варто залишатися разом?

22.11.2016

Коли бізнес переживає бурхливі часи – чи період кризи або період зростання – зростання напруги виводить на поверхню глибинні відмінності між власниками, про які вони часто і не здогадувалися на старті. Конфлікти неминучі.

Оголіли суперечності починають виснажувати життєві сили партнерів і гасити енергію підприємництва. Іноді вони здаються настільки непереборними, що виникає бажання якомога швидше припинити спільну діяльність.

У моменти загострення розбіжностей бізнес-партнерам важливо усвідомлювати, що не всі конфлікти є деструктивними. І своєчасні зусилля, спрямовані на подолання поділяють їх бар'єрів, часто дозволяють укріпити партнерські відносини. У конструктивному конфлікті, незалежно від суперечностей, партнери продовжують поділяти спільні цінності й погляди.

Суперечки відбуваються без навмисних нападів на особистісні особливості характерів; зберігається атмосфера взаємної довіри і поваги. Навіть у складних міжособистісних протиріччях, коли погляди, поведінку або персональні переваги бізнес-партнера викликають стійке відторгнення, зберігається повага до його професіоналізму, характером і суджень.

Деструктивні конфлікти роз'їдають бізнес зсередини

Деструктивні конфлікти, навпаки, схожі на токсичний шлюб. Вони роз'їдають бізнес зсередини і не приносять користі нікому з учасників. Так само як триваючі конфлікти між батьками можуть серйозно травмувати дітей, токсичні відносини бізнес-партнерів разрушительновлияют на всі процеси в організації.

Коли виникають сумніви щодо щирості або порядності партнера, прийшов час або опрацювати спільно виникають розбіжності, або серйозно подумати про припинення партнерства. У тих же випадках, коли збережена готовність довіряти партнеру в питаннях бізнесу, фінансів і репутації, важливо сформувати таку модель взаємодії, яка посилить переваги співпраці і обмежить розбіжності у спілкуванні бізнес-партнерів.

Рішення про те, як вибудовувати відносини з партнером в умовах конфлікту легше прийняти, розібравшись з джерелом протиріч.

Варіант 1: конфлікти бачення і цінностей

Бачення дозволяє визначити напрямок розвитку бізнесу. Система цінностей партнерів визначає моделі поведінки в команді, які є бажаними і прийнятними при русі в обраному напрямку.

Ніщо не впливає на потенціал та розвиток організації більш руйнівна, ніж конфлікти бачення і цінностей.

Складно приймати узгоджені рішення, коли один з партнерів прагне до максимізації сьогоднішньої прибутку будь-якою ціною, а другий націлений на формування довгострокових цінностей, повністю ігноруючи поточні потреби бізнесу. І навряд чи партнерам вдасться подолати відсутність схожих уявлень про допустимість в бізнесі і партнерство брехні, шахрайства, порушення домовленостей.

Конфлікти цінностей підривають довіру між партнерами, без якого спільне ведення бізнесу малоефективно. Якщо партнери розходяться в розумінні цілей діяльності, не можуть узгодити ключові принципи співіснування, навряд чи їм під силу довгострокове співробітництво. Вихід з конфліктів цінностей, як правило, можливий тільки шляхом припинення партнерства.

Варіант 2: конфлікти інтересів

Конфлікти інтересів виникають, коли ситуація вимагає зміни сформованого розподілу влади

Конфлікти інтересів є менш руйнівними, ніж конфлікти бачення і цінностей. Вони виникають, коли ситуація вимагає зміни сформованого розподілу влади, впливу, обов'язків або винагороди між партнерами. Наприклад, по мірі зростання бізнесу один з партнерів починає гірше справлятися зі зростаючими обов'язками, і другого доводиться працювати за двох. Або хтось з партнерів відчуває, що виконувана ним робота заслуговує більш високої оплати за більшої складності або відповідальності. Врегулювання конфліктів інтересів може виявитися проблематичним, так як змінилася ситуація може бути неочевидною, а визнання сталися змін – болючим.

Розв'язання подібних конфліктів можливе при наявності у партнерів загальної системи цінностей і бажання усунути протиріччя. При прийнятті рішення, найбільш вигідного для бізнесу, комусь з партнерів швидше за все доведеться відкласти в сторону особисті інтереси і амбіції, взяти під контроль власне его. Не так-то просто погодитися з тим, що ваш партнер, а не ви, є більш талановитим керівником, заслуговує великих повноважень або більш високої оплати.

Еслиже бізнес-партнерів не об'єднує достатній рівень довіри та поваги, конфлікти інтересів можуть виявитися непереборними і руйнівними для партнерства.

Варіант 3: конфлікти стилів

Третя група конфліктів виникає, коли персональний стиль одного з партнерів неприємний і дратує іншого. Когось обурює імпульсивність рішень, хтось виходить із себе через надмірну педантичності. Такі конфлікти звичайно виникають частіше, ніж конфлікти цінностей та інтересів, але і вирішуються простіше і успішніше.

В партнерствах важливо усвідомлювати, що ефективне взаємодія вимагає взаємодоповнюючих стилів, коли сильні сторони одного партнера зміцнюють слабкі зони іншого. Наприклад, значно легше вирішувати різноманіття повсякденних завдань бізнесу, коли один з партнерів креативний, а другий методичний і консервативний.

Загострюється час від часу протистояння стилів може переростати в малоприємні конфлікти. Здатність при розбіжностях пам'ятати про цінності відмінностей і поважати право партнера бути іншим дозволить зберегти стійку співпрацю.

Конфлікти цінностей є очевидно деструктивними. Конфлікти ж інтересів і стилів в більшості випадків містять багато конструктиву і можливостей для розвитку бізнесу.

Успішно долаючи виникаючі суперечності, партнери отримують можливість більш глибокого особистісного розвитку і шанс для формування довгострокового взаємовигідного співробітництва. Якщо ж бізнес-партнерам не вистачає довіри, поваги і бажання долати виникаючі проблеми, навіть потенційно конструктивні конфлікти можуть врешті-решт стати причиною розпаду партнерських відносин.

Джерело: http://hyser.com.ua/articles/konflikt...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
17.07.2025
Чи потрібно реєструвати в Держреєстрі право власності на майно, набутого до 2013 року
З 1 січня 2013 року в Україні запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП). Він замінив собою попередні реєстри прав на нерухомість (Реєстр прав власності на нерухоме майно та паперові реєстрові книги та реєстраційні справи БТІ). Щоб повноцінно користуватися державними електронн...
16.07.2025
Бізнес і представники Уряду підписали Хартію стійкості людського капіталу
Підписано Хартію стійкості людського капіталу (HCR) – це флагманська ініціатива, покликана об’єднати бізнес, уряд, громадянське суспільство та міжнародних партнерів навколо відновлення й підтримки людського капіталу в Україні. Під час Ukraine Recovery Conference 2025 у Римі Мінекономіки ...
15.07.2025
Судова процедура ліквідації банкрута
Розглянемо, що таке банкрутство, як боржник визнається банкрутом, як відкривається ліквідаційна процедура тощо. Визнання боржника банкрутом – це не лише правовий статус, а й старт складного процесу ліквідації. Ключову роль у цьому процесі відіграє ліквідатор, обраний з числа арбітражних керуюч...
Кращі матеріали