Конфлікти бізнес-партнерів: коли варто залишатися разом?
22.11.2016 1085 0 0
Коли бізнес переживає бурхливі часи – чи період кризи або період зростання – зростання напруги виводить на поверхню глибинні відмінності між власниками, про які вони часто і не здогадувалися на старті. Конфлікти неминучі.
Оголіли суперечності починають виснажувати життєві сили партнерів і гасити енергію підприємництва. Іноді вони здаються настільки непереборними, що виникає бажання якомога швидше припинити спільну діяльність.
У моменти загострення розбіжностей бізнес-партнерам важливо усвідомлювати, що не всі конфлікти є деструктивними. І своєчасні зусилля, спрямовані на подолання поділяють їх бар'єрів, часто дозволяють укріпити партнерські відносини. У конструктивному конфлікті, незалежно від суперечностей, партнери продовжують поділяти спільні цінності й погляди.
Суперечки відбуваються без навмисних нападів на особистісні особливості характерів; зберігається атмосфера взаємної довіри і поваги. Навіть у складних міжособистісних протиріччях, коли погляди, поведінку або персональні переваги бізнес-партнера викликають стійке відторгнення, зберігається повага до його професіоналізму, характером і суджень.
Деструктивні конфлікти роз'їдають бізнес зсередини
Деструктивні конфлікти, навпаки, схожі на токсичний шлюб. Вони роз'їдають бізнес зсередини і не приносять користі нікому з учасників. Так само як триваючі конфлікти між батьками можуть серйозно травмувати дітей, токсичні відносини бізнес-партнерів разрушительновлияют на всі процеси в організації.
Коли виникають сумніви щодо щирості або порядності партнера, прийшов час або опрацювати спільно виникають розбіжності, або серйозно подумати про припинення партнерства. У тих же випадках, коли збережена готовність довіряти партнеру в питаннях бізнесу, фінансів і репутації, важливо сформувати таку модель взаємодії, яка посилить переваги співпраці і обмежить розбіжності у спілкуванні бізнес-партнерів.
Рішення про те, як вибудовувати відносини з партнером в умовах конфлікту легше прийняти, розібравшись з джерелом протиріч.
Варіант 1: конфлікти бачення і цінностей
Бачення дозволяє визначити напрямок розвитку бізнесу. Система цінностей партнерів визначає моделі поведінки в команді, які є бажаними і прийнятними при русі в обраному напрямку.
Ніщо не впливає на потенціал та розвиток організації більш руйнівна, ніж конфлікти бачення і цінностей.
Складно приймати узгоджені рішення, коли один з партнерів прагне до максимізації сьогоднішньої прибутку будь-якою ціною, а другий націлений на формування довгострокових цінностей, повністю ігноруючи поточні потреби бізнесу. І навряд чи партнерам вдасться подолати відсутність схожих уявлень про допустимість в бізнесі і партнерство брехні, шахрайства, порушення домовленостей.
Конфлікти цінностей підривають довіру між партнерами, без якого спільне ведення бізнесу малоефективно. Якщо партнери розходяться в розумінні цілей діяльності, не можуть узгодити ключові принципи співіснування, навряд чи їм під силу довгострокове співробітництво. Вихід з конфліктів цінностей, як правило, можливий тільки шляхом припинення партнерства.
Варіант 2: конфлікти інтересів
Конфлікти інтересів виникають, коли ситуація вимагає зміни сформованого розподілу влади
Конфлікти інтересів є менш руйнівними, ніж конфлікти бачення і цінностей. Вони виникають, коли ситуація вимагає зміни сформованого розподілу влади, впливу, обов'язків або винагороди між партнерами. Наприклад, по мірі зростання бізнесу один з партнерів починає гірше справлятися зі зростаючими обов'язками, і другого доводиться працювати за двох. Або хтось з партнерів відчуває, що виконувана ним робота заслуговує більш високої оплати за більшої складності або відповідальності. Врегулювання конфліктів інтересів може виявитися проблематичним, так як змінилася ситуація може бути неочевидною, а визнання сталися змін – болючим.
Розв'язання подібних конфліктів можливе при наявності у партнерів загальної системи цінностей і бажання усунути протиріччя. При прийнятті рішення, найбільш вигідного для бізнесу, комусь з партнерів швидше за все доведеться відкласти в сторону особисті інтереси і амбіції, взяти під контроль власне его. Не так-то просто погодитися з тим, що ваш партнер, а не ви, є більш талановитим керівником, заслуговує великих повноважень або більш високої оплати.
Еслиже бізнес-партнерів не об'єднує достатній рівень довіри та поваги, конфлікти інтересів можуть виявитися непереборними і руйнівними для партнерства.
Варіант 3: конфлікти стилів
Третя група конфліктів виникає, коли персональний стиль одного з партнерів неприємний і дратує іншого. Когось обурює імпульсивність рішень, хтось виходить із себе через надмірну педантичності. Такі конфлікти звичайно виникають частіше, ніж конфлікти цінностей та інтересів, але і вирішуються простіше і успішніше.
В партнерствах важливо усвідомлювати, що ефективне взаємодія вимагає взаємодоповнюючих стилів, коли сильні сторони одного партнера зміцнюють слабкі зони іншого. Наприклад, значно легше вирішувати різноманіття повсякденних завдань бізнесу, коли один з партнерів креативний, а другий методичний і консервативний.
Загострюється час від часу протистояння стилів може переростати в малоприємні конфлікти. Здатність при розбіжностях пам'ятати про цінності відмінностей і поважати право партнера бути іншим дозволить зберегти стійку співпрацю.
Конфлікти цінностей є очевидно деструктивними. Конфлікти ж інтересів і стилів в більшості випадків містять багато конструктиву і можливостей для розвитку бізнесу.
Успішно долаючи виникаючі суперечності, партнери отримують можливість більш глибокого особистісного розвитку і шанс для формування довгострокового взаємовигідного співробітництва. Якщо ж бізнес-партнерам не вистачає довіри, поваги і бажання долати виникаючі проблеми, навіть потенційно конструктивні конфлікти можуть врешті-решт стати причиною розпаду партнерських відносин.
Джерело: http://hyser.com.ua/articles/konflikt...
Коментарі до матеріалу