Які українські продукти потраплять на світовий ринок у 2017 році
05.12.2016 325 0 0
Українські продукти харчової промисловості вже давно потрапили в закордонні меню. За даними Нацбанку, в січні-жовтні 2016 року сальдо зведеного платіжного балансу було позитивним і склало близько $1 млрд. В жовтні плюс багато в чому забезпечив традиційне зростання експорту зернових, насамперед кукурудзи, а також збільшення вивозу цукру, завдяки виходу на нові ринки збуту.
Поки частка готових харчових продуктів у загальному обсязі експорту невисока. За даними Ради з питань експорту продовольства (UFEB), в 2013 році загальний обсяг поставок за кордон м'яса, молочних продуктів, цукру і кондитерських виробів становив усього 2% від загального експорту, а у 2015 році — 4%.
За 2013-2015 рр. стабільно приростали лише обсяги експорту м'яса і субпродуктів (+32%). Всі інші категорії скорочувалися. Найбільше (у 2,5 рази) впав експорт шоколаду.
Головні причини — заборона ввезення нашої продукції в Росію та її транзиту через територію РФ в країни Азії, а також падіння цін на світових ринках, втрата Криму та частини Донбасу.
Але вже в 2016 році картина почала змінюватися. Перш за все, завдяки дії угоди про Асоціацію з ЄС, а також інтенсивному пошуку нових ринків збуту.
Наприклад, якщо в 2013-2015 роках експорт цукру впав на 7%, то за 9 місяців поточного року він зріс на 45% до аналогічного періоду минулого року.
За даними UFEB, в цьому році 3% експорту цукру пішло в нові для нас країни: Бенін, Джібуті, ПАР, а частка поставок на азіатські ринки (у тому числі Шрі-Ланку і М'янми) зросла з торішніх 10% до 41%.
Крім того, після п'ятивідсоткового падіння за три роки мінімальне зростання (в 1%) продемонстрували продажу кондитерських виробів з цукру. Втрату російського ринку українські кондитери компенсують поставками в Польщу, Румунію, Литву, а також в Ірак, Монголію і Китай.
Дії асоціації»Укркондпром» можуть слугувати взірцем щодо виходу на нові ринки.
Українські кондвироби з вмістом екзотичних горіхів більше 20% вже представлені в Європі. В цьому році туди продано товару на $3 млн. Зараз країни Перської затоки дуже зацікавлені в нашій кондитерці. Ми підрахували, що щорічно цей ринок може приносити $15-20 млн.
Все, що потрібно — розробити сертифікат, який потрібен для експорту в ці країни. Це обіцяють зробити в 2017 році.
Куди і що везти
У найближчі роки платоспроможний попит в Україні буде рости повільно, тому експорт залишається єдиним драйвером нарощування виробництва.
У Мінагропроді ставлять перед собою три завдання:
диверсифікувати товарну структуру експорту;
відкрити нові ринки збуту;
розширити коло підприємств, які могли б експортувати свою продукцію.
Найбільш перспективні напрямки з точки зору швидкого збільшення експорту — це Китай, Індія, Японія і Південна Корея. Останні два — це високоприбуткові ринки, але вихід на них ще важче, ніж в ЄС специфічних вимог. Наприклад, вимоги щодо курячим яйцям в Японії не мають аналогів у світі. Дивляться, щоб не завезли хвороб, а у випадку з яйцями для інкубаторів — вимагають сертифікувати кожну партію продукції. Та й при поставках іншої їжі в країну висхідного сонця доведеться стежити за якісними характеристиками продукції, зокрема, екологічною чистотою, дозуванням компонентів, вмістом поживних речовин
Крім того, як відзначають експерти UFEB, треба враховувати світові тенденції у споживанні різних харчових продуктів. Наприклад, в кондитерці потрібно постійно дивувати споживача новими смаками і поєднаннями. Спостерігається тенденція до споживання виробів з меншим вмістом цукру, зростає попит на натуральні інгредієнти і збагачені вітамінами продукти.
Нарешті, споживачам пропонують більш зрозумілі етикетки на товарах. Тобто, замість індексу Е330 пишуть знайоме «лимонна кислота».
Крім споживчих переваг і релігійних традицій (халяль або кашрут) на наш експорт впливає і эпиозоотическая ситуація в Україні. Наприклад, Білорусь 28 листопада заборонила ввезення живих свиней, свинини і продуктів її переробки з Черкаської та Рівненської областей через виявлення там вірусу африканської чуми свиней (АЧС).
З цієї причини експорт свинини і продуктів з неї обвалився в цьому році в 12 разів. При цьому експорт яловичини за 10 місяців 2016 року зріс на 5% порівняно з тим же періодом 2015-го, а вивіз м'яса птиці підскочив одразу на 46%.
Джерело: http://ubr.ua/
Коментарі до матеріалу