Які зміни принесе схвалена Кабміном податкова реформа
07.10.2016 174 0 0
5 жовтня Кабмін все ж схвалив податкову реформу. Тепер на черзі - узгодження в Нацраді реформ, після чого документи зареєструють у Верховній Раді. При вдалому розкладі, це можна завершити до кінця тижня. Що ж чекає українців?
БІЗНЕСУ. Ключові зміни торкнуться адміністрування податків. Згідно з документами, планується запустити повноцінний електронний кабінет платника податків. Це дозволить отримувати інформацію про перевірки, подавати податкову звітність, списуватися з контролюючим органом і ін. Також з 1 січня 2018 року запущений єдиний казначейський рахунок для сплати всіх податків, крім ПДВ і акцизів, що також спростить сплату податків українцями. Крім того, буде запроваджено єдиний публічний Реєстр заяв на бюджетне відшкодування ПДВ, що дозволить автоматизувати ці процеси, а значить, усуне корупційну складову. А ще в планах влади - ліквідувати податкову поліцію і створити новий орган - фінансову поліцію. Але під ці ініціативи зараз допрацьовується відповідна законодавча база.
З позитивних новин - впровадження податкових канікул на термін до 2021 року для бізнесу. Йдеться про застосування нульової ставки податку на прибуток підприємств. При цьому такою пільгою зможуть скористатися підприємства, річний дохід яких не перевищує 3 млн грн, штат - від 20 до 50 осіб, а щомісячна зарплата співробітників складає як мінімум дві мінімалки (сьогодні це 2900 грн).
Очікують новації і самозайнятих осіб, оскільки впроваджується нова система оподаткування доходів фізосіб при здійсненні будь-якої діяльності. Тобто фактично будуть введені дві категорії: перша - «пом'якшена» загальна система і друга - стандартна загальна система (зараз діє). В першу категорію ввійдуть «самозайняті» люди, наприклад кухаря, масажисти, косметологи, які можуть не реєструватися як підприємці, але хочуть платити податки. У них буде єдина ставка - 18% ПДФО і нескладна система реєстрації. При цьому, як кажуть експерти, для таких самозайнятих осіб в майбутньому можуть бути створені умови для зарахування робочого стажу та пенсії.
ЛЮДЯМ. Якщо люди платять за навчання у вищих навчальних закладах або профтехучилищах, в такому випадку вони будуть звільнені від сплати податку на доходи фізосіб. Також буде збільшено розмір добових при відрядженнях за кордон з 0,75 мінзарплати (зараз - 1087 грн) до 40 євро (1152 грн) в день. Крім того, для звіту про відрядження не потрібен буде посадковий талон і відмітка в паспорті про перетин кордону.
Також буде легше жити і переселенцям, оскільки якщо квартири або земля знаходяться в зоні бойових дій, тоді за них не доведеться платити податки. Якщо ж підприємці здійснюють діяльність на території, контрольованій України (наприклад, окремі райони Донбасу), вони платять податки як зазвичай (і філії, і центральні офіси). А ось бізнес, що знаходиться в зоні АТО, не сплачує податки. Це ж стосується і нарахування штрафів. При цьому вся лікеро-горілчана продукція, яка виробляється в зоні бойових дій, заборонена для ввезення в Україну. Всі ці новації планується ввести в дію ще до завершення антитерористичної операції.
Експерти: новації дозволять активно боротися з корупцією і хабарами
Експерти вважають хорошим знаком завершення роботи над податковим кодексом. Два роки роботи нарешті увінчалися успіхом. Найголовніше досягнення в тому, що хочуть навести порядок в адмініструванні податків. Тобто бізнесу буде простіше працювати, оскільки запрацює електронний кабінет, реєстр відшкодування ПДВ і єдиний казначейський рахунок. Це дозволить ліквідувати корупційну складову в багатьох процесах, наприклад у відшкодуванні ПДВ, оскільки це буде проходити в автоматичному режимі. Адже тепер люди, маючи на це обґрунтування, отримуватимуть відшкодування податку чесно, а не тому, що заплатили комусь хабар. В оновленому Податковому кодексі не вистачає зниження податкових ставок, про що раніше так багато сперечалися влади.
Джерело: http://hyser.com.ua/
Коментарі до матеріалу