Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як захистити права клієнта банку-банкрута

06.07.2016

Громадською організацією «Центр соціально-політичних технологій» з метою сплати у встановлені терміни податків були передані в публічне акціонерне товариство «Комерційний банк «Хрещатик» (ПАТ« КБ «Хрещатик») платіжні доручення з вимогою про перерахування коштів до бюджету на їх сплату. Ці платіжні доручення були отримані ПАТ «КБ« Хрещатик »і прийняті до виконання 5 квітня 2016 року. У цей період на підставі постанови правління Національного банку України №234 від 5 квітня 2016 року «Про віднесення публічного акціонерного товариства« Комерційний банк «Хрещатик» до категорії неплатоспроможних »виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб 5 квітня 2016 прийнято рішення №463 про введення з 5 квітня 2016 року в ПАТ «КБ« Хрещатик »тимчасової адміністрації. Відповідно до ст. 36 Закону України «Про систему гарантування вкладів...» тимчасовою адміністрацією були заблоковані всі кошти на рахунку громадської організації.

ГО «ЦСПТ» письмово звернулася в банк про негайне перерахування коштів до Державного бюджету, у чому їй було відмовлено. Згідно з наданим відповіді ПАТ «КБ« Хрещатик », платіжні доручення повернуті банком без виконання з вини банку. З метою попередження застосування контролюючим органом відповідних заходів як до платника податків, ГО «ЦСПТ» звернулася до контролюючого органу за місцем реєстрації про прийняття банком платіжних доручень на перерахування коштів за сплату податків, як доказ приклавши копії доручень з відміткою банку. Таке звернення з доказами прийняття банком до виконання платіжних доручень є підставою для ненарахування штрафних санкцій та пені, і як наслідку - відсутність суми податкового боргу.

У разі віднесення банківської установи до категорії неплатоспроможних платнику податків для захисту своїх прав необхідно довести, що несвоєчасне перерахування (неперерахування) коштів за податки і збори до Державного бюджету відбулося саме з вини банку. Для цього слід пам'ятати наступне:

- по-перше, основним доказом є належним чином оформлене платіжне доручення на оплату податків або зборів, на якому, відповідно, повинна бути відмітка банку про його прийняття.

- по-друге, ці платіжні доручення повинні бути прийняті банком саме в терміни, встановлені для сплати відповідного податку або збору. В іншому випадку, якщо ви пропустили встановлений термін і надали платіжні доручення в банк пізніше, то саме до вас як платника податків будуть застосовуватися контролюючим органом штрафні санкції за несвоєчасну сплату та нараховуватиметься пеня за кожен календарний день прострочення. Таким чином, виконання платником податкового боргу по перерахуванню до бюджету суми податкового зобов'язання пов'язано в т.ч. з моментом надання в банк платіжного доручення на перерахування відповідних сум податкових зобов'язань.

- по-третє, щоб дійсно довести, що несвоєчасна сплата (перерахування) грошового зобов'язання в бюджет сталася саме з вини банку, на рахунках у платника податків повинна бути достатня сума коштів, на яку було подано платіжне доручення. В іншому випадку, якщо сума коштів буде недостатньою, то факт несвоєчасного перерахування можна розцінювати саме як з вини платника податків.

Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://sud.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
28.06.2025
Які послуги Дії можуть використовувати компанії
Цифровізація – це стандарт, за яким уже працюють бізнес і установи. Паспорт – без сканів. Підпис – без ручки. Дані – без ручного введення.  Цифрові сервіси Дії вже інтегрували понад 25 000 бізнесів та установ. Вони ідентифікують клієнтів, підписують документи онлайн, пе...
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
Кращі матеріали
Центр сповіщень