Як повернути гроші, вкрадені з банківської картки?
23.10.2017 2728 1 0
Останнім часом почастішали випадки пропажі коштів з банківських платіжних карток. Що робити в таких випадках?
Що робити, якщо вкрали картку?
Після виявлення факту втрати банківської карти або появи підозри, що по вашому рахунку були проведені платежі, які ви не робили, негайно повідомте про це в банк.
Як правило, це можна зробити, зателефонувавши на телефон гарячої лінії банку, через систему онлайн обслуговування в мережі Інтернет або особисто відвідавши відділення банку. Більш конкретно способи оповіщення банківські установи прописують в договорах. Зверніть увагу! До моменту повідомлення користувачем банку ризик від збитку здійснення операцій і відповідальність несе користувач. А з моменту повідомлення банку ризик збитків від здійснення операцій несе вже банк.
Що повинен зробити банк?
Банк, який випустив банківську карту, отримавши повідомлення або заяву про втрату банківської карти або про платежі, яких власник картки не виконував, зобов'язаний: ідентифікувати користувача, зафіксувати обставини ситуації, зафіксувати дату, час і хвилини його звернення.
При цьому банк зобов'язаний негайно призупинити дії операцій з використанням банківської карти стороною. Залишок коштів на рахунку за дорученням власника рахунку перераховується на інші рахунки або видається готівкою.
Який термін розгляду банком заяви або повідомлення?
Банк зобов'язаний розглядати заяви або повідомлення, що стосуються використання банківської карти або незавершеного переказу, ініційованого з його допомогою в термін, встановлений договором.
Однак цей термін не може перевищувати строку, передбаченого законом для розгляду звернень скарг громадян.
При цьому банк повинен надати потерпілому клієнту можливість отримувати інформацію про хід розгляду заяви чи повідомлення і повинен повідомляти в письмовій формі про результати розгляду.
Який термін повернення коштів на рахунок?
Банк повинен встановити ініціатора і правомірність переказу коштів. Поки ця процедура не буде проведена, банк має право не повертати на рахунок неналежного платника суму попередньо списаного неналежного переказу. У той же час, слід зазначити, що всі ці процедури не можуть займати більше 90 календарних днів.
У разі встановлення неналежного переказу банк зобов'язаний перерахувати на рахунок постраждалого клієнта відповідну суму грошей за рахунок власних коштів.
Крім того, банк повинен сплатити пеню в розмірі 0,1 відсотка суми переказу за кожний день, починаючи з дня переведення до дня повернення відповідної суми на рахунок.
Чи можна оскаржити рішення про відмову повертати кошти?
У разі відмови банку повертати кошти на рахунок платника, потерпілий має право звернутися до суду за місцем знаходження банку в порядку цивільного судочинства.
Вартість подачі позовної заяви майнового характеру - 1% від суми позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Джерело: http://04849.com.ua/
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 1