Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як в Україні отримати статус фізособи-підприємця. Покрокова інструкція

04.06.2019

1. Що таке ФОП і для чого він потрібен?

Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний страх і ризик господарська діяльність. Її мета - досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. ФОП є повноцінним суб'єктом підприємницької діяльності (СПД).

Позитивні аспекти відкриття ФОП полягають в мінімальному пакеті реєстраційних документів. Потрібні тільки паспорт і довідка про присвоєння ідентифікаційного коду. Немає потреби пред'являти установчі документи, не потрібні засновники і статутний капітал.

Серед інших незаперечних переваг - швидка процедура відкриття (24 години з моменту надходження документів до уповноваженого органу). А також можливість найму працівників і вибору відповідної системи оподаткування.

Крім цього, для ФОП не висуваються вимоги наявності юридичної адреси. Вони реєструються за місцем проживання. Не потрібно відкривати рахунок в банку, немає потреби у пресі. Вести бухгалтерську звітність можна самостійно, без залучення фахівця.

Реєстрація ФОП потрібна з різних точок зору. Це і легалізація тієї підприємницької діяльності, якою людина збирається займатися. І мінімізація оподаткування, і чиста совість перед державою по сплаті податків і зборів.

2. Хто може стати підприємцем

Зареєструвати ФОП може самостійно кожен громадянин, який досяг 18 років і має зареєстроване місце проживання. Але можна отримати статус підприємця ще раніше, з 16 років. Правда, за умови згоди від батьків.

3. Процедура відкриття ФОП

Є два способи для реєстрації фізичної особи - підприємця:

Через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) (процедура реєстрації безкоштовна), у нотаріуса. Необхідно буде заплатити за послуги нотаріуса.

Онлайн: через сервіс Міністерства юстиції. Процедура реєстрації є безкоштовною.

У всіх перерахованих вище - крім останнього - варіантах, пакет документів складається тільки з паспорта та ідентифікаційного коду, а також їх копій.

Далі слід визначитися, яким же видом бізнесу ви будете займатися. Для цього існує Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД). Після вибору потрібно заповнити «форму 10», вказавши ці самий КВЕДи. Надалі потрібно дотримуватися цих рамок у своїй підприємницькій діяльності.

Перед реєстрацією ФОП необхідно визначитися зі сферою діяльності по КВЕДом, розрахувати річний оборот, кількість працівників, необхідних для здійснення господарської діяльності - на підставі цих даних вибрати систему оподаткування.

При виборі ФОП спрощеної системи потрібно подати додаткову заяву. Їли все зробити правильно, то вже на наступний день ви зможете забрати виписку, яка підтвердить державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності та постановки його - СПД - на облік.

Після отримання виписки про державну реєстрацію фізичною особою підприємцем обов'язково потрібно звернутися до органу УКРІНФОРМ, в якому враховано ФОП.

4. Яку групу спрощенців вибрати

При виборі спрощеної системи оподаткування (єдиного податку) існують обмеження за видами діяльності.

Платниками першої групи можуть бути ФОП, що займаються виключно роздрібним продажем товарів з торговельних місць на ринках. А також надають побутові послуги населенню.

До другої групи належать ті, хто надає не тільки побутові послуги, а й займається виробництвом і продажем товарів, а також ресторанним бізнесом.

Не можна себе «записати» в цю категорію, якщо ви надаєте посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомості. Або займаєтеся виробництвом, постачанням, продажем ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння.

ФОП третьої групи - ті, хто займається будь-господарською діяльністю, крім тієї, що заборонена ФОП Податковим кодексом. Це може бути, наприклад, обмін іноземної валюти, організація і проведення гастрольних заходів тощо

5. Скільки статус ФОП дозволяє заощадити на податках

Якщо ФОП зареєструється на загальній системі оподаткування, то ставка податку становитиме 18% + 22% єдиного соціального внеску (ЄСВ) від прибутку. Але не менше 22% від мінімальної заробітної плати.

Якщо ФОП зареєструється на спрощеній системі оподаткування (на єдиному податку), ставка податку буде залежати від обраної групи. А максимальна сума ЄСВ буде обмежуватися 22% від 15 мінімальних заробітних плат.

Група

1

2

3

Ставка

10% віж прож. мінімума

20% от мін. з/п

Платник ПДВ

Неплатник ПДВ

3% від доходу + ПДВ

5% від доходу

Дохід в рік, грн.

300 тис.

1,5 млн

5 млн

5 млн

Макс. кіл-ть працівників

0

10

Немає обмежень

6. Які зобов'язання по звітності та податків виникають після оплати ФОП?

 

1 група

2 група

3 група

Порядок сплати єдиного податку

Щомісяця

Щомісяця Щомісяця

Надання звітності з ЄП 

Один раз на рік

Один раз на рік

Щомісяця

7. Яка передбачена відповідальність за їх невиконання?

Попередження або штраф до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 грн.).

8. Закриття ФОП

Якщо з яких-небудь причин ви забажається позбутися статусу фізичної особи-підприємця, то ось процедура закриття:

I. Подача заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця через ЦНАП або онлайн.

II. ФОП повинен забезпечити остаточні розрахунки по податках від здійснення підприємницької діяльності і у встановлені терміни подати відповідному контролюючому органу податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

ubr.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
28.06.2025
Які послуги Дії можуть використовувати компанії
Цифровізація – це стандарт, за яким уже працюють бізнес і установи. Паспорт – без сканів. Підпис – без ручки. Дані – без ручного введення.  Цифрові сервіси Дії вже інтегрували понад 25 000 бізнесів та установ. Вони ідентифікують клієнтів, підписують документи онлайн, пе...
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
Кращі матеріали