Як стати провайдером: про доступ до ринку інтернет-послуг
25.10.2017 14810 0 0
Ринок інтернет-послуг в Україні має великий потенціал для зростання. А отже, це хороший старт для майбутніх підприємців. Як стати інтернет-провайдером, на що звернути увагу і чого остерігатися.
За даними Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, доходи від надання інтернет-послуг за І півріччя 2017 року склали 5 мільярдів 263 мільйони гривень, що на 36,4% більше, ніж у І півріччі 2016 року. Частка доходів від надання послуг фіксованого (проводового) широкосмугового доступу в загальних доходах від інтернет-послуг складає 63,6%, а частка широкосмугового доступу з використанням технологій безпроводового доступу, радiодоступу, відповідно – 21,1%.
Кількість абонентів мережі Інтернет станом на 01.07.2017 зросла на 20,3% у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року та склала 17 млн 703,9 тис. осіб, з них 15 млн 998,4 тис. осіб (або 90,4%) отримують послуги широкосмугового доступу до мережі Інтернет.
Забезпеченість населення інтернет-послугами у розрахунку на 100 жителів по Україні становить 41,7. Найвищий рівень спостерігається в Одеській, Закарпатській областях та місті Києві, а найнижчий — в Івано-Франківській, Чернівецькій та Луганській областях, порахували у НКРЗІ за даними держстату.
Експерти Офісу ефективного регулювання (BRDO) уточнили: 17,7 мільйонів користувачів, нарахованих НКРЗІ, містять: а) користувачів мобільного інтернету, тобто абонентів мобільного зв'язку, що користуються,наприклад, 3G; б) користувачів інтернету, який не є широкосмуговим. Фіксований ШСД при цьому не особливо змінився у 1 півріччі: 14 млн 912,5 тис. користувачів з наданням широкосмугового доступу, з них 10 млн 163 тис. через безпроводові канали зв'язку (тобто GSM, CDMA-оператори тощо).
Тому, якщо вести розмову про користувачів фіксованого широкосмугового доступу до інтернет, то перспективи зростання ще більші.
Ринок широкосмугового доступу до мережі Інтернет має значний потенціал в Україні. Потенційна кількість підключень в Україні становить 19 мільйонів, що на 14 мільйонів більше, ніж на сьогодні. При пропорційному рості доходів розмір ринку у грошовому виразі становить 23 мільярди гривень.
За підрахунками консалтингової групи E&C станом на початок 2017 року рейтинг найбільших провідних інтернет-провайдерів України виглядав так (інфографіку див. нижче).
Зусиллями експертної організації BRDO за підтримки Міністертсва економічного розвитку та торгівлі України експерти розробили зручний алгоритм для підприємців, керуючись підказками якого можна зареєструватися інтернет-провайдером і розпочати діяльність.
Такі можливості надає PRO-платформа. У розділі "Для бізнесу" обираємо вкладку "Як відкрити бізнес", там знаходимо кейс "Інтернет-провайдер". Наприклад, якщо плануєте відкрити підприємництво у формі ФОП, з використанням найманої праці на умовах платника єдиного податку, плануєте використовувати реєстратор розрахункових операцій (обов'язково для доходів понад 1 мільйон гривень на рік), але поки ще його не маєте, плануєте орендувати телекомунікаційну мережу з її самостійним обслуговуванням та експлуатацією, вже маєте приміщення для офісу з заключеними договорами про надання послуг ЖКГ, то для відкриття бізнесу інтернет-провайдера матимете пройти 14 процедур, зібрати для них 24 документи, натомість отримати 14 підтверджуючих документів. Коди КВЕД, які необхідно вказати при реєстрації: Діяльність у сфері проводового електрозв'язку (61.10).
Голова громадської ради при Національній раді з питань телебачення і радіомовлення Наталія Клітна відзначила, що в Україні близько 3,5 тисяч інтернет-провайдерів, які в тому числі надають і послуги телебачення. І з них 900 ліцензіатів-провайдерів програмної послуги – це оператори телекомунікацій, які працюють для потреб телебачення і радіомовлення. І якщо порівнювати, то до реєстру НКРЗІ потрапити значно легше, бо законодавство там передбачає лише реєстрацію, тоді як "телевізійники" лізензуються, тобто, мають отримати ліцензію.
Відкриття бізнесу інтернет-провайдера не потребує багато часу та зусиль. По суті, воно зводиться до внесення у реєстр Регулятора, яке здійснюється протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви.
Етапи створення бізнесу
Основні: 1. Державна реєстрація фізичної особи-підприємця. 2. Реєстрація платником єдиного податку. 3. Дотримання вимог щодо порядку відкриття банківського рахунку фізичної особи-підприємця.
Наступні кроки – щодо реєстрації касового апарату (всього цих кроків 5 і вони детально описані на PRO-платформі).
Після цього – потрібно дотриматись вимог щодо обов'язкового приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків.
Наступні важливі пункти: державна реєстрація операторів, провайдерів телекомунікацій; укладення договору на користування телекомунікаційною мережею.
Інші пункти реєстраційних процедур також детально описані на сайті PRO-платформи.
Проблеми входу
Вже під час здійснення діяльності інтернет-провайдери стикаються з проблемами, найпоширенішими з яких є обмеження доступу до інфраструктури з боку її власників, а також системні крадіжки телекомунікаційного обладнання та пошкодження телекомунікаційних мереж.
Але з огляду на великий потенціал ринку, як-то кажуть, "вовка боятися – в ліс не ходити". Більше того, ті ж експерти BRDO не покладаючи рук трудяться над вирішенням питань зайвої регуляції бізнесу, а отже – полегшення їхнього життя у напрямку доступу, в тому числі до інфраструктури і ринків у цілому.
Джерело: https://24tv.ua/yak_stati_provayderom...
Коментарі до матеріалу