Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як розповідати про свої таланти без скромності і хвастощів

Редакція

23.04.2018 543 0 0

В ідеальному світі люди, які проводять співбесіди, могли б самі точно оцінити ваші таланти, і вам не довелося б хвалитися або рекламувати себе. Але на ділі виявляється, що про здібності людини важко зробити висновок, особливо за нетривалий час співбесіди. Оцінки, дані претендентам під час співбесіди, лише на 4% збігаються з тими, що вони отримують за результатами роботи.

Одна з причин невловимої природи таланту полягає в тому, що його легко підробити, особливо коли люди самі помиляються щодо власних здібностей. Обдурити інших набагато легше, коли вдалося обдурити себе. Не дивно, що нарциси і психопати дуже добре проходять співбесіди. Ще одна причина: ті, хто відповідає за оцінку таланту, не так талановито це роблять, як вони думають, тому надто покладаються на власну інтуїцію і невірно інтерпретують основні сигнали, наприклад приймають екстраверсію за соціальні навички, впевненість - за компетентність, а чарівність - за лідерський потенціал.

Що ж слід робити, якщо ви хочете повідомити про свої таланти іншим, але не бравіруючи ними і не виглядаючи людиною, помиляється на свій рахунок? Ось чотири простих ради.

Коротко опишіть в цифрах ваш досвід

Минула поведінка не завжди визначає майбутнє, особливо при зміні ситуації, однак люди хочуть бути впевнені, що ви вже виконували аналогічну роботу. На щастя, це питання поставлять вам одним з перших при оцінці ваших талантів, тому ніхто не звинуватить вас у хвастощах, якщо ви будете просто відповідати на поставлене запитання.

При цьому важливо бути короткими. Ми живемо в епоху, коли люди не здатні надовго концентрувати увагу. Якщо ви почнете відповідати на питання занадто докладно, то ризикуєте, що люди втратять до вас інтерес і вирішать, що ви не здатні коротко викладати свої думки. Це може спрацювати проти вас: людей, які занадто багато говорять про себе, часто сприймають егоїстичними, зарозумілими або навіть нарцисами. Крім того, якщо ви станете нахвалювати свої досягнення, які не повідомляючи конкретних деталей, слухачі можуть вирішити, що ви перебільшуєте їх.

Тому найкраще висловити свій досвід в цифрах і говорити по суті, наприклад: «Я 18 років пропрацював в області / індустрії Х», «Я керував командою з 75 чоловік», «Зростання нашого напряму бізнесу склав 150%» або «Я очолював підрозділ, на який припадало 60% виручки компанії». Якщо ви не знаєте, про що говорити, виберіть зі свого досвіду то, що найбільше відповідає посаді, на яку ви претендуєте.

Говоріть про свої інтереси, а не навички

Прийнято вважати, що з ентузіазмом говорити про свої інтереси і захоплення - це нормально, а про таланти - не дуже. Наприклад, навряд чи інші оцінять, що ви відзначите в собі почуття гумору або лідерські якості. Спробуйте сказати: «Я один із найсмішніших людей в світі» - і все тут же вирішать, що це не так, і, ймовірно, будуть праві. Те ж саме станеться, якщо ви назвете себе «прекрасним лідером» або скажете, що володієте «підривним мисленням». Однак якщо згадати, що вам подобається керувати командами, міркувати про нетрадиційні способи роботи або ви завжди «намагаєтеся знайти щось веселе», це дозволить принаймні натякнути іншим, що у вас є таланти в цих областях.

Зосередьтеся на своєму потенціалі

Останні дослідження показують, що, оцінюючи інших, ми більше цікавимося їх майбутнім, ніж минулим. У «Портреті Доріана Грея» Оскар Уайльд говорив, що віддає перевагу жінкам з минулим і чоловіків з майбутнім, але в реальному світі гендерні відмінності з цього питання не спостерігаються. Ми, як правило, більше цікавимося майбутнім, а не минулим людей незалежно від статі. Не в останню чергу це пов'язано з тим, що минуле вже написано і на нього неможливо вплинути за допомогою наших рішень. Крім того, щоб впливати на майбутнє, необхідні реальні навички і зусилля, тобто це набагато більш відповідальна діяльність.

Ви можете допомогти іншим подумати про вашоме власноме майбутньомє і зробити ставку на ваші таланти, описавши основні якості свого потенціалу. Психологи вказують на три ключові області обговорення: здатність до навчання, ентузіазм і навички міжособистісного спілкування. На щастя, розповідь про ці достоїнства не виглядає як неприкрита самореклама: роботодавці розуміють, наскільки важливі ці якості, так як беруть на роботу і підвищують людей, орієнтуючись саме на них. Головне - не робити прямолінійних заяв на кшталт «Я швидко вчуся», «У мене маса ентузіазму» або «Я відмінно спілкуюся з людьми», а навести конкретні приклади (див. Попередню пораду) і продемонструвати ці навички під час співбесіди.

Наприклад, якщо ви володієте хорошими навичками міжособистісного спілкування, то не будете перебивати співрозмовників, говорити занадто багато або вести себе нескромно. Якщо ви хочете, щоб інші повірили, що ви швидко вчитеся, розкажіть про конкретні складні проблеми, які вам вдалося вирішити, чи особливому досвіді, який ви придбали. Ці приклади стосуються минулих досягнень, проте дозволяють зробити висновки про ваш потенціал і майбутні результати.

1 из 1

Перетворіть своїх прихильників в помічників

Репутація - це те, що інші (а не ви) думають про вас. Зрозуміло, буде краще, якщо ви не станете займатися саморекламою і замість цього про вас розкажуть інші. Рекомендації мало говорять про майбутні результати, проте вони можуть зіграти важливу роль у визначенні вашого успіху. Потрібні слова, сказані відповідною людиною потрібному співрозмовнику, будуть мати більше значення, ніж будь-який об'єктивний індикатор ваших талантів. Цінуйте своїх прихильників. Якщо вам вдасться перетворити своїх наставників (і прихильників) в помічників, вам не доведеться дуже рекламувати себе. У репутації завжди буває світла і темна сторона. Перетворіть свідків світлої сторони в своїх Амбасадорів, і перед вами відкриються нові можливості (особливо якщо темна сторона вашій репутації не стане публічною).

І, нарешті, пам'ятайте, що в різних культурах терпимість до Самопросування і соціальний етикет в ширшому сенсі відрізняються. Навіть в дуже схожих країнах однакове поведінка буде вважатися похвальним в одній і не схвалюватися в інший. Наприклад, те, що в США визнають нормальною самопрезентацією, в Великобританії буде виглядати як грубі хвастощі. У той же час британський спосіб покрасуватися - вдаване самоприниження - в США інтерпретують як тривожну невпевненість в собі.

Якщо навіть сигнали або очевидні ознаки можуть змінюватися і інтерпретуватися по-різному, практично в будь-якій культурі люди будуть шукати один і той же - тих, у яких дійсно є таланти.

1 из 1

Поступливі в ціні

Кар'єра і здатність швидко знаходити роботу часто залежать від того, як людина спілкується з людьми, наскільки вона розумна, тверезомисляча, поступлива і здатна до навчання, пишуть в дослідженні «Здатність до працевлаштування і успіхи в кар'єрі: заповнюючи прогалини між теорією і реальністю» (Employability and Career Success: Bridging the Gap Between Theory and Reality) американські вчені Роберт Хоган, Томас Чаморро-Премузік і Роберт Кайзер.

За даними дослідження, керівники, як і всі інші люди, воліють працювати з приємними співробітниками, які підкоряються і дотримуються правил. Це легко пояснює, чому люди з високим рівнем інтелекту не завжди відразу знаходять роботу. Якщо вони дратівливі, незговірливі і весь час кидають виклик оточуючим, то і продуктивність праці у них буде невелика.

Працівники з пересічними здібностями, навпаки, можуть бути продуктивними, якщо відносяться до роботи конструктивно. Яскраві особистості з обмеженими соціальними навичками теж можуть досягти успіху. І навіть ліниві, але чарівні і яскраві працівники теж довго не сидять без роботи, пишуть вчені.

https://bin.ua/news/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали