Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як розповідати про свої таланти без скромності і хвастощів

23.04.2018

В ідеальному світі люди, які проводять співбесіди, могли б самі точно оцінити ваші таланти, і вам не довелося б хвалитися або рекламувати себе. Але на ділі виявляється, що про здібності людини важко зробити висновок, особливо за нетривалий час співбесіди. Оцінки, дані претендентам під час співбесіди, лише на 4% збігаються з тими, що вони отримують за результатами роботи.

Одна з причин невловимої природи таланту полягає в тому, що його легко підробити, особливо коли люди самі помиляються щодо власних здібностей. Обдурити інших набагато легше, коли вдалося обдурити себе. Не дивно, що нарциси і психопати дуже добре проходять співбесіди. Ще одна причина: ті, хто відповідає за оцінку таланту, не так талановито це роблять, як вони думають, тому надто покладаються на власну інтуїцію і невірно інтерпретують основні сигнали, наприклад приймають екстраверсію за соціальні навички, впевненість - за компетентність, а чарівність - за лідерський потенціал.

Що ж слід робити, якщо ви хочете повідомити про свої таланти іншим, але не бравіруючи ними і не виглядаючи людиною, помиляється на свій рахунок? Ось чотири простих ради.

Коротко опишіть в цифрах ваш досвід

Минула поведінка не завжди визначає майбутнє, особливо при зміні ситуації, однак люди хочуть бути впевнені, що ви вже виконували аналогічну роботу. На щастя, це питання поставлять вам одним з перших при оцінці ваших талантів, тому ніхто не звинуватить вас у хвастощах, якщо ви будете просто відповідати на поставлене запитання.

При цьому важливо бути короткими. Ми живемо в епоху, коли люди не здатні надовго концентрувати увагу. Якщо ви почнете відповідати на питання занадто докладно, то ризикуєте, що люди втратять до вас інтерес і вирішать, що ви не здатні коротко викладати свої думки. Це може спрацювати проти вас: людей, які занадто багато говорять про себе, часто сприймають егоїстичними, зарозумілими або навіть нарцисами. Крім того, якщо ви станете нахвалювати свої досягнення, які не повідомляючи конкретних деталей, слухачі можуть вирішити, що ви перебільшуєте їх.

Тому найкраще висловити свій досвід в цифрах і говорити по суті, наприклад: «Я 18 років пропрацював в області / індустрії Х», «Я керував командою з 75 чоловік», «Зростання нашого напряму бізнесу склав 150%» або «Я очолював підрозділ, на який припадало 60% виручки компанії». Якщо ви не знаєте, про що говорити, виберіть зі свого досвіду то, що найбільше відповідає посаді, на яку ви претендуєте.

Говоріть про свої інтереси, а не навички

Прийнято вважати, що з ентузіазмом говорити про свої інтереси і захоплення - це нормально, а про таланти - не дуже. Наприклад, навряд чи інші оцінять, що ви відзначите в собі почуття гумору або лідерські якості. Спробуйте сказати: «Я один із найсмішніших людей в світі» - і все тут же вирішать, що це не так, і, ймовірно, будуть праві. Те ж саме станеться, якщо ви назвете себе «прекрасним лідером» або скажете, що володієте «підривним мисленням». Однак якщо згадати, що вам подобається керувати командами, міркувати про нетрадиційні способи роботи або ви завжди «намагаєтеся знайти щось веселе», це дозволить принаймні натякнути іншим, що у вас є таланти в цих областях.

Зосередьтеся на своєму потенціалі

Останні дослідження показують, що, оцінюючи інших, ми більше цікавимося їх майбутнім, ніж минулим. У «Портреті Доріана Грея» Оскар Уайльд говорив, що віддає перевагу жінкам з минулим і чоловіків з майбутнім, але в реальному світі гендерні відмінності з цього питання не спостерігаються. Ми, як правило, більше цікавимося майбутнім, а не минулим людей незалежно від статі. Не в останню чергу це пов'язано з тим, що минуле вже написано і на нього неможливо вплинути за допомогою наших рішень. Крім того, щоб впливати на майбутнє, необхідні реальні навички і зусилля, тобто це набагато більш відповідальна діяльність.

Ви можете допомогти іншим подумати про вашоме власноме майбутньомє і зробити ставку на ваші таланти, описавши основні якості свого потенціалу. Психологи вказують на три ключові області обговорення: здатність до навчання, ентузіазм і навички міжособистісного спілкування. На щастя, розповідь про ці достоїнства не виглядає як неприкрита самореклама: роботодавці розуміють, наскільки важливі ці якості, так як беруть на роботу і підвищують людей, орієнтуючись саме на них. Головне - не робити прямолінійних заяв на кшталт «Я швидко вчуся», «У мене маса ентузіазму» або «Я відмінно спілкуюся з людьми», а навести конкретні приклади (див. Попередню пораду) і продемонструвати ці навички під час співбесіди.

Наприклад, якщо ви володієте хорошими навичками міжособистісного спілкування, то не будете перебивати співрозмовників, говорити занадто багато або вести себе нескромно. Якщо ви хочете, щоб інші повірили, що ви швидко вчитеся, розкажіть про конкретні складні проблеми, які вам вдалося вирішити, чи особливому досвіді, який ви придбали. Ці приклади стосуються минулих досягнень, проте дозволяють зробити висновки про ваш потенціал і майбутні результати.

Перетворіть своїх прихильників в помічників

Репутація - це те, що інші (а не ви) думають про вас. Зрозуміло, буде краще, якщо ви не станете займатися саморекламою і замість цього про вас розкажуть інші. Рекомендації мало говорять про майбутні результати, проте вони можуть зіграти важливу роль у визначенні вашого успіху. Потрібні слова, сказані відповідною людиною потрібному співрозмовнику, будуть мати більше значення, ніж будь-який об'єктивний індикатор ваших талантів. Цінуйте своїх прихильників. Якщо вам вдасться перетворити своїх наставників (і прихильників) в помічників, вам не доведеться дуже рекламувати себе. У репутації завжди буває світла і темна сторона. Перетворіть свідків світлої сторони в своїх Амбасадорів, і перед вами відкриються нові можливості (особливо якщо темна сторона вашій репутації не стане публічною).

І, нарешті, пам'ятайте, що в різних культурах терпимість до Самопросування і соціальний етикет в ширшому сенсі відрізняються. Навіть в дуже схожих країнах однакове поведінка буде вважатися похвальним в одній і не схвалюватися в інший. Наприклад, те, що в США визнають нормальною самопрезентацією, в Великобританії буде виглядати як грубі хвастощі. У той же час британський спосіб покрасуватися - вдаване самоприниження - в США інтерпретують як тривожну невпевненість в собі.

Якщо навіть сигнали або очевидні ознаки можуть змінюватися і інтерпретуватися по-різному, практично в будь-якій культурі люди будуть шукати один і той же - тих, у яких дійсно є таланти.

Поступливі в ціні

Кар'єра і здатність швидко знаходити роботу часто залежать від того, як людина спілкується з людьми, наскільки вона розумна, тверезомисляча, поступлива і здатна до навчання, пишуть в дослідженні «Здатність до працевлаштування і успіхи в кар'єрі: заповнюючи прогалини між теорією і реальністю» (Employability and Career Success: Bridging the Gap Between Theory and Reality) американські вчені Роберт Хоган, Томас Чаморро-Премузік і Роберт Кайзер.

За даними дослідження, керівники, як і всі інші люди, воліють працювати з приємними співробітниками, які підкоряються і дотримуються правил. Це легко пояснює, чому люди з високим рівнем інтелекту не завжди відразу знаходять роботу. Якщо вони дратівливі, незговірливі і весь час кидають виклик оточуючим, то і продуктивність праці у них буде невелика.

Працівники з пересічними здібностями, навпаки, можуть бути продуктивними, якщо відносяться до роботи конструктивно. Яскраві особистості з обмеженими соціальними навичками теж можуть досягти успіху. І навіть ліниві, але чарівні і яскраві працівники теж довго не сидять без роботи, пишуть вчені.

https://bin.ua/news/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Додаткові 200 млн грн виділено на програму часткової компенсації за українську техніку та обладнання
У рамках програми покупці отримують компенсацію 15 % від вартості техніки (без ПДВ), придбаної у виробників із затвердженого переліку. Більше за темою: Часткова компенсація витрат на придбання генератора: які наслідки в бухобліку та оподаткуванні? Кабмін ухвалив рішення виділити додатково 200 ...
06.06.2025
Продовжено пільговий режим для імпорту української сталі та заліза до ЄС
Рада ЄС продовжила дію сприятливого режиму торгівлі з Україною залізом і виробами зі сталі після 6 червня 2025 року. Таке рішення спрямоване на підтримку української економіки, яка зазнає серйозних втрат внаслідок збройної агресії рф.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оформлення...
06.06.2025
Який режим торгівлі з ЄС після 05.06.2025
5 червня 2025 року закінчився термін дії заходів з тимчасової лібералізації торгівлі, запроваджених ЄС в односторонньому порядку до імпорту товарів з України Регламентом (ЄС) 2024/1392 Європейського Парламенту та Ради від 14 травня 2024 року.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оф...
Кращі матеріали