Як правильно заповнити електронну декларацію?
23.03.2016 56113 28 3
Нова декларація буде виглядати інакше. Вона ширше за обсягом і подається через онлайн-форму. Самі ж декларації зберігаються в єдиному реєстрі, який є відкритим і дає можливість проводити моніторинг процесу. Крім цього, нова система розширює положення про декларування, що стосуються готівки, незавершеного будівництва і, найголовніше, компаній, в яких чиновник є бенефіціарами.
На підтвердження цих слів був продемонстрований наочний відео-тест електронної декларації, яку частково заповнили онлайн від імені вигаданої людини.
Декларація налічує 16 досить повних і об'ємних розділів, з яких декларант заповнить тільки ті, які мають відношення до нього.
Відзначимо, що дійсно новими виявилися шість розділів. Згідно з ними, чиновникам доведеться відзвітувати про наявність корпоративних прав, перерахувати об'єкти незавершеного будівництва, повідомити про нематеріальні активи, про наявність юридичних осіб, кінцевими бенефіціарами яких вони є. Обов'язковою стане і звіт про свої витрати. Крім цього, декларант зобов'язаний вказати, членом яких організацій він є. Зрозуміло, традиційно чиновник надає інформацію про рухоме і нерухоме майно, доходи і т.д. але, як обіцяли розробники, і ці дані будуть запитуватися в ширшому обсязі, ніж раніше.
Однак, основні питання стосуються ланцюга взаємодії. Всі типи перевірок за новою системою включають моніторинг стилю життя, який буде проводити НАПКА. Система буде інтегрована з реєстрами і підкаже співробітнику НАПКА про те, що чиновник забув щось вказати.
Це означає, що система декларування фактично буде електронною павутиною, пов'язаною з вже наявними у відкритому доступі і поки ще закритими реєстрами.
Як було відзначено, першим дав доступ до реєстрів Мін'юсту. Також система вже пов'язана з фіскальною і митною службами.
На практиці це означатиме, що прихована декларантом інформація легко буде простежуватися як спецслужбами, так і громадськими організаціями.
Крім цього, міністр юстиції Павло Петренко пообіцяв, що будь-який цікавий, суспільно активний громадянин зможе поцікавитися, чи все вказав той чи інший чиновник в декларації, перевіривши його по відкритим реєстрам рухомого та нерухомого майна, реєстру довіреностей тощо. Якщо він помітить неточності, то має право звернутися до суду.
Служби, які спеціально створені для того, щоб проводити перевірки і розслідування, будуть наділені ще більш широкими можливостями - завдяки тому, що система пов'язана з рядом інших служб. Інспектори і слідчі, маючи доступ до реєстрів митної служби, наприклад, швидко зможуть перевірити, коли і в якому напрямку декларант перетинав кордон України, а вже після зіставити, чи відповідають його доходи тих чи інших подорожей і їх кількості.
Надалі планується доопрацювати та вдосконалити систему, яка, імовірно, буде здатна самостійно протягом декількох годин автоматично перевірити декларанта по всім пов'язаним реєстрів і службам, а також зробити аналіз доходів і витрат декларанта.
Саме така система, як вважають багато експертів, здатна реально побороти корупцію. Зараз є всі можливості для перевірки чиновників через електронні реєстри, які відкрив Мін'юст. Залишився останній елемент - публічні електронні декларації та моніторинг кожного чиновника на предмет його стилю життя.
Нове законодавство і комплексне відкриття реєстрів і декларацій дають можливість кожному громадянину України взятися за перевірку судді, дільничного або будь-якого іншого чиновника в своєму районі. Головне, щоб це була тотальна боротьба по всій країні. Коли земля загориться під ногами у корупціонерів, то ми відчуємо користь від цього законодавства.
Джерело: http://sud.ua/news/2016/03/22/88509-k...
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 28