Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як користуватися цифровим підписом в Україні

06.02.2017

Щоб користуватися цифровим підписом, не обов'язково купувати дороге ПЗ.

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) в Україні застосовується вже давно. Щодня підприємці користуються ним при роботі з банком, а також для подачі електронної звітності в податкову службу та інші органи влади. Зараз сфера застосування ЕЦП розширюється, і однією з таких нових можливостей стає підписання договорів, актів і різних документів в електронній формі.

ЕЦП — це аналог звичайного підпису в цифровому світі інтернету. Електронний підпис економить час і кошти: не доводиться друкувати погоджений контракт і пересилати його паперовий варіант, а потім купувати великі шафи для зберігання всіх документів в папках.

В Україні використання ЕЦП врегульовано двома основними нормативними актами: це Закони України «Про електронний цифровий підпис» та «Про електронні документи та електронний документообіг». Є ще підзаконні нормативні акти, але вони здебільшого стосуються питань сертифікації центрів з видачі ключів та використання ЕЦП в органах влади.

Міф 1: Електронні документи не приймаються податковими (контролюючими) органами, і все одно доведеться роздруковувати документи в паперовому вигляді (п. 20.1.2 ПКУ)

У податкової немає законних підстав вимагати паперові копії документів, оскільки закон зобов'язує надати копії без уточнення їх виду. Тому електронної копії буде цілком достатньо.

Більше того, суди чітко розуміють: паперова копія електронного документа — лише його графічне відображення, а не сам оригінал. Електронний документ — це дані, які можуть бути лічені електронними засобами (ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»). Отже, надання роздруківок, навпаки, буде порушенням законодавства: такі «копії», по суті, не є копіями електронних документів.

Міф 2: Електронні документи не приймаються судами в якості доказів

Це не зовсім так. Перш за все, треба відрізняти документи з ЕЦП і без підпису. Як правило, складності виникають з документами без ЕЦП, оскільки важко встановити, хто саме надіслав той чи інший документ, і наділене дана особа відповідними повноваженнями.

А ось з документами, завіреними ЕЦП, таких проблем не виникає. Дійсно, спочатку суди поставилися до практики застосування подібних документів скептично, вказуючи, що письмова форма та електронна форма — це не одне і те ж. А оскільки Цивільний кодекс вимагає підписувати документи в оригіналі (паперовий варіант), в електронному вигляді вони неприйнятні. Однак апеляція за результатами такої позиції трактує, що укладення договорів із застосуванням ЕЦП є належним способом закріплення волевиявлення сторін. Таким чином, проблем із застосуванням ЕЦП сьогодні немає.

Міф 3: Підписувати документи ЕЦП - дорогий процес, і для цього потрібні певні знання, а також спеціалізоване ПЗ, яке не у всіх є

Якщо на самому початку дійсно були складнощі у практичному застосуванні ЕЦП, то зараз проблем немає. Крім приватних ініціатив, є і безкоштовні альтернативи, які можна використовувати у своїй господарській діяльності. Більш того, немає необхідності завантажувати спеціалізоване ПЗ (хоча така можливість теж існує), а достатньо скористатися існуючими онлайн-сервісами.

Джерело: http://hyser.com.ua/community/kak-pol...

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Уже скасовано 795 рішень МСЕК щодо посадовців
МОЗ разом із правоохоронними органами системно перевіряє рішення, за якими медико-соціальні експертні комісії встановлювали інвалідність посадовим особам. Лише за останній місяць кількість розглянутих справ значно зросла: станом на 25 липня 2025 року Центром оцінювання функціонального стану людини в...
01.08.2025
Економічних правопорушень поменшає: ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією
ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правопорушення. ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правоп...
31.07.2025
В Дія.Бізнес з’явилася можливість обирати сучасні ІТ-продукти для бізнесу
Дія.Бізнес запускає новий сервіс – Маркетплейс цифрових рішень. Маркетплейс стане єдиною платформою, яка поєднає компанії-постачальників ІТ-рішень та підприємців, що шукають перевірені сервіси для розвитку бізнесу. На платформі користувачі зможуть знайти інструменти для автоматизації, фінансів...
Кращі матеріали