Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як отримати субсидію під час карантину: покрокова інструкція

02.09.2020

Зробити це можна як онлайн, так і особисто звернувшись до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Хто отримає житлову субсидію

За українським законодавством, отримати субсидію мають право родини, чиї витрати на оплату житлово-комунальних послуг перевищують розмір обов’язкового відсотка платежу. Сума платежу для кожного домогосподарства визначається індивідуально і залежить від сукупного доходу сім’ї. 

Житлову субсидію зараз оформлюють на одного з зареєстрованих членів домогосподарства, на ім’я якого відкрито особові рахунки на оплату комунальних послуг.

Нагадаємо, що соціальна норма володіння чи користування загальною площею житла встановлена в розмірі 13,65 кв. м. на кожного зареєстрованого у житлі та додатково 35,22 кв. м. на домогосподарство.

Хто не має права оформити субсидію на новий сезон

У новому опалювальному сезоні житлову субсидію від держави не отримають:

  1. українці, які протягом року перед зверненням здійснили покупку на більше, ніж 50 тис грн;
  2. власники автомобілів, з дня випуску яких пройшло менше 5 років (це не стосується мопедів або машин, які видав соціальний захист);
  3. особи, які протягом 12 місяців перед зверненням за субсидією отримали спадщину;
  4. українці, які заборгували державі за комунальні послуги 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн — ред.);
  5. господарі квартир, площа яких більше за 120 кв м, та будинків, площею у 200 кв м. Виняток зробили для дитячих будинків  сімейного типу, прийомних та багатодітних сімей;
  6. орендодавці, які не задекларували доходи від здачі майна в оренду;
  7. особи працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку в Центрі зайнятості як безробітні;
  8. мешканці житлових будинків, у яких ніхто не зареєстрований;
  9. мешканці квартири чи будинку, які не мають доходів, або вони були меншими, ніж розмір мінімальної заробітної плати (станом на 1.09. 2020 року це 5 тисяч грн, - ред.);
  10. українці, які понад 3 місяці не виплачували аліменти; 
  11. особи, які перебували за кордоном більше 2 місяців;
  12. домогосподарства, у яких зареєстровані лише неповнолітні діти, що мають батьків. 

Чи можна отримати субсидію на арендоване житло?

Українець, який винаймає будинок чи квартиру, може також розраховувати на допомогу від держави на оплату комунальних послуг. Але це можливо лише тоді, коли людина має на руках нотаріально завірений договір про оренду житла. Субсидія надається до кінця місяця, в якому закінчується термін дії договору оренди, але не більше, ніж на 1 рік. Таку субсидію автоматично не продовжують. Для цього потрібно особисто звернутися до управління соціального захисту населення.

На який період надають субсидію?

Житлова субсидія надається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців. Нагадаємо, що неопалювальний сезон триває з 1 травня по 30 вересня, опалювальний починається з 1 жовтня та триває до 30 квітня. 

Послуги, на які надається субсидія

Українцям відшкодовують витрати на оплату  тепло-, газо-, водопостачання, водовідведення, електроенергії, вивезення побутового сміття та рідких нечистот.  Домогосподарства, які використовують для опалення тверде паливо, а для приготування їжі скраплений газ, раз на рік теж можуть отримати субсидію. 

Як розрахувати розмір субсидії 

Середньомісячний дохід сім'ї треба поділити на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначити середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід поділити на прожитковий мінімум (з 01.07.2020 по 30.11.2020 це 2197 грн для працездатних осіб), поділити на 2 і помножити на 15%.

Коли можуть перерахувати субсидію?

  1. змінився розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги;
  2. Кабінет Міністрів установив новий порядок обчислення розміру обов’язкової частки плати громадян;
  3. Управління праці та соціального захисту населення отримали за запитом уточнену інформацію про склад зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами, доходи осіб;
  4. змінилися соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування;
  5. змінився виконавець комунальної послуги на окремій території. 

Документи для отримання субсидії

До управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно принести:

  • заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі;
  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії;
  • довідки про доходи, якщо у декларації є доходи, інформація про які відсутня у Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування;
  • договір найму житла, якщо українець, який звернувся за призначенням субсидії, орендує квартиру чи будинок; 
  • копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

Як оформити субсидію під час карантину

Під час карантину, пов'язаного з епідемією коронавірусу, заборонено припинити надавати житлову субсидію. Це не стосується ситуацій, коли домогосподарство переїхало у інше житлове приміщення та у випадку, коли померла одинока людина, які призначили субсидію раніше.    

Нагадаємо, що українці, які втратили роботу в період карантину і зареєструвалися в службі зайнятості як безробітні, можуть отримати житлову субсидію на підставі заяви про призначення житлової субсидії та інформації центру зайнятості про їх перебування на обліку.

Більше того, доки триватиме карантин, вже призначені житлові субсидії продовжать автоматично. 

Аби зайвий раз не наражатися на небезпеку захворіти на COVID-19, спеціалісти радять оформити субсидію у 2020 році онлайн. 

Крок перший. Необхідно зайти на сайт Міністерства соціальної політики України у рубрику «Е-Сервіси» та обрати категорію «Субсидії». Система автоматично переведе людину на сайт, на якому потрібно  обрати 1 з трьох способів реєстрації - за допомогою адреси електронної пошти, електронного цифрового підпису чи через ідентифікацію Bank ID (необхідно мати пластикову платіжну карту й встановлений банківській мобільний додаток). 

Звертаємо увагу, що, коли ви обрали реєстрацію або вхід за адресою електронної пошти,  необхідно роздрукувати, підписати і занести у орган соціального захисту PDF-версію документу, який прийде на електронну пошту після заповнення форми на сайті.

Крок другий. Після успішної реєстрації потрібно заповнити онлайн два документи: заяву про призначення та надання у грошовій формі субсидії через обране відділення банку та декларацію про доходи й витрати осіб. 

Крок третій. Після заповнення всіх необхідних реквізитів треба перевірити  та підтвердити правильність внесених даних, та подати документ.

Зверніть увагу, що це необхідно лише для тих громадян, які вперше отримують субсидію. Усім домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному періоді 2019-2020 р., призначення субсидії на наступний період проводитиметься без особистих звернень.

Як перевірити, чи надали субсидію 

Дізнатися, чи призначили субсидію, та подивитися її розмір під час карантину 2020 можна через online-сервіс «Єдиний державний реєстр отримувачів субсидій» - сайт, який розробило Мінсоцполітики України. Для цього необхідно зайти на ресурс та ввести свою поштову адресу. Інформація стане доступною на моніторі. 

Як виплачують субсидію у 2020 році 

Компенсація за комунальні послуги виплачується «живими» грошима. Себто, готівкою. 

Якщо сума призначеної житлової субсидії перевищує 5 тис. гривень на місяць, її виплачують безготівково. 

greenpost.ua

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
20.05.2025
Закінчено строк дії паспорту: коли слід замінити
Документи для обміну паспорта можуть бути подані протягом місяця до дати закінчення терміну його дії. У якій термін треба звернутися до Міграційної служби у разі закінчення строку дії паспорта громадянина України для його обміну? У разі закінчення строку дії паспорта документи для його обміну можут...
20.05.2025
Як забезпечити позов у господарському процесі
Забезпечення позову є важливим інструментом запобігання порушенням прав позивача. Він дозволяє забезпечити належне виконання рішення суду у майбутньому. У господарському процесі забезпечення позову є важливим інструментом запобігання порушенням прав позивача. Він дозволяє забезпечити належне виконан...
19.05.2025
Пройдіть анонімне опитування (анкетування) щодо наявності корупційних ризиків у діяльності ПФУ та його територіальних органах
Зібрана інформація допоможе оцінити та ідентифікувати корупційні ризики в діяльності ПФУ та його територіальних органів. В рамках проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків у діяльності Пенсійного фонду та його територіальних органів ПФУ в період з 16.05.2025 по 22.05.2025 (включно) прово...
Кращі матеріали