Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як отримати електронний цифровий підпис і для чого він потрібен

24.06.2019

Що таке електронний цифровий підпис?

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) - це сучасна альтернатива традиційної підпису від руки. Він не виглядає, як ваш підпис, але має таку ж юридичну силу. Ще одна відмінність - ЕЦП дійсний рік з моменту отримання.

ЕЦП виглядає як файл, який створюється шляхом криптографічного перетворення інформації. У файлі міститься електронний ключ, який створюється спеціально для вас. Всі дані у файлі електронного цифрового підпису зашифровані.

Для чого потрібен ЕЦП?

Електронний цифровий підпис потрібен для підтвердження вашої особистості на онлайн-сервісах і підписання електронних документів.

Найчастіше ЕЦП потрібен бізнесу і представникам влади. Держслужбовці можуть подавати електронні декларації про доходи. Бізнес - надавати податкову звітність на сайті Державної фіскальної служби.

Ще один плюс - не потрібно ходити до податкової, стояти в чергах. Можна просто скористатися кабінетом платника податків на сайті ДФС і вчасно подати звітність.

За допомогою ЕЦП можна зареєструвати бізнес або громадську організацію на сайті Будинку Юстиції. Отримати інформацію про земельні ділянки на сайті Держгеокадастра. Вести електронний документообіг.

Можна отримати довідку про відсутність судимості. Її іноді вимагають при оформленні на роботу, отриманні візи для виїзду за кордон, оформленні дозволу на зброю, встановлення опіки чи усиновлення, участі в держзакупівлі і електронних торгах, та інших випадках.

Ряд електронних послуг надає Пенсійний фонд. За допомогою ЕЦП можна отримати довідку про трудовий і страховий стаж, довідку про доходи пенсіонера для субсидії.

Також можна подивитися заробітну плату і суму, яка зараховується для пенсії. Подати заяву на призначення або перерахунок пенсії. Внести зміни в пенсійну справу і замовити пенсійне посвідчення.

ЕЦП знадобиться на порталі державних послуг iGov. Ви зможете подати заяву онлайн на отримання паспорта громадянина України або закордонний паспорт. Подати заяву на державну реєстрацію шлюбу.

Для деяких областей доступна онлайн-послуга реєстрації народження, смерті, повторна видача свідоцтва про народження, реєстрація місця проживання та отримання довідки про склад сім'ї. Раніше можна було отримати довідку про доходи онлайн, але зараз послуга недоступна.

За допомогою ЕЦП, на iGov можна подати звернення до посадових осіб, електронну петицію, заяву на реєстрацію авторського права. А також отримати деякі медичні довідки. Подати заяву на відключення будинку від мереж централізованого опалення та підключення автономного опалення.

На цьому список можливостей не закінчується. З кожним роком запускається все більше онлайн-сервісів, а електронний документообіг стає все більш звичним.

Які бувають ЕЦП?

Електронний цифровий підпис може бути посиленим і звичайним. Посилений підпис потрібен представникам органів державної влади, місцевого самоврядування та державних підприємств. А також державним реєстраторам і нотаріусам.

Для отримання посиленою підпису потрібно відвідати акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК) при ДФС або органах юстиції. Отримання підпису - платне і вимагає особистої присутності в установі. Також є структури, які видають ЕЦП для своїх співробітників. Зокрема, МВС, Генпрокуратура, Укрзалізниця, Нацбанк та інші.

Звичайний цифровий підпис можна оформити через банк - так званий BankID. На сьогодні такі послуги надають державні Ощадбанк і ПриватБанк. Його можуть використовувати громадяни України для своїх потреб, а також бізнес: директори і бухгалтери підприємств, фізичні особи-підприємці.

Зі звичайним підписом бізнес може вести електронний документообіг, подавати податкову звітність, брати участь у держзакупівлях і проводити інші операції.

Як отримати ЕЦП?

Оформити електронний цифровий підпис можна кількома шляхами. Можна відвідати акредитовані центри сертифікації ключів органів юстиції або ДФС України. Але, необхідність в цьому є тільки у певної групи осіб. Для громадян і бізнесу краще економити час і гроші. І не відвідувати акредитовані центри, а замовити ЕЦП онлайн.

Зробити це можна в «Ощадбанку». Але в даний час послуга отримання електронного цифрового підпису доступна тільки для клієнтів банку, які користуються системою Corplight. Вартість отримання підпису залежить від пакета обслуговування.

Другий варіант - отримати ЕЦП в особистому кабінеті державного «ПриватБанку». Це швидко і безкоштовно. Тому і опишемо цей спосіб, як найпростіший.

Щоб отримати підпис онлайн, ви повинні бути клієнтом «Приватбанку» і користувачем системи онлайн банкінгу «Приват24». Увійдіть в особистий кабінет і виберете вкладку «Всі послуги». У вертикальній колонці натисніть на графу «Бізнес». Після цього на посилання «Завантажити сертифікат».

Вас попросять встановити розширення для браузера під назвою BankID CryptoPlugin.

Після встановлення розширення потрібно встановити CryptoPlugin. Для цього натисніть на лінк пакета інсталяції.

Виберете місце на комп'ютері, куди завантажиться пакет установки. Після завантаження, встановіть плагін. Після установки потрібно або перезавантажити сторінку, або вона оновиться сама.

У новому вікні з'являться поля з вашими даними. Перевірте і підтвердіть їх. Далі потрібно буде вибрати місце зберігання файлу цифрового підпису. Можна зберегти підпис на комп'ютер, можна на флешку або інший носій.

Після цього вас попросять придумати пароль. Фінальний етап - на ваш клієнтський номер телефону (зареєстрований в банку) прийде смс-повідомлення з кодом, який потрібно буде ввести на сайті онлайн-банкінгу.

Після цього електронний цифровий підпис буде автоматично завантажена в папку, яку ви вибрали для зберігання ключа. Формат файлу буде jks або dat. Щоб скористатися ЕЦП на будь-якому онлайн-сервісі, потрібно завантажити файл і ввести раніше придуманий пароль у форму входу на сервіс.

Підпис дійсний рік. По закінченню цього часу підпис потрібно буде випустити заново. Оформляти новий потрібно і в тих випадках, якщо ви ненароком видалили файл, втратили знімний носій, де він зберігався або файл з паролем стали доступні комусь ще.

http://biz.censor.net.ua

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
22.05.2025
З 1 червня в Дії стане доступним мультишеринг для бізнесу
Отримати весь пакет потрібних документів від клієнта стало можливим у кілька натискань на екрані. Без ксерокопій, файлів та помилок у паперах. Саме так з 1 червня працюватиме новий сервіс для бізнесу – мультишеринг документів у Дії.  Усі цифрові копії необхідних документів надходять одра...
21.05.2025
Наукові парки – нові можливості для бізнесу
Science City – це частина Стратегії цифрового розвитку інновацій WINWIN 2030, що об’єднує науку, освіту та бізнес. Міністерство освіти і науки спільно з Міністерством цифрової трансформації розробляють новий правовий режим Science City, який має на меті трансформувати наукові парки в суч...
21.05.2025
Яким був фінансовий ринок у 2024 році: звіт НБУ
Основну увагу регулятор приділяє насамперед системно важливим та важливим суб’єктам інфраструктури фінансового ринку, порушення безперервності діяльності яких може бути джерелом системного ризику. Національний банк, дотримуючись принципів прозорості виконання функції з оверсайта, опублікував ч...
Кращі матеріали