Як убезпечити бізнес від кібератак
Сьогодні у світі спостерігається тенденція розвитку кіберзлочинності. Зазвичай кібератаки стають причиною припинення діяльності компанії упродовж шести місяців після втручання зловмисників у систему. Як запобігти таким несанкціонованим втручанням й убезпечити свою компанію від нападів кіберзлочинців?
Ціль кіберзлочинців
Час стрімкого розвитку технологій є платформою для прогресу, але може створювати небезпеку для компанії. Це може бути поширення та використання інформації про діяльність фірми, яка є конфіденційною, несанкціонований доступ до її активів, що не лише завдасть матеріальних збитків та шкоди репутації, а й може призвести до знищення бізнесу. Цим активно користуються кіберзлочинці.
Так, 90% їхніх атак спрямовані на отримання коштів організацій і виведення грошей на власний рахунок. Також цінним є отримання даних клієнтів з метою використання їх у власних цілях чи продажу інформації конкурентним компаніям. Збагачення – ось що є основною метою злочинців. Тому не дивно, що більшість кібератак націлені на фінансовий сектор компанії.
Мережа та обладнання
Надійна система безпеки повинна підтримуватися найпотужнішими методами захисту й постійно оновлюватись. Часто топ-менеджери звертаються по допомогу до сторонніх IT-аудиторів або створюють у компанії власний відділ для забезпечення інформаційної безпеки.
Що більше рівнів внутрішнього захисту можна забезпечити, то вищі шанси на відвернення можливих загроз. Глибокий моніторинг вебсайтів для виявлення шахрайства, фішингу, зловживання даними та потенційних нападів дає змогу здійснювати оцінку поточного рівня захисту компанії. IT-аудити визначають усі можливі загрози, аналізують найбільші ризики та вразливості, усувають прогалини в безпеці та забезпечують високий рівень захисту.
Зважаючи на те, що кіберризики можуть виникнути не лише ззовні, слід привчати до кібергігієни й персонал компанії та допомогти працівникам підвищити рівень обізнаності про інформаційну безпеку.
Дотримання елементарних правил кібергігієни може стати недостатнім, якщо вся мережа не захищена. Підключення до інтернету є відчиненими дверима для хакерів, і будь-які способи злому повинні бути закриті відповідними протоколами безпеки, щоб уникнути атак і вторгнень. З’єднання wi-fi також містить слабкі ланки, які можна швидко усунути за допомогою надійного шифрування під час передачі даних між офісами, комп’ютерами та іншими компаніями.
Безпека та кібергігієна
Часто усвідомлення важливості безпеки в кіберсередовищі приходить уже після отримання відомостей про втручання зловмисників у корпоративну систему. Тому дбати про безпеку повинен кожен співробітник. Для простого пояснення основних правил поводження в інформаційному цифровому просторі використовують поняття кібергігієна. Воно складається з двох ключових основ: перша стосується цифрових технологій та інтернету, друга – попередження загроз та їх недопущення. Тож під поняттям кібергігієна мають на увазі елементарні правила дотримання безпеки під час роботи в цифровому середовищі. Ці правила мають бути простими для розуміння та запам’ятовування. Адже їх дотримання знижує ризик втручання кіберзлочинців у систему компанії на 80%.
BEC-атаки
Найпопулярнішою загрозою, що існує в корпоративному секторі, є BEC-атаки (Business Email Compromise – компрометація ділового листування – доступ сторонньої особи до інформації, що захищається). Через електронну пошту надходять шкідливі запити, які запускають вірусні програми в систему. Звичайний лист, який не викликає підозри, може містити небезпечні посилання. Ці повідомлення здебільшого бувають направлені від імені керівництва і «статусних» структур (податкової, суду, силового відомства тощо).
Працівник, який має високу зайнятість і необізнаний, може відкривати файли з цікавості та завантажувати віруси на комп’ютер. Шкідливими файлами можуть бути віруси-вимагачі, віруси-шифрувальники тощо. Для того щоб захистити себе та інформацію, яка міститься на цифровому носії, варто звертати увагу на текст та ім’я відправника. Часто зловмисники не дотримуються норм правопису та складають листи з помітними помилками.
Також не варто забувати про адресу посилання. Усі вкладення потрібно перевіряти на достовірність: чи справді ваше керівництво могло надіслати зазначений файл. Також важливо приділити увагу суто технічним аспектам: установленню та налаштуванню фішинг-пасток, антивірусного програмного забезпечення, удосконалення фільтрів пошти.
Доступ до комп’ютерів в інших осіб
Збір інформації може бути здійснено не тільки через онлайн-сервіси, але й через втручання сторонніх осіб. Пристрій може бути заражений через необачність самого користувача. Приблизно 85% юзерів не мають елементарної системи захисту свого комп’ютера – паролю. І доступ до даних, які зберігаються на пристрої, може отримати будь-яка людина, що зайде до кабінету працівника.
Варто звертати увагу на те, які додаткові пристрої пов’язані з гаджетами. Інші зберігачі інформації (USB-флеш-накопичувач, диск, карта пам’яті) можуть бути вже заражені, тому майже неможливо помітити, коли вірус опиниться в системі. Якщо немає додаткових захисних програм, комп’ютер може не розпізнати загрозу, і дані буде втрачено.
Чи справді паролі захищають?
Наявність паролю не завжди гарантує захищеність даних. Більшість людей використовують один і той самий пароль для всіх своїх облікових записів. Це полегшує зловмисникам можливість отримати будь-які дані. Сьогодні, у час розвитку цифрових технологій, користувачам варто забути про малосимвольні паролі, з використанням дати народження та ті, що складаються з найпростіших наборів символів і знаків. Необхідно замінювати їх щотри місяці й створювати автентичні до кожного облікового запису.
devisu.ua
Коментарі до матеріалу