Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як забезпечити належну якість комунальних послуг

29.01.2021

Якщо споживач справно сплачує за житлово-комунальні послуги, при цьому спостерігає порушення своїх прав споживача, то і мусить захищати їх доступними правовими методами.

Як діяти, якщо порушуються права споживачів житлово-комунальних послуг.

Вивчаємо договори. Надання послуг комунальними підприємствами відбувається на підставі договору між споживачем та надавачем послуг. У цьому документі значаться параметри, критерії, алгоритми дій, терміни реагування на аварійні ситуації та сплати за послуги - усе, що регулює відносини двох сторін.

Якщо ми - відповідальні споживачі, не маємо боргів за комунальні послуги, то і маємо право відстоювати свої права. Перш за все варто зазирнути у свій договір про надання відповідних послуг, і за необхідності посилатись на нього.

Якщо на руках такого документа немає, то варто написати письмове звернення з проханням надати примірник. Також, публічні договори розміщають на сайтах компаній-надавачів послуг.

Повідомлення про порушення. Якщо аварійна/неприємна ситуація з порушенням ваших прав трапилось, перше, що потрібно зробити після вивчення договору, — не марнуючи час, належним чином зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна - фотографуйте пошкоджену техніку, меблі, стіни тощо).

Далі варто письмово звернутись до надавача послуг і повідомити про порушення, а також наполягати на складенні акта-претензії.

Письмове повідомлення варто направляти в такий спосіб: рекомендованим листом з повідомленням про вручення; особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії.

До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Куди направляти повідомлення про порушення: дізнайтесь про це у відділі житлово-комунального господарства/окремого фахівця органу місцевого самоврядування за вашим місцем проживання; направте звернення в декілька установ; отримайте допомогу у складанні скарг та запитів у найближчому місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги/бюро правової допомоги.

Перевірка якості послуг та складання акта-претензії. Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача.

Звернення до вищих органів. При незадовільній відповіді або її відсутності слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів. Захист прав споживачів належить до повноважень Держпродспоживслужби.

Звернення до суду. Результати перевірки якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком можуть бути оскаржені. У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку, ви маєте право оскаржити дане рішення у судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків.

minjust.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
10.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями Рішенням суду позбавлено премії головну бухгалтерку: що стало причиною Парламент прийняв законопроєкт...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.06.2025
Вирощування бавовнику: прийом заявок на бюджетну субсидію
В Державному аграрному реєстрі розпочинається прийом заявок на бюджетну субсидію з розрахунку на одиницю оброблювальних угідь для сільгосптоваровиробників, які вирощують бавовник. Більше за темою: Гранти, субсидії, дотації: вплив на частку сільгосптоваровиробництва у платника ЄП четвертої групи В Д...
11.06.2025
Заяву про перехід з 1 липня на спрощену систему слід подати не пізніше 16 червня
Для переходу на спрощену систему оподаткування, чи на іншу групу платника єдиного податку з ІIІ кварталу 2025 року потрібно подати заяву встановленої форми. Більше за темою: Перехід підприємця із загальної системи на спрощену: облікові нюанси В Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області ...
11.06.2025
Оновлено держреєстр лікарських засобів
МОЗ запровадив оновлену версію реєстру лікарських засобів. Що він містить? Більше за темою: Коли визнаємо дохід від цільового фінансування ліків: на момент оприбуткування чи списання? Прострочені ветпрепарати та інші медичні відходи на сільгосппідприємстві: особливості обліку та списання МОЗ запус...
Кращі матеріали