Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як забезпечити належну якість комунальних послуг

29.01.2021

Якщо споживач справно сплачує за житлово-комунальні послуги, при цьому спостерігає порушення своїх прав споживача, то і мусить захищати їх доступними правовими методами.

Як діяти, якщо порушуються права споживачів житлово-комунальних послуг.

Вивчаємо договори. Надання послуг комунальними підприємствами відбувається на підставі договору між споживачем та надавачем послуг. У цьому документі значаться параметри, критерії, алгоритми дій, терміни реагування на аварійні ситуації та сплати за послуги - усе, що регулює відносини двох сторін.

Якщо ми - відповідальні споживачі, не маємо боргів за комунальні послуги, то і маємо право відстоювати свої права. Перш за все варто зазирнути у свій договір про надання відповідних послуг, і за необхідності посилатись на нього.

Якщо на руках такого документа немає, то варто написати письмове звернення з проханням надати примірник. Також, публічні договори розміщають на сайтах компаній-надавачів послуг.

Повідомлення про порушення. Якщо аварійна/неприємна ситуація з порушенням ваших прав трапилось, перше, що потрібно зробити після вивчення договору, — не марнуючи час, належним чином зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна - фотографуйте пошкоджену техніку, меблі, стіни тощо).

Далі варто письмово звернутись до надавача послуг і повідомити про порушення, а також наполягати на складенні акта-претензії.

Письмове повідомлення варто направляти в такий спосіб: рекомендованим листом з повідомленням про вручення; особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії.

До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Куди направляти повідомлення про порушення: дізнайтесь про це у відділі житлово-комунального господарства/окремого фахівця органу місцевого самоврядування за вашим місцем проживання; направте звернення в декілька установ; отримайте допомогу у складанні скарг та запитів у найближчому місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги/бюро правової допомоги.

Перевірка якості послуг та складання акта-претензії. Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача.

Звернення до вищих органів. При незадовільній відповіді або її відсутності слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів. Захист прав споживачів належить до повноважень Держпродспоживслужби.

Звернення до суду. Результати перевірки якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком можуть бути оскаржені. У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку, ви маєте право оскаржити дане рішення у судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків.

minjust.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
02.07.2025
Мінрозвитку презентувало липневу добірку грантових програм
Міністерство розвитку громад та територій спільно з проєктом «Відновлення для всіх» (RFA) презентує липневу добірку грантових програм у форматі щомісячних Каталогів можливостей. Міністерство розвитку громад та територій спільно з проєктом «Відновлення для всіх» (RFA) презенту...
02.07.2025
Дайджест судової практики з трудових спорів за II квартал 2025 року
У НААУ підготували дайджест судової практики з трудових спорів за II квартал 2025 року. Більше за темою: Випадки повної матеріальної відповідальності працівників Чи має право на щорічну основну відпустку працівник, трудовий договір з яким призупинено? Заява про згоду на тимчасове переведення на і...
02.07.2025
Як подати заяву на списання коштів в ІКП
У приватній частині ІКС «Електронний кабінет» запроваджено електронний сервіс, із використанням якого платники мають можливість списати кошти, які обліковуються в інтегрованих картках. Головне управління ДПС у Волинській області нагадує, що у приватній частині ІКС «Електронний кабі...
Кращі матеріали