Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як забезпечити належну якість комунальних послуг

29.01.2021

Якщо споживач справно сплачує за житлово-комунальні послуги, при цьому спостерігає порушення своїх прав споживача, то і мусить захищати їх доступними правовими методами.

Як діяти, якщо порушуються права споживачів житлово-комунальних послуг.

Вивчаємо договори. Надання послуг комунальними підприємствами відбувається на підставі договору між споживачем та надавачем послуг. У цьому документі значаться параметри, критерії, алгоритми дій, терміни реагування на аварійні ситуації та сплати за послуги - усе, що регулює відносини двох сторін.

Якщо ми - відповідальні споживачі, не маємо боргів за комунальні послуги, то і маємо право відстоювати свої права. Перш за все варто зазирнути у свій договір про надання відповідних послуг, і за необхідності посилатись на нього.

Якщо на руках такого документа немає, то варто написати письмове звернення з проханням надати примірник. Також, публічні договори розміщають на сайтах компаній-надавачів послуг.

Повідомлення про порушення. Якщо аварійна/неприємна ситуація з порушенням ваших прав трапилось, перше, що потрібно зробити після вивчення договору, — не марнуючи час, належним чином зафіксуйте обставини, до яких призвело ненадання або неякісне надання комунальних послуг (якщо це затоплення, псування майна - фотографуйте пошкоджену техніку, меблі, стіни тощо).

Далі варто письмово звернутись до надавача послуг і повідомити про порушення, а також наполягати на складенні акта-претензії.

Письмове повідомлення варто направляти в такий спосіб: рекомендованим листом з повідомленням про вручення; особисто, запросивши в канцелярії відмітку про отримання на вашій копії.

До листа можна додати докази: фото, відео, свідчення свідків. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

Куди направляти повідомлення про порушення: дізнайтесь про це у відділі житлово-комунального господарства/окремого фахівця органу місцевого самоврядування за вашим місцем проживання; направте звернення в декілька установ; отримайте допомогу у складанні скарг та запитів у найближчому місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги/бюро правової допомоги.

Перевірка якості послуг та складання акта-претензії. Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії споживача.

Звернення до вищих органів. При незадовільній відповіді або її відсутності слід звертатись до вищого керівництва або контролюючих органів. Захист прав споживачів належить до повноважень Держпродспоживслужби.

Звернення до суду. Результати перевірки якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком можуть бути оскаржені. У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку, ви маєте право оскаржити дане рішення у судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків.

minjust.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
20.05.2025
Закінчено строк дії паспорту: коли слід замінити
Документи для обміну паспорта можуть бути подані протягом місяця до дати закінчення терміну його дії. У якій термін треба звернутися до Міграційної служби у разі закінчення строку дії паспорта громадянина України для його обміну? У разі закінчення строку дії паспорта документи для його обміну можут...
20.05.2025
Як забезпечити позов у господарському процесі
Забезпечення позову є важливим інструментом запобігання порушенням прав позивача. Він дозволяє забезпечити належне виконання рішення суду у майбутньому. У господарському процесі забезпечення позову є важливим інструментом запобігання порушенням прав позивача. Він дозволяє забезпечити належне виконан...
19.05.2025
Пройдіть анонімне опитування (анкетування) щодо наявності корупційних ризиків у діяльності ПФУ та його територіальних органах
Зібрана інформація допоможе оцінити та ідентифікувати корупційні ризики в діяльності ПФУ та його територіальних органів. В рамках проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків у діяльності Пенсійного фонду та його територіальних органів ПФУ в період з 16.05.2025 по 22.05.2025 (включно) прово...
Кращі матеріали