Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як зміниться життя бухгалтера в 2018 році

17.01.2018

Із 01.01.2018 року набув чинності оновлений Закон “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” з метою приведення норм вітчизняного бухгалтерського законодавства у відповідність до законодавства ЄС.

Це, звичайно, потягне за собою деякі зміни у роботі бухгалтерів, внесе особливості у оформленні та подачі звітності. Які саме?

По-перше, установи, які представляють суспільний інтерес, будуть зобов'язані представляти звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ). На такі підприємства покладають обов’язок утворення бухгалтерської служби. Всі інші компанії можуть користуватися аутсорсинговими послугами аудиторських фірм.

По-друге, оскільки було оновлено класифікацію підприємств за розміром (тепер вони поділятимуться на мікропідприємства, малі, середні та великі), то передбачено обов’язок оприлюднення фінансової звітності середніми та великими підприємствами на власному веб-сайті, та всіма іншими – на звернення будь-якої особи. Відповідальність за своєчасне та в повному обсязі подання й оприлюднення фінзвітності несе вповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник.

Уряд визначатиме порядок та строки подання фінансової звітності, звіту про управління та звіту про платежі на користь держави до органів державної влади, для банків – визначатиме  НБУ.

По-третє, законом встановлено вимогу складати фінансову звітність на підставі таксономії – тобто, виходячи зі складу статей та показників фінзвітності, які підлягають оприлюдненню.

По-четверте, спрощено вимоги до первинних документів, а саме: факт здійснення господарських операцій не залежить від способу відображення (або невідображення) її у первинних документах. Дана норма фактично перекреслює багаторічну практику податківців про невизнання господарських операцій через незначні помилки в оформленні первинних документів, що полегшить життя не одному бухгалтеру.

Звичайно, нововведення вимагають від бухгалтерів і освоєння правил ведення бухгалтерського обліку за міжнародними стандартами: це процес навчання фінансових директорів та головних бухгалтерів новим стандартам ведення бухгалтерського обліку.

Що можна ще чекати від таких змін? Підвищення рівня конкурентноздатності українських підприємств на міжнародних ринках, залучення інвестицій та взаєморозуміння з інвесторами. Спрощення вимог до первинних документів, зменшення документообігу та необхідність навчання - ось ті безумовно позитивні зміни, викликані прийняттям нових стандартів. Переведення обліку на міжнародні стандарти  сприятиме підвищенню кваліфікації наших бухгалтерів, що допоможе стати їм більш професійними та цінними для свого підприємства.

Джерело: https://biz.nv.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали