ДРС закликає органи держнагляду привести у відповідність нормативну базу щодо перевірок
12.06.2017 89 0 0
ДРС постійно здійснюється моніторинг приведення органами державного нагляду (контролю) нормативно-правових актів у відповідність до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1726-VIII (далі – Закон про контроль) та постанови КМУ від 28.08.2013 № 752. У документах йдеться про необхідність розроблення критеріїв, відповідно до затвердженої Методики, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю). Тобто, органи державного нагляду (контролю) повинні подати пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог Закону про контроль та постанови КМУ № 752, а також привести власні нормативно-правові акти у відповідність до вимог законодавства.
Державною регуляторною службою України з початку року розглянуто:
14 проектів постанов КМУ про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступень ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), з них постановою КМУ затверджено критерії у 1 сфері (на виконанні Мінекономрозвитку);
18 проектів уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення заходів державного нагляду (контролю), з них затверджено уніфіковані форми актів у 3 сферах (на виконанні Мінприроди та Держспоживпродслужби).
За інформацією Державної регуляторної служби України:
у 2 сферах затверджено критерії, які відповідають вимогам Закону про контроль та постанови КМУ № 752, а саме: Мінекономрозвитку – провадження туроператорської діяльності, що підлягає ліцензуванню та Мінсоцполітики – провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, що підлягає ліцензуванню (додаток 1);
у 62 сферах затверджено критерії, проте вони не відповідають вимогам Закону про контроль та постанови КМУ № 752 та потребують перегляду (додаток 2);
у 24 сферах державного нагляду (контролю) взагалі не затверджено критерії та, відповідно, не визначено періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) (додаток 3).
Щодо уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), в яких передбачаються вичерпні переліки питань залежно від ступенів ризику (далі – уніфіковані форми актів), то за даними ДРС:
у 50 сферах державного нагляду (контролю) затверджено уніфіковані форми актів, проте вони не відповідають вимогам Закону про контроль та постанови КМУ № 752 та потребують приведення у відповідність (додаток 4).
у 41 сфері державного нагляду (контролю) відсутні уніфіковані форми актів (додаток 5).
Наголошуємо, що з 1 січня 2017 року у суб’єктів господарювання з’явилось право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.
ДРС вкотре закликає органи державного нагляду (контролю) подати пропозиції щодо приведення актів Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог Закону про контроль та постанови КМУ № 752, а також привести власні нормативно-правові акти у відповідність до вимог законодавства.
Докладніше: http://www.drs.gov.ua/
Коментарі до матеріалу