Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Держава в смартфоні: бізнес запропонував своє бачення концепції

05.07.2019

Процес переведення держави в смартфон варто розділити на дві складові – послуги (в тому числі, видача документів і довідок) і реєстри/відкриті дані.

Таке бачення надає Бізнес Асоціація України.

Як нагадали в ЄБА, зараз в електронному вигляді надається вже 125 послуг.

Однак, більшість з них, на жаль, не працює на 100% в онлайні, а система ідентифікації залишається незручною для громадянина і бізнесу.

На думку бізнесу, вже зараз в електронний формат варто переводити 13 послуг і 16 реєстрів.

Хоча, безумовно, їх кількість значно більша і надалі бізнес сподівається, що все-таки більшість послуг/інформації, що надається державою, буде діджиталізовано. А документообіг в органах влади електронізіровано, що надасть можливість онлайн відстежувати будь-яке звернення.

В контексті послуг, мова йде про:

  • ініціативу BankID, що дозволить українцям відкрити банківський рахунок зі свого смартфона без фізичної присутності для ідентифікації.
  • впровадження безготівкових платежів за адмінпослуги – системно і по всій країні.
  • передачу електронної звітності з використанням цифрового підпису в держоргани.
  • створення Е-кабінету для митниці (за аналогією з податковим) для ефективного часового контролю виконання митних формальностей.
  • онлайн подачу документів в «єдине вікно» без участі митного брокера та митної декларації без спеціальної платної програми.
  • замовлення марок акцизного податку, яке вже давно має відбуватися онлайн у Кабінеті платника податків, але в реальності компанії везуть флешку в територіальні відділення ДФС.
  • впровадження видачі Е-рецептів для лікування тварин, що дозволить підвищити якість і безпеку продукції (м’яса, молока і т.д.).
  • можливість видачі споживачам гарантійних талонів на побутову техніку та електроніку в електронному вигляді, за прикладом деяких країн ЄС або США.
  • повноцінне впровадження додатку «Купуй безпечне», що допоможе визначити, чи ввозився товар офіційно в Україну, щоб зрозуміти, чи адаптований або він до вимог нашого ринку.
  • створення Е-кабінету заявників для візуалізації всіх етапів затвердження проведення клінічних випробувань і Е-кабінету для візуалізації процесу проходження розмитнення вантажів з досліджуваними лікарськими засобами та допоміжними матеріалами.
  • виконання вимог ФАО для приєднання до системи електронного обігу фітосанітарних сертифікатів в Україні.

Крім того, пропонується:

  • Створити єдину базу даних медичних виробів на ринку України – для боротьби з сірим імпортом.
  • Надати офіційний статус і запустити Реєстр клінічних досліджень лікарських засобів. Створити єдиний офіційний Реєстр лікувально-профілактичних установ і фізичних осіб-підприємців, які мають ліцензію на медичну діяльність, інформації про акредитацію.
  • Створити реєстри пацієнтів, щоб мати актуальну статистику, наприклад про поширеність і кількість захворювань в Україні та по регіонах.

Щоб помістити державу в смартфон у контексті взаємодії з громадянами, Україна вже зробила значні кроки в цьому напрямку, але рух варто продовжувати.

uba.in.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Коли сторони колдоговору зобов’язані розпочати переговори щодо поновлення дії зупинених положень
Профспілкам і роботодавцям варто своєчасно ініціювати переговори та фіксувати досягнуті домовленості. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого режиму робочого часу ...
17.09.2025
Зовнішня торгівля України за січень – липень 2025 року
За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із січнем – липнем 2024 року, імпорт – 45 935,7 млн дол. США, або 116,9 %. За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із сі...
17.09.2025
У проєкті Бюджету-2026 є низка серйозних недоліків: Гетманцев
У проєкті Бюджету-2026 є низка позитивних речей, але є й серйозні недоліки. Про що саме мова – дивіться нижче. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з...
Кращі матеріали