Що означає торгівля за принципом «витягнутої руки»?
19.05.2016 5106 0 0
І чому цей принцип важливий в структуруванні торгових операцій для цілей оподаткування?
Відоме видання Meriam Webster дає два наступних визначення словосполучення "витягнутої руки":
Дистанція, яка не дозволяє встановити особистий контакт або знайомство;
Умова або факт, який підтверджує, що сторони операції є незалежними і діють на однакових умовах.
У чому ж полягає суть принципу і чому його важливо правильно розуміти при структуруванні угод на світовому рівні?
Вся справа в тому, що традиційно торгові операції на світовому ринку здійснюються через дочірні (пов'язані, контрольовані) компанії. Таке структурування здійснюється або з метою монетизації прибутку власником (зазвичай це компанії, створені в низькоподаткових юрисдикціях), або з метою накопичення або реінвестування коштів, або для кредитування власного бізнесу, створеного в іншій юрисдикції (компанії, створені в юрисдикціях з надійною репутацією і хорошим банком ).
Як працює принцип "витягнутої руки" при експорті
В українському законодавстві принцип "витягнутої руки" закріплений в статті 39 Податкового кодексу України. Вітчизняне законодавство в цілому ґрунтується на положеннях Керівництва ОЕСР з трансфертного ціноутворення для транснаціональних компаній та податкових служб. Керівництво містить рекомендації щодо застосування принципу "витягнутої руки", і є міжнародною угодою по оцінці господарських операцій (торговельних, ліцензійних, комісійних та ін.) Між пов'язаними контрагентами з метою оподаткування. Тобто Україна, будучи торговим партнером на світовому ринку, прийняла сталу світову практику, створену з метою однакового підходу до розрахунку ціни операції та оподаткування прибутку від такої операції.
В Україні принцип "витягнутої руки" застосовується до операцій, які в законодавстві позначені як контрольовані. До них відносяться операції з пов'язаними компаніями - нерезидентами, і зовнішньоекономічні операції, які здійснюються через комісіонерів. При цьому об'єктом уваги органів ДФС будуть компанії з річним доходом понад 50 млн гривень, у яких річний обсяг операцій з окремим контрагентом перевищує 5 млн гривень. А операції здійснюються з компаніями - нерезидентами, включеними до переліку держав, визначеного Кабінетом Міністрів України.
Аналіз ціни операції буде проводитися наступним чином:
Порівняння з ціною операції з неконтрольованим контрагентом;
Порівняння з ціною перепродажу;
Оцінка за методом "витрати плюс";
Оцінка за методом чистого прибутку або за методом розподілу прибутку.
Для експортних операцій найпоширенішими методами розрахунку оподатковуваного прибутку є метод порівняння з ціною операції з неконтрольованим контрагентом і метод чистого прибутку.
Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://ukrrudprom.ua/
Коментарі до матеріалу