Що робити, якщо пропали гроші з банківського рахунку
31.08.2016 1176 0 0
Останнім часом почастішали випадки, коли кіберзлодії привласнюють собі кошти з рахунків різних компаній за допомогою злому комп'ютера бухгалтерії, на якому встановлена система «клієнт-банк».
Так, нещодавно власник однієї з київських фірм описав в соцмережі ситуацію, коли шахраї намагалися вкрасти 3 млн грн.
В результаті поліція провела обшуки за всіма адресами і виявила цілий IT-центр з комп'ютерами, які щохвилини здійснювали операції по злому бухгалтерських комп'ютерів і виведення грошей з рахунків юридичних осіб по всій Україні.
Випадок повторився відносно недавно, коли з рахунків невеликої друкарні вкрали більше 200 тис. грн. Шахраї до цих пір не знайдені.
Яким чином за пару годин все зароблене вами може зникнути, і яких заходів потрібно вжити в першу чергу, якщо вас зламали?
Подвійна крадіжка
В останній ситуації мало місце не тільки незаконне списання електронних засобів, але і «звичайна» крадіжка зі зломом приміщення. Так, в день, коли кошти з рахунків компанії «випарувалися», прибиральниця побачила, що двері офісу відкрита навстіж. Зайшовши всередину, співробітники компанії виявили пропажу комп'ютерів і планшетів, а також деякої суми готівки. Співробітники викликали поліцію. Поки розбиралися з цією ситуацією, бухгалтерія повідомила, що основний комп'ютер, який підключений до системи «клієнт-банк», став якось дивно працювати, потім «завис» і зовсім відключився. Але оскільки платежі все одно потрібно було проводити, через кілька годин працівники бухгалтерії через інший комп'ютер зайшли в систему «клієнт-банк» і побачили списання з рахунку 238 тис. 450 грн на рахунок якогось ФОП К. у відділенні банку іншого регіону нібито «за насоси високого тиску". Тільки після цього директор компанії звернувся до свого банку з тим, щоб заблокувати «клієнт-банк».
Виходить, що хтось з чужого IP-адреси несанкціоновано зайшов в комп'ютер. О 09:50 гроші пішли, о 09:58 перерахування було завізовано. У банку, куди перевели кошти, директору компанії розповіли, що в касі цього банку ФОП К. зняв гроші трьома сумами: об 11:37 - 177 тис. Грн, о 11:58 - близько 50 тис. Грн і о 12:12 - решту суми (близько 25 тис. грн). Залишок на картці - 1500 грн і 75 грн - він зняв вже в банкоматі.
У тому ж в банку директору компанії показали фотографії людини, який знімав гроші в банкоматі. Як і слід було очікувати, ним виявився зовсім не ФОП К., якому, згідно з даними поліції, 30 років, а інший, літня людина.
Далі банк, в якому обслуговувалася компанія, написав заяву в банк-одержувач про повернення грошей, які були перераховані несанкціонованим шляхом.
Зазвичай після виявлення факту несанкціонованого переказу коштів через систему «клієнт-банк», який був здійснений з зареєстрованого де-небудь IP-адреси, на рахунок іншої фірми співробітники безпеки банку відразу звертаються до своїх колег з проханням терміново заблокувати проплату. Відповідно до встановленої процедури, вони повинні повідомити про подію Національний банк України і Службу безпеки України. Рахунки особи, якій були перераховані гроші, у всіх банках блокуються.
На даний момент відкриті дві кримінальні виробництва, одне з яких - щодо несанкціонованого зняття грошових коштів. Втім, гроші вже зникли, і в компанії спохватилися досить пізно.
Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://sud.ua/
Коментарі до матеріалу