Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що робити, якщо банк виставив рахунок за користування карткою, про яку ви забули: НБУ

16.03.2020 215 0 0

У Національному банку України пояснили, що слід робити банківським клієнтам, якщо вони отримали від банку рахунок за обслуговування платіжної картки, якою вже довгий час не користувалися.

Однією з поширених проблем, щодо вирішення яких звертаються до НБУ, є така: клієнт у банку отримав карту, щомісячний платіж за її обслуговування складає умовно 20 грн. Упродовж тривалого часу – 2-3 років – він не користувався картою, а потім виявив, що має заборгованість перед банком на суму умовно 20 тис. грн (або й значно більшу). Справа в тому, що банк самостійно відкрив кредитний ліміт, щоб за рахунок нього списувати кошти за обслуговування картки. Водночас споживач не підписував із банком кредитного договору, а також не отримував від банку інформації про реальну річну процентну ставку за відкритим кредитом та про платежі у випадку прострочення.

Як вирішити таку ситуацію:

  • спочатку звернутися безпосередньо до банку і вказати на відсутність кредитного договору з установою;
  • пояснити працівникам банку, що вам не надавалась інформація про реальну річну процентну ставку, загальну вартість кредиту, платежі у випадку прострочення;
  • наголосити, що вимоги банку про погашення боргу за кредитом є безпідставними, адже банк списав борг та відсотки за рахунок кредиту, на який ви навіть не погоджувалися.

Упродовж місяця банк має надати вам відповідь:

  • якщо вона вас не задовольнила, необхідно звернутись до Національного банку. Профільний підрозділ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – розглянути скаргу і звернутись до банку за поясненнями, якщо ваші права справді були порушені.

Як зазначається, практика свідчить, що після звернень Національного банку до банків у таких ситуаціях банки переважно погоджуються з аргументами регулятора та споживача і в результаті списують нарахований борг.

У ситуаціях щодо звернень, які надходили до НБУ, регулятор використовував такі аргументи:

  • відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку він може списувати платіж за рахунок наявних на рахунку коштів (а не відкриваючи кредит);
  • відповідно до Умов та правил надання банківських послуг самого банку списання платежу за обслуговування карти припиняється, якщо картою не користуються протягом 90 днів;
  • споживач не підписував кредитний договір та не давав згоду на встановлення кредитного ліміту, що є вимогою українського законодавства;
  • споживач не був ознайомлений із документами, де вказано реальну річну процентну ставку за кредитом, його загальну вартість, платежі у випадку прострочення, що є вимогою українського законодавства.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали