Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бухгалтерія по-новому

01.02.2018

Сьогодні готового комплексного рішення по програмному забезпеченню, яке дозволить вести МСФЗ облік в Україні, не існує.

Нечітке формулювання щодо термінів переходу на застосування міжнародних стандартів фінансової звітності (далі - МСФЗ), які почали діяти з 1 січня 2018 (Закон України № 2124-VIII), викликали хвилю дискусій у представників різних сфер бізнесу.

Нагадаємо, що нормами Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено обов'язкове застосування МСФЗ для складання фінансової та консолідованої звітності для підприємств, що становлять суспільний інтерес (підприємства-емітенти цінних паперів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди та інші) і для великих підприємств (що належать до таких відповідно до встановлених Законом критеріїв). На добровільних засадах можуть застосовувати МСФЗ всі інші підприємства, які самостійно визначили доцільність застосування таких стандартів.

Що ж спантеличило бізнес? Нечітке визначення термінів переходу на МСФЗ, якими потенційно було два варіанти: або 01.01.2017 або 01.01.2018. І в своєму листі № 35210-06-5 / 37175 від 29.12.2017 Міністерство фінансів роз'яснило, що датою переходу для підприємств, які будуть вперше застосовувати МСФЗ є 01.01.2018, але також ці підприємства можуть вибрати датою переходу 01.01.2017 року.

Тепер перед підприємствами поставлено завдання скласти попередню фінансову звітність за МСФЗ за 2018 і першу фінансову звітність за МСФЗ за 2019, що викликає цілий ряд практичних кроків і логічних запитань.

Наприклад, досить відповідних знань і компетенцій МСФЗ у штатних бухгалтерів або фінансистів? Якщо недостатньо, то які додаткові ресурси потрібні підприємству для забезпечення такого комплексного і коректного переходу на нові стандарти звітності? Чи готова компанія власними силами змінити або допрацювати облікову політику в зв'язку з переходом до ведення обліку від національних стандартів до міжнародних? Якщо не готова через відсутність необхідних компетенцій і ресурсів, яка ціна залучення висококваліфікованої консультаційної підтримки? Навіть якщо фірма вирішила не йти шляхом переходу на МСФЗ, а продовжувати вести бухгалтерський облік за національними стандартами, то здійснити коригування і трансформацію статей звітності на дату 1.1.2018, 31.12.2018 та 31.12.2019. Знову ж виникає питання наявних компетенцій та вартості залучення альтернативних ресурсів. А що стосовно організації переходу і оперативного транзакційного МСФЗ обліку в облікових системах?

Сьогодні готового комплексного рішення по програмному забезпеченню, яке дозволить вести МСФЗ облік в Україні, не існує, все наявні на ринку продукти треба адаптувати до методології обліку. І автоматизація функції обліку та розрахунків відповідно до нової методології або здійснення трансформаційних коригувань потребують доопрацювання будь-якого програмного продукту. І знову ж таки, яка вартість залучення компетентних провайдерів по автоматизації обліку за стандартами МСФЗ?

Поки більшість підприємств ще зважують свої внутрішні можливості імплементації такого переходу, на сьогодні вже спостерігаються дві відчутні тенденції. З одного боку, на ринку робочої сили відчутний справжній бум попиту на фінансовий персонал зі знанням міжнародних стандартів звітності та досвідом складання такої звітності. А попит на такий персонал і його обмежена пропозиція, зрозуміло, відбивається і на завищених очікуваннях кваліфікованих фахівців і готовність роботодавців пропонувати кращі умови оплати праці. Але з іншого боку, спостерігається високий попит на консультаційні послуги провайдерів, що надають надійні і гарантовані рішення по комплексному супроводу такого переходу, від розробки методології до автоматизації облікової функції.

Але в будь-якому випадку імплементація переходу на складання звітності за МСФЗ, як і всі попередні законодавчі нововведення в бухгалтерській та податковій сфері, лягає на плечі бізнесу додатковим тягарем адміністрування і витрат в короткостроковій перспективі. І кожен раз ми намагаємося сприймати зміни з вірою в полегшенні ведення обліку та консолідації зі світовими стандартами.

Джерело: https://www.facenews.ua/columns/2018/...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали