Алгоритм сміливості: 7 порад для бізнес-лідерів, які не бояться ризикувати
31.05.2018 429 0 0
Що означає правильний ризик-менеджмент
Найчастіше люди з обережністю ставляться до ризиків, особливо, якщо на кону стоїть доля цілої компанії або масштабного холдингу. Але, згідно зі свіжими дослідженнями АССА (The Association of Chartered Certified Accountants) – «Risk and the strategic role of leadership» – ризик-менеджмент сьогодні стає критично важливим аспектом у плануванні стратегії розвитку компанії. Тому бізнес-лідерам необхідно вчитися використовувати ризики правильно і отримувати з них максимальну вигоду для компанії і свого професійного зростання. Як варто поводитися тим бізнес-лідерам, які готові ризикувати заради нових досягнень?
Дивіться позитивно. Використовуйте слово «ризик» як синонім для можливості отримати кращий результат, ніж планували (втім, не забуваючи і про протилежну ймовірність). Позитивний настрій значною мірою визначає професійний підхід. Він не лише робить діяльність комфортнішою, але і в прямому сенсі цього слова додає енергії робочим процесам, оскільки розширює поле уваги, допомагає сприймати більший спектр релевантної інформації. З іншого боку, пригнічений настрій з більшою ймовірністю змусить управлінця прийняти несприятливі рішення.
Ризикуйте стратегічно. Об'єднуйте ризик-менеджмент зі стратегічним плануванням. Визначаючи цілі, враховуйте потенціал компанії для отримання більшого прибутку, ніж розраховували. Або меншого – таку ймовірність повсякденне життя теж має. Врешті-решт, компаній, що створили з нуля проривні ідею або продукт, у всьому світі незрівнянно менше, ніж тих, хто досяг успіху, долаючи труднощі, які виникали на шляху, і аналізуючи невдалі рішення.
Використовуйте принцип 75/25. Під час нарад 75% часу присвячуйте аналізу зовнішніх чинників, прогнозам і перспективам. Це допоможе отримати максимально повну картину середовища, в якому функціонує компанія, з усіма загрозами і очікуваними можливостями. Решту 25% наради приділіть внутрішнім факторам, досягненням і виконаній роботі. Так ви побачите можливості, які має ваша компанія, а також особливості проектів і компетенції колективу, що здатні стати перевагами, наприклад, у сфері фінансового і ризик-менеджменту.
Працюйте над репутацією. Ефективний ризик-менеджмент під час кризи може не лише зберегти ділову репутацію, але й покращити її. Запрошуйте експертів, які допоможуть у роботі з публічним сприйняттям компанії. Внесок у корпоративну репутацію – це не витрати, а інвестиції. Адже в результаті ринковий попит на продукт або послуги вашої компанії буде визначатися не лише їхньою корисністю для споживача, але і величиною довіри споживача до компанії.
З'ясовуйте обмеження. Подолання авралів служить маркером, який рівень перешкод і яка їхня кількість переборний для конкретної компанії. А ефективне розв'язання істотних проблем не лише зберігає бізнес, але часто покращує гнучкість політики управління ризиками.
Вдосконалюйте навички. Хороший лідер не той, хто все передбачив, а той, хто в будь-якій події знайде користь для організації. Як цьому навчитися? Потрібні постійний професійний розвиток, робота над навичками в бізнес-аналітиці та управлінні ризиками.
Станьте ще прозорішими. У компаній з'являється все більше груп стейкхолдерів. Тому прозора політика з управління ризиками та належне інформування громадськості ставатиме дедалі значимішою. Зацікавленим сторонам важливо, щоб компанія була відкритою і чесною, а також, щоб надавала інформацію в максимально зручному вигляді і залучала до двостороннього діалогу.
https://mind.ua
Коментарі до матеріалу