Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік ПДВ у бюджетних установах

З розрахунками за податками мають справу всі бюджетні установи, а з ПДВ – лише деякі. Оскільки питання обліку та цільового спрямування суми ПДВ у чинних нормативно-правових документах не врегульовані та мають місце певні колізії та суперечності, у цій статті ми спробуємо розкласти все по поличках.

Відносини між бюджетними установами та державою, що виникають у сфері справляння податків і зборів, а саме ПДВ, регламентуються Податковим кодексом (далі – ПК). ПК визначає вичерпний перелік податків та зборів, що сплачуються податковими агентами в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їхні права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження та обов’язки їхніх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У ПК розкрито основні аспекти та особливості адміністрування ПДВ, зокрема, наведено дефініції, з якими ми маємо справу, а саме:

  • податок – обов’язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до ПК (п. 6.1);
  • ПДВ – непрямий податок, який нараховується та сплачується згідно з нормами розд. V ПК (пп. 14.1.178);
  • податкове зобов’язання (далі – ПЗ) – загальна сума ПДВ, отримана (нарахована) платником податку у звітному (податковому) періоді (пп. 14.1.179);
  • податковий кредит – це сума, на яку платник ПДВ має право зменшити ПЗ звітного (податкового) періоду (пп. 14.1.181).

Для суб’єктів держсектору на сьогодні немає окремого нормативно-правового документа, що визначає порядок відображення в бухобліку госпоперацій за розрахунками з ПДВ. Тому розпорядники бюджетних коштів мають самостійно напрацьовувати та використовувати власні методи обліку розрахунків із ПДВ, урахувавши при цьому основні положення ПК та інших нормативних документів.

Бюджетна установа як платник ПДВ після здійснення госпоперацій за розрахунками з ПДВ наприкінці звітного місяця подає декларацію з ПДВ (далі – декларація), форму та Порядок складання якої затверджено наказом Мінфіну від 28.01.16 р. № 21.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Нове
29.08.2022
Чи зобов’язана громада в разі отримання доходу понад 1 млн грн реєструватися платником ПДВ?
Територіальна громада в особі селищної ради в порядку малої приватизації реалізувала на аукціоні через систему «Прозорро.Продажі» нерухоме майно на суму 50 млн грн. Чи зобов’язаний орган місцевого самоврядування (далі – ОМС), який не веде господарську діяльність в розумінні Г...
13.11.2020
Вибуття основних засобів: вивчаємо ПДВ-наслідки
У консультації розповімо, як установі – платнику ПДВ вести облік цього податку в разі продажу і ліквідації об’єктів основних засобів (далі – ОЗ). Інвентаризація-2020: проведемо з користю! У консультації розповімо, як установі – платнику ПДВ вести облік цього податку в разі пр...
16.01.2020
Чи треба закладу освіти реєструватися платником ПДВ?
Практична ситуація У комунального закладу освіти загальна сума надходжень від плати за навчання протягом 2019 року перевищила 1 000 000 грн. Працівники ДПС, посилаючись на пп. 14.1.185, 14.1.191 і розд. V та XX Податкового кодексу (далі – ПК), надали усне роз’яснення щодо обов’язк...
Центр сповіщень