Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи є підприємство платником ПДВ на дату анулювання реєстрації?

Ольга Целуйко

28.10.2014 335 0 0

Сільгосппідприємство подає заяву про анулювання реєстрації платником ПДВ 20 жовтня 2014 року. Якщо реєстрацію буде анульовано на цю дату, то чи включати в декларацію з ПДВ за останній звітний період операції із придбання та продажу, здійснені на дату анулювання?

Відповідно до п. 184.6 Податкового кодексу (далі – ПК) у разі анулювання реєстрації платником ПДВ останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання.

Крім того, у п. 184.7 ПК зазначено: якщо товари (послуги), необоротні активи, при придбанні яких суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, то в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання ПДВ-реєстрації такий платник податку повинен нарахувати податкові зобов’язання за цими товарами (послугами), необоротними активами виходячи зі звичайної ціни.

Анулювання реєстрації платником ПДВ здійснюється на дату подання таким платником заяви (п. 5.11 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міндоходів від 16.01.14 р. № 26).

Отже, у день анулювання ПДВ-реєстрації (у наведеній ситуації – 20.10.14 р.) сільгосппідприємство ще є платником ПДВ і тому повинне відображати податкові зобов’язання за здійсненими в цей день операціями з постачання, а також має право на податковий кредит.

Від редактора

Слід зазначити, що аналогічну позицію Міндоходів з цього питання викладено в листах від 02.07.13 р. № 5976/6/99-99-19-04-02-15 та від 02.07.13 р. № 10030/7/99-99-19-04-02-17. Однак вважаємо за потрібне звернути увагу на таке.

Дійсно, з вищенаведених норм п. 184.6 та п. 184.7 ПК випливає, що в день анулювання реєстрації платником ПДВ підприємство ще залишається платником цього податку. Водночас у п. 184.5 ПК зазначено, що з моменту анулювання реєстрації особи як платника ПДВ така особа позбавляється права на віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту та виписування податкових накладних. Тобто з цієї норми можна зробити протилежний висновок про те, що в день анулювання ПДВ-реєстрації підприємство вже не є платником ПДВ.

Отже, ми бачимо протиріччя між нормами ПК, унаслідок чого у підприємства можуть виникнути проблеми як у разі, якщо воно нарахує податкові зобов’язання та податковий кредит у день анулювання реєстрації платником ПДВ, так і в разі, якщо воно цього не зробить.

Тому рекомендуємо або взагалі не проводити будь-яких операцій із придбання та продажу, датованих днем анулювання ПДВ-реєстрації, або ж заручитися індивідуальною податковою консультацією з цього питання. Адже вищезгадані листи можуть бути використані як індивідуальна податкова консультація лише тими платниками податків, яким вони були адресовані (п. 52.2 ПК).

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали