Помилкові податкові накладні: чи потрібно включати їх у декларацію?
28.03.2018 3000 0 2
Акценти цієї статті:
- чи включати до декларації з ПДВ податкові накладні (далі – ПН), які виписані помилково;
- якою є думка ДФС та судів щодо помилкових ПН;
- як виправити (анулювати) помилкову ПН.
Перш за все зазначимо, що ми маємо на увазі під помилковими ПН. До них відносяться ПН, виписані:
- двічі на одну й ту саму операцію;
- не на того покупця (неправильно вказано його найменування або індивідуальний податковий номер);
- не на ту дату (тобто не на дату, на яку фактично виникли податкові зобов’язання з ПДВ).
У консультації не йтиметься про ПН, у яких допущено помилки у кількісних чи вартісних показниках або у найменуванні продукції/послуг (тобто в розділі А чи Б). Такі ПН відображаються в декларації з ПДВ (далі – декларація) в загальному порядку. Ми розкажемо тільки про ПН, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Адже якщо ПН не зареєстрована в ЄРПН, то її взагалі можна не брати до уваги і немає потреби її анулювати чи виправляти.
Як визначено п. 185.1 та 187.1 Податкового кодексу (далі – ПК), податкові зобов’язання з ПДВ (далі – ПЗ) виникають за операціями з постачання товарів/послуг. У такому разі платник ПДВ повинен на дату першої події (відвантаження товарів або отримання передоплати) виписати ПН та зареєструвати її в ЄРПН. Тобто ПН складається на операцію з постачання, і факт її оформлення – це вже результат виникнення ПЗ, а не навпаки.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року