Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік засобів для зберігання пального

Ліцензування та акцизний податок на пальне для аграріїв

Резервуари, бочки, бідони – це ще далеко не всі «представники» ємностей, які сільгосппідприємства можуть використовувати для зберігання паливно-мастильних матеріалів (далі – ПММ) на складах. Що ж, давайте розбиратися, як усе це добро обліковувати. Особливу увагу приділимо тим засобам зберігання, що не використовуються в госпдіяльності.

Відображення ємностей для зберігання ПММ в обліку безпосередньо залежить від їх виду. Однак практично всі вони підпадають під визначення «основні засоби». Нагадаємо, основні засоби (далі – ОЗ) – це матеріальні активи, які підприємство/установа утримує з метою використання їх у процесі виробництва/діяльності або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік) (п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

Окрім цього, тут варто згадати ще одну умову визнання ємностей для ПММ ОЗ, а саме контрольованість. Адже згідно з п. 3 НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання котрих, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому. Так, підприємство може контролювати актив лише в разі володіння правами на отримання майбутніх економічних вигід від його використання та здатності обмежувати доступ інших суб’єктів господарювання до таких економічних благ. Як правило, контроль супроводжується наявністю права власності.

Тобто, ємності для зберігання ПММ, що належать підприємству, є його ОЗ. Якщо ж такі засоби, приміром, орендовані, то визнаватись активом підприємства вони не можуть та їх облік ведеться на позабалансі (рахунок 01 «Орендовані необоротні активи»).

Додатково слід виділити й вартісний критерій предметів, що входять до складу ОЗ. За правилами бухобліку (див. п. 5.2 П(СБО 7; п. 2.1, 2.6 розд. II Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.13 р. № 635) підприємство має право самостійно встановлювати такі вартісні ознаки. Однак у податковому законодавстві (пп. 14.1.138 Податкового кодексу, далі – ПК) об’єктами ОЗ визнаються матеріальні активи вартістю більше 6 000 грн, призначені для використання в господарській діяльності (ця умова обов’язкова лише для підприємств – платників податку на прибуток).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
14.07.2025
Чи сплачувати податок на репатріацію з доходу нерезидента від реклами?
У статті розглянуто такі питання: чи сплачувати податок на репатріацію з доходів нерезидента від реклами; чи потрібно буде виправити помилку минулих періодів щодо оподаткування нерезидентського доходу від реклами; як це зробити, якщо в додатку ПН уже немає відповідного рядка. Суть проблеми. Додаток ...
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
21.07.2025
Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє!
У статті йдеться про поновлення обов’язку вчасно подавати звітність до органів статистики, а також про перехідний період для неподаних звітів за 2022–2025 роки. Важливі зміни: якщо під час воєнного стану не подавали до Держстату фінансову та статистичну звітність, то потрібно подати її д...
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
Кращі матеріали