Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік засобів для зберігання пального

Ліцензування та акцизний податок на пальне для аграріїв

Резервуари, бочки, бідони – це ще далеко не всі «представники» ємностей, які сільгосппідприємства можуть використовувати для зберігання паливно-мастильних матеріалів (далі – ПММ) на складах. Що ж, давайте розбиратися, як усе це добро обліковувати. Особливу увагу приділимо тим засобам зберігання, що не використовуються в госпдіяльності.

Відображення ємностей для зберігання ПММ в обліку безпосередньо залежить від їх виду. Однак практично всі вони підпадають під визначення «основні засоби». Нагадаємо, основні засоби (далі – ОЗ) – це матеріальні активи, які підприємство/установа утримує з метою використання їх у процесі виробництва/діяльності або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік) (п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

Окрім цього, тут варто згадати ще одну умову визнання ємностей для ПММ ОЗ, а саме контрольованість. Адже згідно з п. 3 НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» активи – це ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання котрих, як очікується, призведе до отримання економічних вигід у майбутньому. Так, підприємство може контролювати актив лише в разі володіння правами на отримання майбутніх економічних вигід від його використання та здатності обмежувати доступ інших суб’єктів господарювання до таких економічних благ. Як правило, контроль супроводжується наявністю права власності.

Тобто, ємності для зберігання ПММ, що належать підприємству, є його ОЗ. Якщо ж такі засоби, приміром, орендовані, то визнаватись активом підприємства вони не можуть та їх облік ведеться на позабалансі (рахунок 01 «Орендовані необоротні активи»).

Додатково слід виділити й вартісний критерій предметів, що входять до складу ОЗ. За правилами бухобліку (див. п. 5.2 П(СБО 7; п. 2.1, 2.6 розд. II Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.13 р. № 635) підприємство має право самостійно встановлювати такі вартісні ознаки. Однак у податковому законодавстві (пп. 14.1.138 Податкового кодексу, далі – ПК) об’єктами ОЗ визнаються матеріальні активи вартістю більше 6 000 грн, призначені для використання в господарській діяльності (ця умова обов’язкова лише для підприємств – платників податку на прибуток).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.08.2025
Купівля-продаж нерухомості: які податки слід сплатити та як відобразити в бухобліку
У статті розповімо про оподаткування та облік операцій із купівлі-продажу нерухомості. Ситуація. Сільгосппідприємство – власник будівлі сільгосппризначення (зерносховище) вирішило продати її іншому сільгосппідприємству за договором купівлі-продажу. При цьому в сторін договору виникає безліч за...
28.07.2025
Довідка від нерезидента: форма, переклад, легалізація
Виплачуєте доходи нерезидентам та застосовуєте норми Конвенції про уникнення подвійного оподаткування? А довідку від нерезидента маєте? У статті ми розповідаємо, хто видає нерезиденту довідку про його резидентський статус та які вимоги до її оформлення висуває українське законодавство. У разі виплат...
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
08.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
11.08.2025
Купівля-продаж нерухомості: які податки слід сплатити та як відобразити в бухобліку
У статті розповімо про оподаткування та облік операцій із купівлі-продажу нерухомості. Ситуація. Сільгосппідприємство – власник будівлі сільгосппризначення (зерносховище) вирішило продати її іншому сільгосппідприємству за договором купівлі-продажу. При цьому в сторін договору виникає безліч за...
05.08.2025
Зміни в Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва: нові правила для сільгосппідприємств
У статті розглянемо, які зміни внесено до Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва. Наказом Мінагрополітики від 26.06.2025 № 1900 (далі – Наказ № 1900) унесено зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, форму якого затверджено наказом Мінагрополітики від 26.12.2011...
04.08.2025
Підготовка до виробництва, яке ще не розпочалося: як обліковувати витрати?
У статті розглянуто, як обліковувати витрати на оренду приміщення та амортизацію станка, якщо виробництво ще не розпочалося. Практична ситуація: підприємство орендувало приміщення, придбало виробничий станок та ввело його в експлуатацію, але виробляти продукцію в цьому приміщенні з використанням цьо...
Кращі матеріали