Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Списуємо пальне за правилами

Із цієї статті ви дізнаєтесь:

  • які норми витрат пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) слід ураховувати;
  • на підставі яких документів відбувається списання ПММ;
  • як відобразити на рахунках бухобліку витрати ПММ у межах та понад норми.

ПММ належать до, так би мовити, нормованої категорії запасів. Під час проведення податкової перевірки платників податків контролюючі органи часто порівнюють сформовані витрати на їх списання із затвердженими нормами. Адже тут найважливіше – правильно оформити списання таких запасів.

Насамперед витрати на ПММ мають бути економічно обґрунтовані та підтверджені документально. На практиці цю вимогу намагаються зрозуміти таким чином: фактичні витрати на ПММ не повинні перевищувати встановлених норм витрат, які затверджено підприємством. А що це означає? Чи зобов’язане підприємство враховувати витрати на придбання ПММ лише в межах певних норм? Чи можна враховувати витрати виключно на підставі первинних документів, що підтверджують придбання та списання зазначених матеріалів?

З одного боку, Податковий кодекс (далі – ПК) не містить жодних обмежень щодо віднесення до складу витрат лише нормативних витрат на ПММ. З іншого – «господарність» витрат залишається важливою для ПДВ-обліку (див. пп. «г» п. 198.5 ПК).

На необхідність нормування витрат ПММ звертають увагу фахівці Мінінфраструктури (див. листи від 17.02.14 р. № 1545/25/10-14; від 03.02.15 р. № 1186/25/10-15; від 21.02.17 р. № 1441/18/10-17) та фіскали (див. лист ДФС від 09.06.15 р. № 11999/6/99-99-19-01-01-15). Вони переконують суб’єктів господарювання, що списувати паливо за фактичними витратами не можна.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
09.07.2025
Акти виконаних робіт із збирання врожаю: вимоги та практика оформлення
У статті наведено вимоги до змісту акта виконаних робіт, порядок його складання та приклади оформлення. Сільгосппідприємства нерідко залучають підрядників до збирання врожаю. Для підтвердження факту виконання робіт і відображення витрат в обліку необхідно правильно оформити акт. У статті наведено ви...
07.07.2025
Продаж артезіанської свердловини: правила та особливості
У статті розглянемо порядок продажу артезіанської свердловини. Чи може сільгосппідприємство продати такий об’єкт, як артезіанська свердловина? Як це правильно зробити? Які документи мають бути оформлені? Про все це розповімо в статті. Запитання – відповіді Який правовий статус має сверд...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
25.07.2025
Як виправити помилку, якщо податкову накладну виписано на покупця-неплатника, а він виявився платником ПДВ
У статті розглянемо, як виправити помилку, якщо постачальник виписав податкову накладну покупцеві як неплатнику, а згодом виявилося, що він є платником ПДВ. Нерідко на практиці трапляється така ситуація. Покупець не повідомив постачальника, що він є платником ПДВ, і постачальник виписав податкову на...
22.07.2025
Чи потрібно оформлювати рішення засновників ТОВ/ФГ для розірвання договору суборенди
У статті розповімо, чи необхідно оформлювати рішення засновників ТОВ/ФГ, якщо договір суборенди припиняється достроково. У статті на прикладі двох практичних ситуацій розглянемо, чи слід отримувати попередню згоду засновників ТОВ/членів фермерського господарства для розірвання договору суборенди зем...
Кращі матеріали