Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Зменшення “трудових” штрафів

Редакція

24.05.2017 321 0 0

Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення 17 травня 2017 року розглянув законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства (реєстр. №5711) та альтернативний до нього законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства (реєстр. № 5711-1).

Під час розгляду законопроектів члени Комітету зазначили, що проектом реєстр. №5711 пропонується скасувати обов’язок сплачувати мінімальний страховий внесок суб’єктами підприємницької діяльності на загальній системі оподаткування за періоди, в яких не було отримано доходу; відмінити відповідальності за невчасність подання звіту чи подання його в невстановленій формі, якщо це не призвело до втрати бюджетів різних рівнів чи Пенсійного фонду України.

Також, проект передбачає зменшення розміру санкцій за недопущення до проведення перевірки (з 320 000 грн. до 1700-5400 грн.); зменшення адміністративної відповідальності за повторне порушення законодавства про працю, зокрема за порушення термінів надання на вимогу працівника документів стосовно його трудової діяльності у цього роботодавця (з 1700 грн.-5100 грн. до 1700 грн.-3400 грн.), за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення (з 8500 грн.-17000 грн. до 1700 грн.-5100 грн.), а за таке ж повторно протягом року вчинене порушення (з 17000 грн.-34000 грн. до 5100 грн.-8500 грн.); за повторне протягом року порушення, пов’язане з несплатою або несвоєчасною сплатою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (з 2550 грн.-5100 грн. до 1700 грн.-3400 грн.).

Крім того, законопроект замінює фінансові санкції до роботодавця за порушення строків виплати або виплату не в повному обсязі заробітної плати та інших виплат на відповідальність роботодавця особисто перед працівником у вигляді пені чи додаткових виплат, зокрема, за порушення строків виплати зарплати (з 9600 грн. в бюджет на штраф в розмірі 120 % річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день погашення такої заборгованості, яка нараховується на суму заборгованості), за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (з 32000 грн. в бюджет на 3200 грн. на користь працівника) та за недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (з 32000 грн. в бюджет на 3200 грн. на користь працівника).

Відтак, члени Комітету наголосили, що реалізація положень законопроекту Продан О.П. скасує подвійну відповідальність за одні й ті самі порушення, встановить розмір санкцій на економічно обґрунтованому та юридично обумовленому рівні, який враховуватиме характер та тяжкість правопорушення. При цьому, законопроектом збережено загальний принцип відповідальності та додатково встановлено відповідальність роботодавця перед працівником.

На відміну від законопроекту народного депутата України Продан О.П. (реєстр. №5711), альтернативним до нього законопроектом про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства (реєстр. № 5711-1), поданим народним депутатом України Довгим О.С., пропонується зменшити розмір фінансових санкцій до роботодавця, встановивши їх на рівні, що діяв до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 1774-VIII (з 01.01.2017р.); конкретизувати та підвищити адміністративну відповідальність за недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю та зайнятість населення, щодо якої дотримано всіх визначених законом вимог, та/або створення перешкод для проведення такої перевірки; визначити компетенцію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та компетенцію виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад щодо розгляду справ про недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю та зайнятість населення.

За результатами розгляду вказаних законопроектів Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України підтримати у першому читанні за основу проект народного депутата України Продан О.П. про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання адміністративної відповідальності за порушення трудового законодавства (реєстр. №5711).

Джерело: http://komspip.rada.gov.ua/news/73543...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали