Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості щодо справляння податку на прибуток на період дії закону щодо фінансової реструктуризації

12.09.2017

Какие особенности относительно взимания налога на прибыль предприятия на период действия закона относительно финансовой реструктуризации (действия плана санации), а именно: как правильно отражать в декларации по нал

Які особливості щодо справляння податку на прибуток підприємства на період дії закону щодо фінансової реструктуризації (дії плану санації), а саме: як правильно відображати в декларації з податку на прибуток отримані доходи від реалізації нерухомих об'єктів і рухомого майна платника (реалізація основних засобів здійснюється згідно з планом санації) для цілей України, зокрема щодо варіантів погашення його заборгованості перед кредиторами відповідно до плану санації, з огляду на пункт 39 під розділу 4 розділу XX Перехідних положень Кодексу?

ДФС в листі від 05.09.2017 р. N 1811/6/99-99-15-03-02-15/ІПК відповідає: відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу, об'єктом оподаткування є:

   прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибуток або збиток), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності, на різниці, що виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до III розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому випадку відбувається:

   зменшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

   збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цієї головою передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому випадку відбувається:

   збільшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

   зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний і податковий період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об'єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці ( крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з к я их виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такий безперервної сукупності років. У наступні роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовується (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків) , визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об'єкт оподаткування починаючи з та кого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на всі різниці, визначені згідно з положеннями цього розділу.

Для цілей цього підпункту в річний дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Відповідно до пункту 39 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу на період дії закону щодо фінансової реструктуризації платник податку на прибуток підприємств:

1) зменшує фінансовий результат до оподаткування:

на суму доходів, визнаних їм відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності в результаті списання йому податкового боргу, анулювання (прощення) і/або розстрочення (відстрочення) своїх зобов'язань згідно з положеннями пункту 37 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу та законом щодо фінансової реструктуризації:

на суму доходів, визнаних їм відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності в зв'язку з розформуванням резервів внаслідок реструктуризації ним зобов'язань у відповідності з планом реструктуризації, узгодженим відповідно до закону щодо фінансової реструктуризації, або планом санації, затвердженим відповідно до статті 6 Закону "Про відновлення платоспроможності" з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фіна совою реструктуризації, якщо оподаткування таких резервів регулюється нормами пункту 139.3 статті 139 Кодексу;

2) збільшує фінансовий результат до оподаткування на одну третю частину суми доходів, що визнані у зв'язку зі зменшенням (розформуванням) резервів, на яку зменшувався його фінансовий результат до оподаткування відповідно до підпункту 1 цього пункту, в кожному з трьох років, наступних за роком, в якій було узгоджено план реструктуризації відповідно до закону щодо фінансової реструктуризації або затверджений план санації відповідно до статті 6 Закону "Про відновлення платоспроможності" з урахуванням особливостей, встановлених закон ом щодо фінансової реструктуризації;

3) не змінює фінансового результату до оподаткування:

   на суму використаного резерву внаслідок анулювання (прощення) зобов'язання на умовах плану реструктуризації, узгодженого згідно з законом щодо фінансової реструктуризації, або планом санації, затвердженим відповідно до статті 6 Закону "Про відновлення платоспроможності" з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо фінансової реструктуризації;

   на суму доходів і витрат, не зазначених у підпунктах 1 і 2 цього пункту, визнаних відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності в результаті реструктуризації зобов'язань на умовах плану реструктуризації, узгодженого згідно з законом щодо фінансової реструктуризації, або планом санації, затвердженим відповідно до статті 6 Закону "Про відновлення платоспроможності" з урахуванням особливостей, встановлених законом щодо правомірності Єльне фінансової реструктуризації.

Згідно з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за 2015 рік у 25.02.2016 р N 9276094754, підприємством задекларовано дохід в сумі 2613,3 тис. грн. в таблиці декларації "Наявність рішення" не приведена інформація щодо прийняття рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці.

З огляду на вищевикладене, підприємство може коригувати фінансовий результат до оподаткування на різниці щодо фінансової реструктуризації при дотриманні вимог Закону "Про відновлення платоспроможності".

огу на прибыль полученные доходы от реализации недвижимых объектов и движимого имущества плательщика (реализация основных средств осуществляется согласно плану санации) для целей Украины, в частности относительно вариантов погашения его задолженности перед кредиторами в соответствии с планом санации, учитывая пункт 39 подраздела 4 раздела XX Переходных положений Кодекса?

ГФС в письме отвечает: в соответствии с подпунктом 134.1.1 пункта 134.1 статьи 134 Кодекса, объектом налогообложения являются:

   прибыль с источником происхождения из Украины и за ее пределами, определяемая путем корректировки (увеличения или уменьшения) финансового результата до налогообложения (прибыли или убытка), определенного в финансовой отчетности предприятия в соответствии с национальными положениями (стандартами) бухгалтерского учета или международными стандартами финансовой отчетности, на разницы, возникающие в соответствии с положениями этого Кодекса.

Если в соответствии с III раздела предусмотрено осуществление корректировки путем увеличения финансового результата до налогообложения, то в этом случае происходит:

   уменьшение отрицательного значения финансового результата до налогообложения (убытка);

   увеличение положительного значения финансового результата до налогообложения (прибыли).

Если в соответствии с этой главой предусмотрено осуществление корректировки путем уменьшения финансового результата до налогообложения, то в этом случае происходит:

   увеличение отрицательного значения финансового результата до налогообложения (убытка);

   уменьшение положительного значения финансового результата до налогообложения (прибыли).

Для плательщиков налога, у которых годовой доход от любой деятельности (за вычетом косвенных налогов), определенный по правилам бухгалтерского учета за последний годовой отчетный и налоговый период не превышает двадцати миллионов гривен, объект налогообложения может определяться без корректировки финансового результата до налогообложения на все разницы (кроме отрицательного значения объекта налогообложения прошлых налоговых (отчетных) лет), определенные в соответствии с положениями этого раздела. Плательщик налога, у которого годовой доход (за вычетом косвенных налогов), определенный по правилам бухгалтерского учета за последний годовой отчетный (налоговый) период не превышает двадцати миллионов гривен, вправе принять решение о неприменении корректировок финансового результата до налогообложения на все разницы (кроме отрицательного значения объекта налогообложения прошлых налоговых (отчетных) лет), определенные в соответствии с положениями этого раздела, не более одного раза в течение непрерывной совокупности лет в каждом из которых выполняется этот критерий относительно размера дохода. О принятом решении плательщик налога указывает в налоговой отчетности по этому налогу, которая подается за первый год в такой непрерывной совокупности лет. В последующие годы такой совокупности корректировка финансового результата также не применяется (кроме отрицательного значения объекта налогообложения прошлых налоговых (отчетных) лет).

Если у плательщика, принявшего решение о неприменении корректировок финансового результата до налогообложения на все разницы (кроме отрицательного значения объекта налогообложения прошлых налоговых (отчетных) лет), определенные в соответствии с положениями этого раздела, в любом последующем году годовой доход (за вычетом косвенных налогов), определенный по правилам бухгалтерского учета за последний годовой отчетный (налоговый) период превышает двадцать миллионов гривен, такой плательщик определяет объект налогообложения начиная с такого года путем корректировки финансового результата до налогообложения на все разницы, определенные в соответствии с положениями этого раздела.

Для целей этого подпункта в годовой доход от любой деятельности, определенный по правилам бухгалтерского учета, включается доход (выручка) от реализации продукции (товаров, работ, услуг), другие операционные доходы, финансовые доходы и прочие доходы.

В соответствии с пунктом 39 раздела XX "Переходные положения" Кодекса на период действия закона относительно финансовой реструктуризации плательщик налога на прибыль предприятий:

1) уменьшает финансовый результат до налогообложения:

на сумму доходов, признанных им в соответствии с национальными положениями (стандартами) бухгалтерского учета или международными стандартами финансовой отчетности в результате списания ему налогового долга, аннулирования (прощения) и/или рассрочки (отсрочки) его обязательств в соответствии с положениями пункта 37 подраздела 10 раздела XX "Переходные положения" Кодекса и законом относительно финансовой реструктуризации:

на сумму доходов, признанных им в соответствии с национальными положениями (стандартами) бухгалтерского учета или международными стандартами финансовой отчетности в связи с расформированием резервов вследствие реструктуризации им обязательств в соответствии с планом реструктуризации, согласованным в соответствии с законом относительно финансовой реструктуризации, или планом санации, утвержденным в соответствии со статьей 6 Закона "О восстановлении платежеспособности" с учетом особенностей, установленных законом относительно финансовой реструктуризации, если налогообложение таких резервов регулируется нормами пункта 139.3 статьи 139 Кодекса;

2) увеличивает финансовый результат до налогообложения на одну третью часть суммы доходов, признанных в связи с уменьшением (расформированием) резервов, на которую уменьшался его финансовый результат до налогообложения в соответствии с подпунктом 1 этого пункта, в каждом из трех лет, следующих за годом, в котором был согласован план реструктуризации согласно закону относительно финансовой реструктуризации или утвержден план санации согласно статье 6 Закона "О восстановлении платежеспособности" с учетом особенностей, установленных законом относительно финансовой реструктуризации;

3) не изменяет финансового результата до налогообложения:

   на сумму использованного резерва вследствие аннулирования (прощения) обязательства на условиях плана реструктуризации, согласованного в соответствии с законом относительно финансовой реструктуризации, или планом санации, утвержденным в соответствии со статьей 6 Закона "О восстановлении платежеспособности" с учетом особенностей, установленных законом относительно финансовой реструктуризации;

   на сумму доходов и расходов, не указанных в подпунктах 1 и 2 этого пункта, признаваемых в соответствии с национальными положениями (стандартами) бухгалтерского учета или международными стандартами финансовой отчетности в результате реструктуризации обязательств на условиях плана реструктуризации, согласованного в соответствии с законом относительно финансовой реструктуризации, или планом санации, утвержденным в соответствии со статьей 6 Закона "О восстановлении платежеспособности" с учетом особенностей, установленных законом относительно финансовой реструктуризации.

Согласно налоговой декларации по налогу на прибыль предприятий за 2015 год от 25.02.2016 г. N 9276094754, предприятием задекларирован доход в сумме 2613,3 тыс. грн. в таблице декларации "Наличие решения" не приведена информация относительно принятия решения о неприменении корректировок финансового результата до налогообложения на все разницы.

Учитывая вышеизложенное, предприятие может корректировать финансовый результат до налогообложения на разницы относительно финансовой реструктуризации при соблюдении требований Закона "О восстановлении платежеспособности".

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
06.10.2025
Важливе в Календарі бухгалтера з 6 по 12 жовтня 2025 року
Календар містить граничні дати подання фінансової податкової, статистичної звітності та сплати податків з 6 по 12 жовтня 2025 року, законодавчі норми та тематичні статті від наших експертів. Якщо у вас під рукою Календар бухгалтера від Uteka, ви не зможете пропустити важливі дати для бухгалтера. При...
06.10.2025
Головні бухгалтерські новини тижня (29.09.2025–03.10.2025)
Ми підготували останні актуальні зміни законодавства та найважливіші новини минулого тижня. Зміни в законодавстві з 29 вересня по 3 жовтня 2025 року Документи, які набули чинності з 29 вересня по 5 жовтня 2025 року Про що потрібно знати на цьому тижні? Оновлено План-графік проведення пе...
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення КІК операцій з резидентами України
У графі 32 Звіту про КІК зазначають всі без виключення операції КІК, проведені із нерезидентами – пов’язаними особами відносно такої КІК. Така інформація відображається по кожній операції окремо без її деталізації. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Коментар до Закону № 3706 (КІК) ...
Кращі матеріали