Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи несе відповідальність бухгалтер за помилки попереднього бухгалтера?

20.07.2017

Одне з найпоширеніших запитань на практиці — це відповідальність за старі помилки, до яких новий бухгалтер не має відношення, проте їх виявлено після того, як попередній бухгалтер передав йому справи. Повернемося до того, що при передачі справ ми радили за результатами перевірки складати відповідний акт, в якому новий бухгалтер (здебільшого це стосується головбуха) ставить свій підпис про їх отримання. І це не дивлячись на те, що у жодному нормативному акті не передбачено обов’язок нового бухгалтера перевіряти отримані від колишнього бухгалтера справи.

Деякі підприємства в посадовій інструкції головного бухгалтера прописують обов’язок складання акта про передачу справ за результатами перевірки стану бухобліку і прозорості фінзвітності. Відповідно якщо такий обов’язок зафіксовано, а новий бухгалтер ним знехтував, то не виключено притягнення його до відповідальності, навіть кримінальної, за службову недбалість згідно зі ст. 367 Кримінального кодексу. Водночас якщо навіть акт про передачу справ складався, то підпис на ньому нового головного бухгалтера не свідчить, що він перевірив правильність усієї переданої бухгалтерії. Такий підпис констатує винятково передачу справ. Тому новий головний бухгалтер має відповідати тільки за збереження отриманих документів, а не за їх зміст.

Якщо ж обов’язок з перевірки документації, підписаної попереднім головним бухгалтером, у посадовій інструкції не передбачено, новий головний бухгалтер не може нести відповідальність за дії попередника. За старі помилки мають відповідати ті особи, які підписували документи. Наприклад, на етапі складання фінзвітність підписують керівник і бухгалтер підприємства. Відповідно якщо у звітності минулих періодів недостовірно відображено будь-які дані, то відповідальність за це несуть особи, які свого часу підписали ці документи.

Одним із варіантів, який мінімізує можливі спори, пов’язані з передачею справ, є аудиторська перевірка, за результатами якої складають відповідний акт. Проте цей спосіб не з дешевих, тому ним користуються здебільшого тільки великі підприємства.

Джерело: http://www.visnuk.com.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
13.08.2025
Обов’язки роботодавця з охорони праці при дистанційній роботі
Використовуєте роботу дистанційних працівників? Тоді слід розробити Інструкцію з охорони праці! Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, що проходять виробничу практику Обов’язки роботодавця із забезпечення охорони праці прац...
13.08.2025
Особливості врахування витрат, не пов’язаних із господарською діяльністю
Витрати по окремим операціям, не пов’язаним із господарською діяльністю, не враховуються при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств. Так, за окремими операціями виникають різниці, на які збільшується фінансовий результат до оподаткування. Детальніше див. нижче. Бі...
13.08.2025
За яких умов працівники можуть оформити неоплачувані відпустки під час воєнного стану
Законодавство передбачає два основні види неоплачуваних відпусток: за згодою сторін або в обов’язковому порядку. Кожен вид має свої особливості, зокрема, умови оформлення, тривалість і порядок припинення. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Заміна відпустки грошовою компенсацією: коли та ...
Кращі матеріали