Рубрика:
Рубрики розділу:
Чи треба в кінці року змінювати строк корисного використання ОЗ?
Чи обов’язково переглядати строк корисного використання основних засобів у кінці року? Чи можна збільшувати (зменшувати) строк експлуатації посеред року? Якщо так, то з будь-якого місяця чи лише після проведення інвентаризації? Як установити строк корисного використання основних засобів Чи тр...
Галина Морозовська
27.11.2023 195 0 2
Реквізит «Призначення платежу»: нові правила заповнення вже остаточно з 1 грудня 2023
Що змінилося? Мінфін наказом від 22.03.2023 № 148 затвердив новий Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, ...
24.11.2023 1133 0 1
Норми ПММ (Наказ № 43) скасовано: якими користуватися?
Мінінфраструктури скасувало Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Норми № 43). Втрата чинності від 02.11.2023 Постають питання: чи використовувати і надалі старі норми; чи розробляти свої норми ...
20.11.2023 1311 1 6
Із 1 грудня повертаються податкові перевірки: хто із суб’єктів господарювання у зоні ризику?
Що відбулось? Нещодавно депутати схвалили в цілому законопроєкт № 10016-д про часткове повернення документальних податкових перевірок. Із тексту законопроекту виходить, що з 1 грудня 2023 року відновлюються візити податківців до бізнесу з усіма наслідками, які зазвичай настають після таких зустрічей...
17.11.2023 514 0 1
Облік МНМА, МШП та матеріалів: спільне та відмінності
Суть питання. На практиці у бухгалтерів нерідко виникають запитання щодо класифікації та подальшого обліку товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ), які купуються для власного споживання у процесі провадження госпдіяльності і не призначаються для подальшого продажу. Про що стаття? Ми розгл...
17.11.2023 229 0 2
Списання майна, знищеного внаслідок воєнних дій
Ситуація. У результаті ракетного удару знищено будівлю складу підприємства разом з товаром. Підприємство не знаходиться у зоні бойових дій і має доступ до цього місця. Запитання: Чи потрібно підприємству нараховувати компенсуючі податкові зобов’язання відповідно до п. 198.5 Податкового код...
17.11.2023 251 0 0
Автоматизований моніторинг: чи дійсно ситуація із зупиненням реєстрації ПН/РК зміниться на краще?
Що відбулось? КМУ постановою від 07.11.2023 № 1154 (далі – Постанова № 1154) вніс зміни до своєї постанови від 11.12.2019 № 1165 «Про порядок зупинення та реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Зміни наберуть чинності через...
16.11.2023 201 0 0
Майно підприємства знищено внаслідок ракетного удару: з якої дати настав форс-мажор?
Ситуація. У склад нашого підприємства потрапила ракета, яку випустили з території країни-агресора. У результаті все майно, яке зберігалося на складі, було знищене, через що підприємство не змогло вчасно виконати свої договірні зобов’язання. Факт форс-мажорних обставин будемо засвідчувати серти...
16.11.2023 153 0 1
Амортизація необоротних активів: правила та методи
Згідно з п. 2.1 Методичних рекомендацій щодо облікової політики, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.2013 № 635 (далі – Методрекомендації № 635), розпорядчий документ про облікову політику підприємства визначає, зокрема, методи амортизації основних засобів (далі – ОЗ), інших необоротн...
10.11.2023 127 0 1
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком з цього правила інвентаризація-2023. Та на цей процес наніс відбиток воєнний стан. Ми підібрали основні особливості та зміни, які потрібно врахувати під час проведення інвентаризації перед закриттям...
31.10.2023 2794 0 1
Подарункові сертифікати для працівників і партнерів: облік та оподаткування
Ситуація. Підприємство – платник податку на прибуток та ПДВ вирішило придбати подарункові сертифікати на товари, щоб роздати своїм працівникам як заохочення, а також безплатно передати партнерам компанії для зміцнення подальшого партнерства. Про що стаття? Ми розглянемо: яким об’єкто...
30.10.2023 687 0 0
Річна інвентаризація: як провести, якщо потрібні працівники відсутні
Зараз у багатьох роботодавців непроста ситуація: у когось працівники виїхали за межі України, у когось співробітники на службі у ЗСУ, деякі взяли відпустку за свій рахунок на період воєнного стану. Але така ситуація не звільняє юросіб від обов’язку провести щорічну інвентаризацію перед складан...
27.10.2023 1318 1 5
Інвентаризація-2023: чи можна відкласти на «після війни»?
Підприємство збирається подавати фінансову звітність тільки після скасування воєнного стану. Чи може таке підприємство відкласти і проведення річної інвентаризації до цього моменту? Відповідь на це запитання ви знайдете в консультації. Особливості інвентаризації-2023 Підприємство збирається по...
27.10.2023 1339 0 1
Кому Таблиця даних платника враховується автоматично
Як відомо, врахована органом ДПС Таблиця даних платника податку (далі – Таблиця) – це імунітет платника ПДВ від блокування податкових накладних (далі – ПН). Тобто ПН, в яких наведені коди товарів згідно з УКТЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, зазначені в урахованій податківцями Таб...
27.10.2023 249 0 0
Інвентаризація розрахунків: документальне оформлення
Процес інвентаризації починається, супроводжується та завершується оформленням відповідних документів: наказів, актів, відомостей та протоколів. У консультації розглянемо, які документи потрібно скласти під час інвентаризації дебіторської і кредиторської заборгованостей (далі – ДЗ і КЗ). Особл...
20.10.2023 222 0 0
На підприємстві залишився тільки директор: чи проводити інвентаризацію і як у цьому випадку сформувати інвентаризаційну комісію?
Підприємство тимчасово призупинило свою діяльність. У штаті значиться один директор, який подає податкову та бухгалтерську звітність до відповідних органів. Чи потрібно в цій ситуації проводити річну інвентаризацію, і якщо потрібно, то як створити інвентаризаційну комісію? Розглянемо все по порядку...
19.10.2023 198 0 0
Чи може до складу інвентаризаційної комисії входити особа, яка не є працівником підприємства?
На підприємстві немає бухгалтерської служби. Бухгалтерський та податковий облік веде фізособа-підприємець, з якою укладено цивільно-правовий договір. Чи можна таку фізособу включити до складу інвентаризаційної комісії Особливості інвентаризації-2023 Практична ситуація На підприємстві немає бухгалте...
18.10.2023 133 0 0
Інвентаризація: випадки, строки, види та етапи проведення
Власники підприємства, його керівники, інвестори та інші користувачі фінансової звітності повинні бути впевнені у достовірності даних бухобліку. Адже якщо склад активів і зобов'язань підприємства не підтверджено перевіркою їх наявності або перекручено у фінзвітності, то прийняті на основі даних бала...
18.10.2023 220 0 0
Перегляд та інвентаризація резерву відпусткових
Процедура формування резерву відпусткових не обмежується щомісячним розрахунком. На кожну дату балансу (у т. ч. і проміжного) резерв має переглядатися. При цьому потрібно, принаймні, оцінити правильність його формування та використання протягом звітного періоду. Крім того, у пп. 8.2 розд. III Положе...
18.10.2023 421 0 0
Знецінення активів, що перебувають на тимчасово окупованій території
На жаль, є підприємства, усі або окремі активи (необоротні та запаси) яких перебувають на тимчасово окупованих територіях або в зоні бойових дій (чи можливих бойових дій), а тому тимчасово не можуть використовуватися підприємством у господарській діяльності. Також немає впевненості, що ці активи над...
18.10.2023 188 0 0