Правила внутрішнього трудового розпорядку установи: необхідність, порядок складання та затвердження
Відповідно до вимог КЗпП трудовий розпорядок в установі має визначатися затвердженими в установленому порядку Правилами внутрішнього трудового розпорядку (далі – ПВТР). Крім того, до компетенції Держпраці належить перевірка наявності ПВТР та ознайомлення з ними всіх працівників установи, а від...
Олександр Козка
06.10.2023 142 0 1
Чи має право адміністрація наполягати на укладенні із працівником договору про повну матеріальну відповідальність?
В амбулаторії загальної практики – сімейної медицини у процесі формування Центру первинної медико-санітарної допомоги (далі – ЦПМСД), структурним підрозділом якого вона є, було скорочено посаду старшої медичної сестри. На працівницю, яка обіймала цю посаду, покладалася повна матеріальна ...
Сергій Кравцов
06.10.2023 1187 0 1
Виправлення помилки шляхом перенесення з МНМА до запасів
Бюджетна установа виявила, що при оприбуткуванні матеріальних цінностей на субрахунок 1113 помилково було віднесено деяку кількість малоцінних та швидкозношуваних предметів (далі – МШП) загальною вартістю 300 грн, які мають обліковуватися на субрахунку 1812. Як виправити цю помилку, адже ...
Світлана Макаренко
03.10.2023 9504 0 4
Організація архіву в ОМС: основні вимоги та правова база
За останній рік ми всі впевнилися у важливості збереження документації, яка створюється в процесі роботи бюджетних установ. При цьому накопичені документи потрібно зберігати в установленому законодавством порядку. Виконання цього завдання покладено на архівні підрозділи (далі – архіви) відпові...
29.09.2023 214 0 0
Утилізація люмінесцентних ламп
Використовуючи люмінесцентні лампи в установі, ми зазвичай не підозрюємо про проблеми, які можуть виникнути під час перевірки її екологічною інспекцією. Адже такі джерела освітлення містять небезпечні для здоров’я людини хімічні речовини – від 20 до 500 мг ртуті (залежно від типу та техн...
Наталія Жовницька
29.09.2023 23882 1 4
Чергові зміни в процедурі щорічного оцінювання держслужбовців: враховано особливості роботи під час війни
У жовтні – грудні державний службовець має пройти процедуру оцінювання своєї роботи, здійсненої ним упродовж року. І період воєнного стану – не виняток. У вересні Уряд уніс зміни до документа, який регулює цю процедуру. Розглянемо, про які новації йдеться та як нині мають діяти служби у...
Анна Канішевська
28.09.2023 183 0 0
Організація внутрішнього контролю в бухгалтерській службі бюджетної установи
У консультації розглянемо головні елементи організації внутрішнього контролю в бюджетній установі. У консультації розглянемо головні елементи організації внутрішнього контролю в бюджетній установі. Загальні положення Відповідно до ч. 1 ст. 26 Бюджетного кодексу (далі – БК) контроль за дотрима...
Денис Южаков
26.09.2023 1542 0 0
Як відобразити в бухобліку встановлення огорожі?
Комунальний заклад хоче звести огорожу для дитсадка. Закладом було прийнято рішення придбати окремо 20 секцій огорожі (вартість – 1 000 грн/од.), 21 опірний стовп (вартість – 150 грн/од.) та 6 мішків цементу по 25 кг (вартість – 80 грн/од.). Загальна сума видатків на їх придбання &...
26.09.2023 25040 7 3
Краудсорсинг як модель спільного управління розвитком громад
У період проведення укрупнення територіальних громад (далі – ТГ) та децентралізації посадовці органів місцевого самоврядування (далі – ОМС) вбачали головним наслідком реформи передусім акумуляцію більших ресурсів, тоді як збільшення можливостей для реалізації прав громадян відійшло на др...
20.09.2023 106 0 0
Робота з побутовими відходами в територіальних громадах
Незважаючи на зменшення чисельності населення країни, обсяги утворення побутових відходів на підконтрольній Україні території продовжують збільшуватися, і за всіма прогнозами така тенденція збережеться й надалі. Розв'язання цієї проблеми почалося ще в довоєнний період, тож пропонуємо розглянути зако...
15.09.2023 151 0 0
Установлення рангів держслужбовцям, які працюють за контрактом: вивчаємо нові правила
З 22 вересня міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади повинні присвоювати чергові ранги державним службовцям з урахуванням норм постанови КМУ від 19.08.2023 № 877 «Про внесення змін до Порядку присвоєння рангів державних службовців» (далі – Постанова № 877)....
15.09.2023 173 0 0
Як та чиїм коштом очищають території громад від наслідків воєнних дій
Через ворожі обстріли території громад зазнають значних руйнувань, зокрема пошкоджуються будинки й дороги. Через це утворюються купи будівельного сміття. Як та за чий кошт розчистити території, кому за це виплачується винагорода? Про це ви дізнаєтесь із нашої консультації Через ворожі обстріли терит...
08.09.2023 136 0 0
Реформування оплати праці держслужбовців: вивчаємо новації
Нещодавно під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля відбулася нарада щодо запровадження єдиних підходів в оплаті праці держслужбовців на основі класифікації посад. На нараді було заявлено, що Уряд готує державний бюджет на наступний рік з урахуванням нових підходів до оплати праці держа...
08.09.2023 159 0 0
Як організувати фіксацію пошкоджень, щоб прискорити відновлення постраждалих територіальних громад
Агресор продовжує руйнувати інфраструктуру нашої держави. Унаслідок цього багато територіальних громад (далі – ТГ) в Україні отримало низку соціально-економічних, гуманітарних, екологічних та інших проблем, розв’язання яких мають забезпечити органи місцевого самоврядування (далі – ...
04.09.2023 138 0 0
Як у закладах освіти буде запроваджено посаду спеціаліста з безпеки
Останнім часом, перш ніж ухвалити урядовий документ, практикується апробація певного рішення на рівні експерименту. Нещодавно Уряд затвердив порядок реалізації експериментального проєкту «Спеціаліст із безпеки в освітньому середовищі». У цьому документі йдеться про запровадження в заклад...
04.09.2023 149 0 0
Асфальтування прибудинкової території: за яким КЕКВ здійснювати видатки?
За яким КЕКВ – 3131 чи 3132 – необхідно планувати і проводити видатки Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології міської ради із асфальтування прибудинкової території та облаштування майданчиків? Практична ситуація За яким КЕКВ – 3131 чи 3132 – не...
01.09.2023 749 0 0
Що робити в разі відмови батьків надати персональні дані дитини для заповнення електронного журналу
З початком нового навчального року виникає багато клопіткої роботи як у керівництва шкіл, так і в класних керівників і викладачів. Такою, зокрема, є внесення персональних даних учнів до електронних журналів (далі – е-журнал) і щоденників. Як запровадити е-журнали та щоденники, якщо певна катег...
01.09.2023 273 0 0
Кадрова та супутня документація, необхідна для початку 2023/2024 навчального року
Невдовзі розпочнеться новий 2023/2024 навчальний рік. В умовах воєнного стану на відміну від мирного часу з’явилися нові рекомендації та вимоги щодо повноцінного функціонування закладів освіти. Яка сьогодні ситуація з освітньою та педагогічною діяльністю цих установ, розповімо в нашому матеріалі.Нев...
26.08.2023 160 0 0
Ліквідація закладу освіти у воєнний період: коли потрібно попереджати працівників про звільнення?
Ліквідується заклад освіти. Вчителю запропонували перейти в інший заклад, але він відмовився. У зв’язку з воєнним станом заклад попередив його про звільнення за 10 днів. Однак профспілка не погоджує звільнення та наполягає, що ознайомлювати працівників про майбутнє звільнення потрібно за два м...
21.08.2023 182 0 0
Картридж для офісної техніки: МНМА чи запаси?
Кожний бухгалтер знає, як важливо правильно визначити КЕКВ для купівлі того чи іншого приладдя та як іноді це непросто зробити. Особливо коли йдеться про витратні матеріали для офісної техніки, зокрема картриджі й тонери. Тож у цій статті розповімо, за яким КЕКВ слід придбавати витратні матеріали дл...
20.08.2023 1194 0 0