Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Взяття на облік адвокатів і нотаріусів як суб'єктів первинного фінмоніторингу

14.01.2021

1 січня набула чинності урядова постанова від 9 вересня 2020 року № 850 «Деякі питання організації фінансового моніторингу», якою оновлено процедури подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку) суб'єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ); інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу; ведення Держфінмоніторингом обліку наданої інформації та ведення обліку суб'єктів фінансового моніторингу.

Постановою затверджено:

  • Порядок подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку / поновлення на обліку) суб'єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації та подання суб'єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
  • Порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу;
  • Порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку суб'єктів первинного фінансового моніторингу.

Суб'єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) (бухгалтерські компанії, аудитори, нотаріуси, адвокати тощо) матимуть змогу подавати інформацію про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, через Електронний кабінет системи фінансового моніторингу.

Також СПФМ надається змога виконати свої обов'язки в частині подання нових видів повідомлень:

  • кейсового звітування про підозрілі фінансові операції або діяльність клієнтів;
  • розбіжності в інформації щодо кінцевих бенефіціарних власників клієнтів, встановленої під час належної перевірки клієнта (так званої «customer due diligence»), з інформацією, внесеною в ЄДР, і застосування ризик-орієнтованого підходу.

Згідно з документом суб'єкт подає будь-яку інформацію Держфінмоніторингу в електронній формі до єдиної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення з використанням складових е-кабінету: особистого кабінету або прикладного програмного інтерфейсу.

Строком подання суб'єктом інформації в електронній формі є дата та час подання повідомлення в особистому кабінеті або у разі використання прикладного програмного інтерфейсу - дата та час формування Держфінмоніторингом відповідного повідомлення про обробку такої інформації.

Підтвердженням факту подання суб'єктом інформації в електронній формі є отримання ним відповідного повідомлення Держфінмоніторингу.

У разі виникнення ситуацій, що призводять до неможливості подання Держфінмоніторингу інформації в електронній формі, суб'єкт подає її в паперовій формі шляхом надсилання заповненої візуальної форми повідомлення поштою з повідомленням про вручення поштового відправлення або вручення під розписку.

Підтвердженням факту подання суб'єктом інформації в паперовій формі є наявність у суб'єкта документа, виданого оператором поштового зв'язку, що засвідчує факт надсилання відповідної інформації з повідомленням про вручення поштового відправлення, або відмітки Держфінмоніторингу про отримання інформації (із зазначенням дати та часу її отримання).

Держфінмоніторинг доводить інформацію до суб'єкта в електронній формі через е-кабінет.

officevp.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
30.06.2025
Планують оновити пруденційні нормативи кредитних спілок
Проєкт передбачає обмеження щодо валютного ризику та вимоги до системи управління валютними ризиками для об’єднаних кредитних спілок; уточнення щодо порядку визначення розміру пруденційних нормативів для всіх кредитних спілок. Національний банк пропонує для обговорення проєкт постанови, якою б...
30.06.2025
Планують зміни до порядку безготівкових розрахунків в національній валюті користувачів платіжних послуг
Зміни сприятимуть підвищенню прозорості взаємовідносин між надавачами платіжної послуги з переказу коштів без відкриття рахунку та їхніми користувачами, а також подальшому розвитку платіжного ринку, його наближенню до європейських стандартів. Більше за темою: Готівкові розрахунки: коли діють обмеж...
30.06.2025
Розпочалося обговорення змін до окремих нормативно-правових актів з питань готівкового обігу
Національний банк України пропонує актуалізувати окремі нормативно-правові акти з питань готівкового обігу. Більше за темою: Готівкові розрахунки: коли діють обмеження та як їх не порушити? Національний банк пропонує актуалізувати окремі нормативно-правові акти з питань готівкового обігу, зокр...
Кращі матеріали