Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Подтакові перевірки й оскарження рішень ДФС: що планує змінити Мінфін

Міністерство фінансів у рамках податкової реформи пропонуватиме запровадити в Україні однорівневу систему оскарження рішень податкових органів. Причому розглядом відповідних скарг буде займатися колегіальний орган. Про це заявила заступник міністра фінансів Олена Макеєва.

«Як зараз? Приходить перевірка, донараховує штрафні санкції. Що далі робить підприємство? Йде до тієї районної податкової служби та подає скаргу. Тобто вона спершу розглядається тими, хто й приймав відповідне рішення в районі. Далі є дворівнева система оскарження податкових рішень, і до цієї процедури багато недовіри бізнесу. Тому багато хто відразу йде до суду. І суди зрештою завалені цими податковими справами.

Ми знаємо цю проблему, і тому хочемо скоротити. Наприклад, хочемо скасувати подання скарги до того відомства, яке й виписало відповідне податкове повідомлення, оскільки під час податкової перевірки було достатньо часу і в податкових органів, і в платників податків довести законність своїх дій. Тому й немає сенсу подавати скаргу на цьому рівні, оскільки, очевидно, вони своє рішення вже не змінять.

Далі. Дворівнева система. Навіщо її робити дворівневою? Це все витрачання часу. Тому ми пропонуємо, щоб була однорівнева система оскарження. І тільки на рівні Державної фіскальної служби.

Зрозуміло, що це не достатній захід, щоб бізнес почав довіряти адміністративній процедурі оскарження. Тому ми будемо пропонувати для розгляду скарг, які перевищують 1000 мінімальних зарплат (а це якраз той поріг, від якого починається відкриття кримінальної справи), щоб розглядалися ці скарги і приймалося рішення колегіально. Не тільки за участі представників ДФС, але й представників Міністерства фінансів і нашим бізнес-омбудсменом.

Я думаю в такий спосіб, а це буде перший крок, ми зможемо повернути довіру до адміністративної процедури оскарження і рішень ДФС.

Наступним кроком (сьогодні ми не можемо поки що про нього говорити – зарано) може бути і податкова медіація, і введення податкових консультантів-радників, які будуть нести певну відповідальність (в Європі це окрема професія).

Що таке, зокрема, податкова медіація? Це людина, яка має фахові знання, яка має певний досвід та може бути арбітром між ДФС та платником податків. І завдання цієї людини – не захистити одну чи іншу сторону, а спробувати знайти компроміс, давати такі поради, які допоможуть знайти середні рішення, які будуть влаштовувати ДФС і платника податків. Проте наразі питання – хто буде сплачувати за цю роботу? Очевидно, що якщо за цю роботу буде сплачувати клієнт, то ця фахова людина буде залежати від свого клієнта. Тобто треба забезпечити незалежність. Багато питань.

Тому ми говоримо, що треба зробити перший крок – спростити адміністративне оскарження сьогодні, зробити колегіальний орган, можна зробити його засідання відкритими (з журналістами, представниками фахової спільноти) тощо з тим, щоб показати, що рішення, які приймають в ДФС, щоб вони були об’єктивними – відповідали інтересам не тільки ДФС, але й платників податків», - констатувала Олена Макеєва.

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/Podatko...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали