Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Назріла реформа корпоративного управління держпідприємств – законопроєкт у Верховній Раді

24.10.2023

У Комітеті з питань економічного розвитку готується до другого читання законопроєкт про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління юридичних осіб, акціонером (засновником, учасником) яких є держава (реєстр. № 5593-д). Наразі завершується робота щодо узгодження відповідності положень законопроєкту з Керівними принципами ОЕСР щодо корпоративного врядування. 

«99 % тексту законопроєкту за реєстр. № 5593-д готові до другого читання, а це значить, що ми майже на фінішній прямій до впровадження реформи корпоративного управління в державних підприємствах на повну потужність», – інформує заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан. 

«Перше читання законопроєкту відбулось у 2021 році, депутати його підтримали. Щоб закон пройшов друге читання, ми мали опрацювати низку правок та адаптувати його текст до норм ОЕСР, чим разом з командою та міжнародними партнерами плідно займаємося протягом останніх місяців. 

Державні підприємства є дієвим інструментом для залучення інвестицій в економіку України. Це надважливо для воєнного та повоєнного відновлення країни, однак зараз це неможливо, бо інвестори не довіряють системі управління ДП. Тут причин багато: 

великий вплив представників державних органів в управлінні ДП, що дозволяє їм використовувати підприємство заради своїх інтересів, зокрема під час стратегічного планування та призначення директорів. Окрім того, що це відлякує інвесторів і не гарантує їм захищеності від ризиків, це додатково сприяє створенню сотні корупційних схем, через які ДП не можуть розвиватись; 

  • часта та раптова зміна представників влади впливає на постійну зміну учасників управління в ДП, що ставить під сумнів інвесторів стабільність та результативність планування роботи; 
  • конфлікт інтересів через мікс функцій, які КМУ та органи управління виконують одночасно: власник, управлінець. Ці ролі треба розподіляти за різними органами управління, адже їх одночасне виконання зменшує ефективність управління ДП; 
  • брак специфічних навичок у представників держави для ефективного управління ДП. Політики мають займатися політикою, професійні управлінці, тобто члени Наглядової Ради - управлінням підприємством та покращенням його прибутковості. 

Ухвалення зазначеного Закону Верховною Радою цього року – вимога МВФ для отримання фінансової допомоги для відновлення та реалізації майбутніх реформ. Україна підписала меморандум, а отже має (тобто ми маємо) виконати цю вимогу. Немає реформ – немає грошей. Ми проходимо багато етапів переговорів, щоб дійти спільних позицій з органами управління ДП та міжнародними партнерами щодо кожного положення законопроєкту та його відповідності до норм ОЕСР. 

Це трохи уповільнює роботу над законом, але я вбачаю в цьому предмет зацікавленості у якісному результаті всіх сторін. У роботу над текстом законопроєкту залучені міжнародні партнери країн з розвиненими економіками, зокрема, ОЕСР, завдяки яким ми маємо унікальну можливість отримати практичний досвід у впровадженні реформи. 

Партнери хочуть бачити Україну в колі країн з розвиненою економікою та високим рівнем інвестиційної привабливості. Тому висувають конкретні вимоги і надають свою підтримку для їх виконання. 

Якщо ми зробимо цей крок якісно і вчасно, то зможемо перезапустити систему управління держпідприємствами, щоб вона на практиці почала працювати за нормами ОЕСР і показала свою максимальну ефективність», – зазначив О. Мовчан. 

https://www.rada.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
Документи, які набули чинності з 16 по 22 червня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Постанова ВРУ від 05.06.2025 № 4483-IX «Про перейменування окремих населених пунктів, назви яких містять символіку російської імперської політики або не відповідають стандарта...
20.06.2025
Зміни в законодавстві з 16 по 20 червня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності Відповідно до прийнятих норм підприємці, підприємства, установи та організації знову зобов’язані подавати статистичну та фінансову звітність до органів державної стати...
20.06.2025
Кредитні спілки інформуватимуть споживачів щодо надання послуги залучення коштів та банківських металів
Запропоновані заходи посилять захист прав та інтересів членів кредитних спілок під час їхнього переддоговірного інформування щодо надання зазначеної послуги. Національний банк пропонує для обговорення проєкт Положення про інформаційне забезпечення кредитними спілками споживачів щодо надання фінансов...
Кращі матеріали