Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Назріла реформа корпоративного управління держпідприємств – законопроєкт у Верховній Раді

24.10.2023

У Комітеті з питань економічного розвитку готується до другого читання законопроєкт про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління юридичних осіб, акціонером (засновником, учасником) яких є держава (реєстр. № 5593-д). Наразі завершується робота щодо узгодження відповідності положень законопроєкту з Керівними принципами ОЕСР щодо корпоративного врядування. 

«99 % тексту законопроєкту за реєстр. № 5593-д готові до другого читання, а це значить, що ми майже на фінішній прямій до впровадження реформи корпоративного управління в державних підприємствах на повну потужність», – інформує заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Олексій Мовчан. 

«Перше читання законопроєкту відбулось у 2021 році, депутати його підтримали. Щоб закон пройшов друге читання, ми мали опрацювати низку правок та адаптувати його текст до норм ОЕСР, чим разом з командою та міжнародними партнерами плідно займаємося протягом останніх місяців. 

Державні підприємства є дієвим інструментом для залучення інвестицій в економіку України. Це надважливо для воєнного та повоєнного відновлення країни, однак зараз це неможливо, бо інвестори не довіряють системі управління ДП. Тут причин багато: 

великий вплив представників державних органів в управлінні ДП, що дозволяє їм використовувати підприємство заради своїх інтересів, зокрема під час стратегічного планування та призначення директорів. Окрім того, що це відлякує інвесторів і не гарантує їм захищеності від ризиків, це додатково сприяє створенню сотні корупційних схем, через які ДП не можуть розвиватись; 

  • часта та раптова зміна представників влади впливає на постійну зміну учасників управління в ДП, що ставить під сумнів інвесторів стабільність та результативність планування роботи; 
  • конфлікт інтересів через мікс функцій, які КМУ та органи управління виконують одночасно: власник, управлінець. Ці ролі треба розподіляти за різними органами управління, адже їх одночасне виконання зменшує ефективність управління ДП; 
  • брак специфічних навичок у представників держави для ефективного управління ДП. Політики мають займатися політикою, професійні управлінці, тобто члени Наглядової Ради - управлінням підприємством та покращенням його прибутковості. 

Ухвалення зазначеного Закону Верховною Радою цього року – вимога МВФ для отримання фінансової допомоги для відновлення та реалізації майбутніх реформ. Україна підписала меморандум, а отже має (тобто ми маємо) виконати цю вимогу. Немає реформ – немає грошей. Ми проходимо багато етапів переговорів, щоб дійти спільних позицій з органами управління ДП та міжнародними партнерами щодо кожного положення законопроєкту та його відповідності до норм ОЕСР. 

Це трохи уповільнює роботу над законом, але я вбачаю в цьому предмет зацікавленості у якісному результаті всіх сторін. У роботу над текстом законопроєкту залучені міжнародні партнери країн з розвиненими економіками, зокрема, ОЕСР, завдяки яким ми маємо унікальну можливість отримати практичний досвід у впровадженні реформи. 

Партнери хочуть бачити Україну в колі країн з розвиненою економікою та високим рівнем інвестиційної привабливості. Тому висувають конкретні вимоги і надають свою підтримку для їх виконання. 

Якщо ми зробимо цей крок якісно і вчасно, то зможемо перезапустити систему управління держпідприємствами, щоб вона на практиці почала працювати за нормами ОЕСР і показала свою максимальну ефективність», – зазначив О. Мовчан. 

https://www.rada.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
22.05.2025
Уряд підтримав скасування 63 регуляцій: скільки заощадить бізнес
Кабмін продовжує дерегуляцію. На засіданні 21 травня Уряд підтримав чергові зміни, розроблені Мінекономіки. Кабмін продовжує дерегуляцію. На засіданні 21 травня Уряд підтримав чергові зміни, розроблені Мінекономіки. Цього разу це законопроєкт про скасування 63 дублюючих та неактуальних вимог держрег...
22.05.2025
Застосування бодікамер митниками запроваджують на всіх пунктах пропуску
Прийнятий Порядок застосування індивідуальних портативних відеокамер посадовими особами митних органів визначає правила використання, зберігання та захисту відеоданих. Уряд продовжує впроваджувати заходи з реформування Держмитслужби у критично важливих напрямах зниження корупційних ризиків та посиле...
22.05.2025
Затверджено нову статзвітність для імпортерів
Держстатом наказом від 19.05.2025 № 75 затверджено нову форму державного статистичного спостереження: № 1-ціни (імпорт) (місячна) «Звіт про ціни на імпорт» (далі – Звіт).  Звіт подається до територіального органу Держстату юридичними особами, які здійснювали операції з імпорт...
Кращі матеріали