Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Держнагляд (контроль) за додержанням законодавства про працю буде полегшено

Редакція

25.05.2017 447 0 0

Верховна Рада зареєструвала законопроект № 6489 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірному тиску на суб'єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення».

Проект Закону передбачає:

1. Внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо:

- визначення поняття «створення перешкод органам державного нагляду (контролю) чи їх посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) (ст. 1);

- включення звернення посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення суб’єктом господарювання законодавства до підстав, на основі яких можуть проводитись позапланові перевірки органами державного нагляду (контролю) (ст. 6);

- покладення на органи державного нагляду (контролю) обов’язку зазначення в акті опису дій чи бездіяльності, що призвели до створення перешкод при проведенні ними перевірок, з посиланням на відповідні норми закон (ст. 7);

- покладення на суб’єктів господарювання обов’язку не створювати перешкоди органам державного нагляду (контролю) чи їх посадовим особам при здійсненні ними заходів державного нагляду (контролю) при умові, що такі заходи ними здійснюються у відповідності із вимогами закону (ст. 11).

2. Внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо:

- уточнення повноважень органів місцевого самоврядування щодо здійснення перевірок за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення на підприємствах, установах та організаціях комунальної форми власності (ст. 17);

- обмеження виключно правом ініціювання перевірок повноважень органів місцевого самоврядування у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також фізичних осіб-підприємців, які використовують працю найманих працівників (ст. 18 та ст. 34).

3. Внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо:

- розмежування державного, внутрішнього і громадського контролю (ст. 259);

- уточнення підстав для притягнення до відповідальності за недопущення до проведення перевірки, створення перешкод у її проведені, визначення граничних строків накладення фінансових штрафів за порушення законодавства про працю, винесення контролюючим органом виключно припису при першому вчиненні правопорушення (ст. 265).

4. Внесення змін Закону України «Про зайнятість населення» щодо:

- розмежування державного, внутрішнього та громадського контролю (ст. 52);

- визначення граничних строків накладення фінансових штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення, винесення контролюючим органом виключно припису при першому вчиненні правопорушення (ст. 53).

5. Внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо:

- встановлення адміністративної відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю) за винесення приписів, розпоряджень, податкових повідомлень-рішень, вимог та рішень про накладення фінансових стягнень, що скасовані в адміністративному чи судовому порядку (ст. 166-21);

- уточнення підстав для притягнення до відповідальності за недопущення до проведення перевірки, створення перешкод у її проведені посадовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення (ст. 186-6);

- встановлення адміністративної відповідальності  фізичних осіб та посадових осіб за подання до органів державного нагляду (контролю) безпідставних скарг про порушення суб’єктами господарювання законодавства про працю та зайнятість населення (ст. ст. 166-24, 221, 255).

6. Внесення змін до Закону України «Про судовий збір» щодо виключення з переліку органів, що звільняються від сплати судового збору структурні підрозділи виконавчих органів міських рад міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад, у зв’язку із позбавленням їх права здійснювати державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення (ст. 5).

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали