Перейшов на загальну систему - заповни декларацію
18.04.2016 699 0 0
Підприємець з 1 січня 2016 роки перейшов з єдиного податку на загальну систему оподаткування. Чи потрібно йому подавати декларацію за підсумками I кварталу і як правильно її заповнити?
Дане питання виникло не випадково. Раніше при переході з єдиного податку на загальну систему оподаткування декларація подавалася для того, щоб нарахувати авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) за періоди, що не настали. З 1 січня 2016 року внесено зміни до пп. 177.5.1 ст. 177 Податкового кодексу України (ПКУ), який регулює порядок сплати авансових платежів з ПДФО. Тепер цим підпунктом визначено, що "авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, вказаними в Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу і сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). <...> Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від'ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується ".
При цьому мова не йде про подання декларації про доходи, в якій би розраховувався розмір авансових платежів. Іншими словами, для розрахунку авансових платежів досить своєчасно і правильно заповнити Книгу обліку доходів і витрат (далі - Книга ОДВ) і своєчасно сплатити авансові платежі.
Виникає резонне питання: навіщо подавати декларацію, адже авансові платежі розраховуються тепер по-іншому? Відповідаємо: тому, що пп. 177.5.2 ст. 177 ПКУ залишився без змін і передбачає, що "фізичні особи - підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування ... подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування. <...> Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені підпунктом 177.5.1 пункту 177.5 цієї статті, що настануть у звітному податковому році ".
Сміємо припустити, що поспіхом про цю норму ПКУ просто забули, а раз вона залишилася в ПКУ, то за підсумками I кварталу декларацію все одно здавати доведеться. І використовувати потрібно чинну форму декларації, затверджену наказом Мінфіну від 02.10.2015 р № 859, незважаючи на те, що вона не відповідає нормам ПКУ.
На сайті ДФС України розміщений проект нової форми декларації, в якій враховано зміни до ПКУ, але застосовувати її потрібно буде після затвердження. Коли це станеться - поки невідомо. Тому доведеться використовувати діючу форму, але з урахуванням деяких особливостей. Якщо підприємець подає звітність в електронному вигляді, йому слід відключити функцію "Автоматичний розрахунок", оскільки будуть заповнюватися не всі рядки в додатку Ф4 і декларації.
Декларація подається за підсумками кварталу. Квартальна звітність згідно з пп. 49.18.2 ст. 49 ПКУ подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу, тому граничний термін подання декларації - 10 травня 2016 року.
Наказом № 859 затверджено також і Інструкція щодо заповнення декларації, але в ній відсутній порядок заповнення квартальної декларації. Разом з тим її необхідно заповнити та свое¬временно уявити.
Перш за все підприємцю необхідно заповнити додаток Ф4. У шапці додатка Ф4 поряд з іншими реєстраційними даними, визначеними самою формою, слід заповнити і рядок, що вказує, за який квартал подається декларація. (У даному випадку записуємо рік 2016 і квартал 1.)
Якщо дохід за підсумками кварталу 0. Якщо підприємець за звітний квартал дохід не отримає, то квартальну декларацію про доходи він все одно подати зобов'язаний. За загальним правилом (п. 2 р. II Інструкції № 859) додатки заповнюються і подаються виключно в тому випадку, якщо в них відображаються доходи (витрати) і розрахунок податків і зборів. Якщо доходів немає, то не потрібно представляти додатки з прочерками. Проте в ЗІР (категорія 104.09) приведена консультація, в якій ДФС України наполягає на тому, щоб додаток Ф4 при відсутності доходу подавався з прочерками. Тому вирішувати вам - подавати його з прочерками чи ні.
Наталія ЩЕРБАК,
зам. головного редактора
Джерело: http://chp.com.ua/newspaper-news/item...
Коментарі до матеріалу