Змусити не можна мотивувати
03.07.2017 185 0 1
Як надихати співробітників в стартапі.
Проактивний команда співробітників - це мета кожного керівника. Але без роботи над мотивуванням персоналу вона недосяжна.
Зарплати, премії, можливості кар'єрного зростання - класичні способи мотивації. Але якщо ви молодий стартап, то, швидше за все, не можете дозволити собі великі зарплати і офіс в центрі міста.
Набирайте в команду тільки мотивованих
Мотиваційний лист
Перша ознака проактивного здобувача - його мотиваційний лист (cover letter), яке він відправляє разом з резюме на вакансію. Якщо людині дійсно цікава посада у вашій компанії, він обов'язково напише кілька пропозицій для вас особисто.
Зробіть cover letter опціональним пунктом - так ви не отримаєте "відписок" від кандидатів, які не хочуть його писати. А дійсно мотивовані здобувачі постараються здивувати вас.
Багато ініціативні професіонали (особливо творчих професій) створюють нестандартні cover letter, наприклад відеозвернення або написане вручну і відскановане лист з малюнками.
Тестове завдання
Це другий етап "відсіву" невмотивованих здобувачів, який допоможе визначити навіть не стільки кваліфікацію працівника, скільки його зацікавленість.
Хорошим тоном буде оплатити тестове завдання в разі його успішної реалізації. Якщо ж воно не оплачується, то не використовуйте його в роботі компанії.
Звертайте увагу на людей, які знайшли вас самі
Не ігноруйте здобувачів, які пишуть в вашу компанію, хоча вакансія не оголошена. Ці люди мріють працювати саме у вас. Написавши вам лист, вони вже проявили сміливість, цілеспрямованість і особистісний підхід.
Не забувайте про місію
Якщо ви набрали команду однодумців, гроші не будуть головною причиною, по якій ваші співробітники приходять на роботу щоранку.
Почуття досягнутої мети, відчуття власної користі і того, що разом ви робите світ кращим, повинні відвідувати їх не рідше ніж зарплата.
З кожної наради команда повинна виходити з почуттям натхненні, а не спустошеності.
Візьмемо приклад: команда співробітників виконала завдання - створила презентацію. У ній є сильні сторони і недоліки. Перед тим як переходити до конструктиву і розбирати помилки, не забувайте відзначити всі сильні сторони виконаного завдання.
Тоді співробітники будуть упевнені, що їх робота оцінена по достоїнству, нехай навіть вона вимагає правок.
На нарадах начальник не повинен бути єдиним спікером, задає питання і завдання. Дуже важливо дати можливість кожному співробітнику висловити свої ідеї по проекту, розповісти про свій досвід і, звичайно, озвучити побажання.
Винагороджуйте не тільки за виконаний проект
Успішні компанії заохочують співробітників за їх бажання інтелектуально розвиватися і розширювати свій кругозір.
Іноді це виглядає як бонуси за кількість прочитаних книг або вивчення іноземної мови. Іноді - як запрошення на фестиваль або виставку.
Інший варіант - частково або повністю оплачувати співробітникам курси або майстер-класи, що підвищують свою професійну кваліфікацію.
Тим самим керівництво показує, що інтелектуальний і культурний розвиток особистості - одна з найбільших цінностей для компанії. А це відразу викликає безмежну повагу.
Довіряйте, і це буде взаємно
У топових компаніях культивується цінність свободи.
Наприклад, історія з відео популярного блогера Касё Гасанова.
Хлопець кілька років жив у Китаї та працював сценаристом в компанії-розробника ігор. За його словами, в робочий час працівникам заборонялося збиратися компанією більш ніж з двох осіб навіть з робочих питань. Начальник переживав, що працівники будуть байдикувати.
Співробітники не могли зробити перерву і відволіктися, щоб потім взятися за завдання з новими силами. Їм доводилося сидіти за комп'ютером з відкритим ворд-документом, імітуючи друк, щоб камери не помітили "дармоїдів".
Очевидно, що в таких умовах бажання працювати пропадає через тиждень.
Надаючи сотруднікм свободу, ви даєте їм кредит довіри. Ви говорите: я розумію, що ти доросла і відповідальна людина (адже інших в свою компанію ми не беремо), я вірю, що ти зможеш організувати свій робочий час ефективно.
Не прирікайте підлеглих на сізіфову працю
Експеримент, описаний в ТЕD-лекції Дена Аріеллі.
Вчений дав кільком добровольцям конструктор LEGO і попросив їх зібрати фігурку Бионикл за оплату в 3 долари. Після того як учасники впоралися і отримали свою винагороду, Ден поставив фігурку на полицю і запропонував зібрати їм ще одну, але за 2,70.
Вони погодилися, і їм дали ще одну. Наступним пропозицією було скласти LEGO за 2,40, потім за 2,10, за 1,80 і так далі.
Експеримент тривав до тих пір, поки люди не відмовлялися, тому що ціна була для них занадто мала. Таким чином, учасниками було побудовано 11 фігурок.
Потім Ден запросив іншу групу людей. Їм він запропонував ті ж фігурки, на тих же умовах винагороди. Єдина різниця була в тому, що результати їх праці тут же знищувалися. Їх фігурки розбирали на частини прямо у них на очах.
Мотивація добровольців падала набагато сильніше: вони побудували не 11, а всього 8 Біонікл.
Людям важливо розуміти, що їхня праця не стане сізіфовою, нехай навіть вони отримають за неї не настільки високий гонорар.
Детальніше: https://l-a-b-a.com/
Коментарі до матеріалу