Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Випуск: Головні бухгалтерські новини тижня (20-24.09.2021)

27.09.2021 175 0 0

Зміни в законодавстві з 20 по 24 вересня 2021 року

Важливі роз'яснення держорганів на 24 вересня 2021 року

Документи, що набрали чинності з 20 по 24 вересня 2021 року

Про треба знати на цьому тижні?

Уряд пропонує посилити відповідальність за підроблення ковід-документів

Законопроект, який встановлює відповідальність за підробку документів, що стосуються проведення профілактичних щеплень, передбачає:

  • штраф від 17 до 34 тисяч грн або обмеження волі до 2 років для осіб, які свідомо використовують підроблені документи;
  • штраф до 68 тисяч грн або позбавлення волі до 2 років з позбавленням права обіймати посаду на 1-3 роки для медичних працівників, які свідомо вносять неправдиву інформацію про щеплення;
  • штраф до 170 тисяч або позбавлення волі до 3 років за підроблення таких документів із метою розповсюдження.

З фрілансерами зможуть укладати трудовий договор з нефіксованим робочим часом: ВРУ підтримала законопроект

Документом передбачається законодавче врегулювання взаємовідносин працівників та роботодавців у випадку, коли неможливо заздалегідь визначити види, обсяги та періоди виконання тієї чи іншої роботи, зокрема роботи фрілансерів.

Так, документом пропонується введення нової особливої форми трудового договору – трудового договору з нефіксованим робочим часом. Відповідно до умов такого договору його сторони, за домовленістю, можуть визначати необхідність та час залучення працівника до роботи, її обсяг та режим виконання. При цьому оплата праці відбувається виключно за той час, коли робота фактично виконується.

Парламент підтримав законопроект про дерегуляцію трудових відносин: які переваги отримують працівники та бізнес

Законопроектом пропонуються наступні ключові кроки до дерегуляції трудових відносин:

  • спростити процедуру укладення строкового трудового договору;
  • забезпечити роботодавцю можливість перевірки компетентності працівника;
  • чітко визначити порядок надання працівникові інформації про умови трудового договору Законопроектом встановлено мінімальний обсяг інформації, яку роботодавець має надавати працівникові;
  • спростити регулювання деяких процедур щодо внесення змін до трудового договору, що стосуються покращення умов праці;
  • зменшити кількість обов’язкових кадрових документів;
  • надати можливість альтернативного регулювання окремих аспектів праці в трудовому договорі;
  • змінити механізм участі профспілок при розірванні трудового договору;
  • актуалізувати питання матеріальної відповідальності.

Захист прав споживачів офлайн та онлайн: Уряд підтримав нову редакцію закону

Законопроектом створюються умови не тільки для ефективного захисту прав споживачів, але і для ведення бізнесу на основі чесної конкуренції між продавцями офлайн та онлайн.

Так, пропонується надати Держпродспоживслужбі право звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до вебсайту (частини вебсайту, програмного забезпечення) продавця, який не надав достовірну інформацію на цьому вебсайті про своє найменування, місцезнаходження, зобов’язавши при цьому Держпродспоживслужбу звернутись до провайдера щодо відновлення такого доступу, при виконанні суб’єктом господарювання вимог закону.

Мінсоцполітики пропонує спростити процедуру повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу

Пропонують установити, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подають до податкової за місцем обліку роботодавця як платника ЄСВ до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.

Важливо:

Мінюст роз'яснює нові вимоги до оформлення документів ДСТУ 4163:2020

Що змінюється:

  • зміни стосуються, зокрема, складу реквізитів документів, змісту та місця розташування реквізитів у документах, бланків та оформлення документів, вимог до виготовлення документів;
  • серед новацій, зокрема, зміни у підписі документа. Відтепер цей реквізит повинен містити не ініціали та прізвище особи, яка його підписує, а «власне ім’я та прізвище», причому прізвище пишеться великими літерами, «Власне ім’я ПРIЗВИЩЕ» (тобто не «І. I. Ковальчук», а «Iван КОВАЛЬЧУК»).

Змінені зразки складання структури власності від Мінфіну

Мінфін на своєму сайті опублікував нові зразки структури власності (прямий та непрямий вплив, а також опосередковане володіння). Оприлюднені Мінфіном зразки заповнення відрізняються від попередньої редакції. Зверніть увагу, наведено зразок для підприємства, в якому відсутній кінцевий бенефіціар.

Оновлено План-графік проведення документальних планових перевірок на 2021 рік

Зміни зазнали два розділи:

  • Розділ І «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб»;
  • Розділ ІІ «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів».

У «жовтій» зоні підприємці можуть обрати: працювати з обмеженнями або без обмежень, але з ковід-сертифікатами

В умовах нових обмежень підприємцям пропонується кілька варіантів роботи:

  1. працювати без додаткових обмежень, але для цього 80% персоналу та всі відвідувачі мають бути вакциновані принаймні однією дозою, мати негативний тест або довідку про одужання. Бізнес має самостійно перевіряти наявність цих документів;
  2. працювати з усіма додатковими обмеженнями «жовтої» зони та не перевіряти відповідні документи.

Актуально:

Е-лікарняні: ФССУ надає відповіді на поширені запитання

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.

Публікуємо відповіді ФССУ на найпоширеніші із запитань на Uteka.

Якщо працівник перебуває на лікарняному на основному місці роботи, чи може він у той же час працювати за сумісництвом?

Згідно з п.2 ст.23 Закону №1105-XIV застраховані особи, які в період отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності порушують режим, встановлений для них лікарем, або не з’являються без поважних причин у призначений строк на медичний огляд, у тому числі на лікарсько-консультативну комісію (ЛКК) чи медико-соціальну експертну комісію (МСЕК), втрачають право на цю допомогу з дня допущення порушення на строк, що встановлюється рішенням органу, який призначає допомогу по тимчасовій непрацездатності.

Оцифрування трудових книжок: як зробити вірно?

Технічні вимоги, яких необхідно дотримуватись при скануванні трудових книжок працівників:

  • виконати сканкопії всіх заповнених сторінок трудової книжки в хронологічному порядку, сканкопія повинна бути кольорова, сканкопії мають бути чіткі та відображати всі реквізити документа (підписи, печатки тощо),
  • роздільна здатність при скануванні – 300 dpi,
  • скановані копії зберегти у форматі JPG або PDF,
  • розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Mb

За який період податківці мають право проводити документальні перевірки

Пунктом 44.3 ст. 44 ПКУ визначено, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст.ст. 39 та 39 прим. 2 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності та документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, – не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів – не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

Передбачені п. 44.3 ст. 44 ПКУ терміни зберігання документів продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених п. 102.3 ст. 102 ПКУ.

Читайте нове:

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали