Довідка про відсутність заборгованості перед бюджетом: що потрібно знати?
02.10.2017 2751 0 0
Відсутність заборгованості за податковими та іншими платежами до бюджету свідчить про законослухняність платника податків. Хто і в які строки може підтвердити цей статус та що потрібно загалом знати про процедуру отримання такого документа – далі.
Облік податків і зборів
Оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) ведуть органи Державної фіскальної служби України (далі – ДФСУ). Механізм обліку встановлено в Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженому наказом Мінфіну України від 07.04.2016 р. № 422 (далі – Порядок № 422).
З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, ЄСВ органи ДФСУ відкривають інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником і кожним видом платежу, що повинні сплачувати такі платники (п. 1 гл. 1 р. ІІ Порядку № 422). Отже, ІКП містять всю інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами і цільовими фондами за відповідним видом платежу. І якщо платник заборгував бюджету певну суму, цю інформацію буде відображено в ІКП. Якщо він «чистий» перед бюджетом, це також підтвердять дані ІКП.
Інформацію щодо відсутності заборгованості перед бюджетом містить довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюють органи ДФСУ, форму якої та власне порядок видачі затверджено наказом Міндоходів України від 10.10.2013 р. № 567 (далі – Порядок № 567).
Отримання довідки
Видають довідку безоплатно за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку № 567, на підставі відповідної заяви платника податків (додаток 2 до Порядку № 567). Для отримання довідки платник податків має звернутися, зокрема, до державної податкової інспекції за основним місцем обліку. А ось інформація, що потрапить до довідки, ґрунтується на даних щодо наявності/відсутності зборів як за основним, так і за неосновним місцем обліку платника податків.
Нагадаємо, що основним місцем обліку вважають місцезнаходження юросіб, їхніх відокремлених підрозділів, місце проживання осіб. Неосновним місцем обліку вважають місце розташування (реєстрації) підрозділів юросіб, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (п. 1.4 р. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. № 1588).
Додамо, що відокремлені підрозділи не мають статусу юрособи, діють на основі положення про них, затвердженого підприємством, і мають окремий баланс. Підрозділи (виробництва, цехи, відділення, дільниці, бригади, бюро, лабораторії тощо) – це структурні елементи підприємства, що не відокремлені від нього, але функції, права та обов’язки яких також регулюють відповідні положення про них.
Строки видачі
Строк видачі довідки або мотивована відмова в її видачі в довільній формі (за наявності податкового боргу) становить п’ять робочих днів з дня отримання податківцями заяви. А ось строк дії довідки не може перевищувати 10 календарних днів від дня її реєстрації в контролюючому органі. Це висновується із форми самої довідки. Тож якщо платник податку не встиг отримати довідку в період її дії, довідку підшивають до його справи. Тоді за логікою такий платник податку може знову звернутися з проханням про видачу нової довідки за вже озвученою нами процедурою. Адже Порядок № 567 не обмежує його прав у кількості звернень до податкової за довідкою.
Звертаємо увагу на те, що довідку можуть видати в паперовому або електронному вигляді. Проте заяву про видачу довідки платник податку має подати до контролюючого органу в паперовій формі, оскільки іншого Порядок № 567 не передбачає.
Джерело: http://devisu.ua/
Коментарі до матеріалу