Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Довідка про відсутність заборгованості перед бюджетом: що потрібно знати?

02.10.2017

Відсутність заборгованості за податковими та іншими платежами до бюджету свідчить про законослухняність платника податків. Хто і в які строки може підтвердити цей статус та що потрібно загалом знати про процедуру отримання такого документа – далі.

Облік податків і зборів

Оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) ведуть органи Державної фіскальної служби України (далі – ДФСУ). Механізм обліку встановлено в Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженому наказом Мінфіну України від 07.04.2016 р. № 422 (далі – Порядок № 422).

З метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, ЄСВ органи ДФСУ відкривають інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником і кожним видом платежу, що повинні сплачувати такі платники (п. 1 гл. 1 р. ІІ Порядку № 422). Отже, ІКП містять всю інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами і цільовими фондами за відповідним видом платежу. І якщо платник заборгував бюджету певну суму, цю інформацію буде відображено в ІКП. Якщо він «чистий» перед бюджетом, це також підтвердять дані ІКП.

Інформацію щодо відсутності заборгованості перед бюджетом містить довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюють органи ДФСУ, форму якої та власне порядок видачі затверджено наказом Міндоходів України від 10.10.2013 р. № 567 (далі – Порядок № 567).

Отримання довідки

Видають довідку безоплатно за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку № 567, на підставі відповідної заяви платника податків (додаток 2 до Порядку № 567). Для отримання довідки платник податків має звернутися, зокрема, до державної податкової інспекції за основним місцем обліку. А ось інформація, що потрапить до довідки, ґрунтується на даних щодо наявності/відсутності зборів як за основним, так і за неосновним місцем обліку платника податків.

Нагадаємо, що основним місцем обліку вважають місцезнаходження юросіб, їхніх відокремлених підрозділів, місце проживання осіб. Неосновним місцем обліку вважають місце розташування (реєстрації) підрозділів юросіб, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (п. 1.4 р. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. № 1588).

Додамо, що відокремлені підрозділи не мають статусу юрособи, діють на основі положення про них, затвердженого підприємством, і мають окремий баланс. Підрозділи (виробництва, цехи, відділення, дільниці, бригади, бюро, лабораторії тощо) – це структурні елементи підприємства, що не відокремлені від нього, але функції, права та обов’язки яких також регулюють відповідні положення про них.

Строки видачі

Строк видачі довідки або мотивована відмова в її видачі в довільній формі (за наявності податкового боргу) становить п’ять робочих днів з дня отримання податківцями заяви. А ось строк дії довідки не може перевищувати 10 календарних днів від дня її реєстрації в контролюючому органі. Це висновується із форми самої довідки. Тож якщо платник податку не встиг отримати довідку в період її дії, довідку підшивають до його справи. Тоді за логікою такий платник податку може знову звернутися з проханням про видачу нової довідки за вже озвученою нами процедурою. Адже Порядок № 567 не обмежує його прав у кількості звернень до податкової за довідкою.

Звертаємо увагу на те, що довідку можуть видати в паперовому або електронному вигляді. Проте заяву про видачу довідки платник податку має подати до контролюючого органу в паперовій формі, оскільки іншого Порядок № 567 не передбачає.

Джерело: http://devisu.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
26.06.2025
Залишок коштів за програмою часткової компенсації вартості сільгосптехніки на 30.06.2025
Більше за темою: Серія Бібліотека «Баланс» Спецтема «Гранти та МТД: облік та податкові наслідки» Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Чи подавати річну декларацію в разі отримання кешбеку та державних компенсацій? Відповідно до ч. 2 ст. 37 З...
26.06.2025
З початку року ТЦК наклало понад 11 тисяч штрафів за порушення правил військового обліку
Недотримання правил військового обліку спричиняє штраф. Більше за темою: Скільки разів можуть накласти штраф за порушення правил військового обліку Ведення журналів обліку перевірок стану військового обліку Понад 28 тисяч проваджень за порушення правил військового обліку було відкрито від початку ...
26.06.2025
ФРУ проводить опитування постраждалого від війни бізнесу для визначення механізму відшкодування
ФРУ запускає анкету-опитувальник для постраждалого від війни бізнесу (2014–2025). Ваші дані стануть підґрунтям для реального механізму відшкодування. Більше за темою: Відшкодування витрат на безперервний профрозвиток медпрацівників: зміни від КМУ Відшкодування шкоди, завданої внаслідок ДТП: ...
Кращі матеріали