Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Сучасні банки: українців масово переведуть на дистанційне обслуговування

Редакція

08.12.2016 144 0 0

Уже за місяць українські банки планують масово перейти на дистанційне обслуговування своїх клієнтів. Ідеться про електронні платежі та сплату за різними рахунками в системі терміналів. Чи готове суспільство до масового дистанційного обслуговування? Що буде з працівниками банків, яких фактично замінять термінали? Чи виправдаються такі нововведення? Чи зекономлять на цьому клієнти банків і самі фінансові установи?

Майже всі напоготові

Керівники банківських установ зазначають, що на масовий перехід на дистанційне обслуговування їх спонукають великі черги у відділках банків. Пояснюється це тим, що клієнти збанкрутілих банків масово переходять до тих, що залишилися на ринку.

Приміром, особливо це стосується Ощадбанку, де черги є одними з найдовших. Так, до кінця цього року (тобто буквально за лічені тижні й дні) вони планують збільшити кількість терміналів самообслуговування вдвічі. Також, за її словами, працівники банку розпочали програму навчання електронній грамоті клієнтів-пенсіонерів.

Які переваги в інтернет-банкінгу?

Достатня кількість учасників ринку автоматизувала свої процеси і вже сьогодні надає клієнтам можливість здійснювати свої повсякденні фінансові операції дистанційно, не витрачаючи часу на відвідування відділення банку:

Це стосується таких швидких та простих операцій як, наприклад, сплата за комунальні послуги, мобільний зв’язок, Інтернет, переказ коштів на іншу картку тощо. Та це не означає, що ці дії не можна виконати у відділенні. Технологізація всіх процесів – це реалії сучасного життя не тільки банківської сфери. Ті ж, хто не буде встигати за ними, просто не зможуть конкурувати та виживати на ринку.

Так, останніми роками онлайн-обслуговування стало набагато доступнішим і зручнішим для кожного українця незалежно від його соціального статусу чи рівня достатку, адже сьогодні близько 6 млрд людей на Землі користуються мобільними телефонами. Сьогодні за допомогою одного мобільного телефону кожен із нас щодня в будь-який час може отримати будь-яку потрібну йому інформацію, моментально вирішити свої повсякденні побутові або бізнесові питання.

Комфорт і оперативність — мабуть, основні характеристики часу, в якому ми живемо. І бізнес, який не зможе забезпечувати своїх клієнтів продукцією, що відповідає цим технологіям, просто не зможе нормально функціонувати надалі. Споживачі послуг потребують простоти, комфорту, оперативності та різноманіття сервісу. Звичайні базові потреби клієнта фінустанови – розпоряджатися та управляти своїми рахунками та коштами 24 години на добу 7 днів на тиждень з будь-якої точки земної кулі.

Конкуренція спонукає

Після фінансової кризи минулих років та очищення банківського ринку від проблемних гравців, фінустанови активно змагаються за довіру кожного клієнта, конкуренція на ринку дуже висока. І переможе в цьому змаганні, на думку самих банкірів, той, хто гарантуватиме надійність, різноманітність та простоту сервісів і, звичайно ж, мобільність та технологічність. Системи інтернет-банкінгу будуть і надалі доповнюватися новими функціями, що допоможуть зберегти час та зекономити ресурси клієнта.

Одним важливим та необхідним моментом є мобільні додатки.

Сьогодні, коли мобільний телефон є не просто засобом зв’язку, а й, по суті, особистим асистентом, — це своєрідні ключі до вирішення конкретних завдань. Один клік у меню телефону і в клієнта відразу ж відкриваються можливості повноцінного інтернет-банкінгу. Виконання будь-якої з опцій потребує лише кількох хвилин. І все це можна зробити будь-коли, будь-де — навіть далеко за межами країни. Головне, аби був доступ до Інтернету.

Фахівці ринку переконані: в тому разі, якщо Нацбанк України змінить правила й дозволить дистанційно відкривати й рахунки (це практикується в безлічі розвинутих країнах), людині взагалі можна ніколи й не відвідувати, власне, банк. Це й спричинило виникненням банків без відділків, наприклад, у Росії.

Трохи про недоліки

Єдиною перепоною для переходу з живого спілкування на термінали самообслуговування є обов’язок особистого підпису документації та візуальної верифікації людини співробітником банку під час відкриття рахунку та отримання пластикової картки.

По решті операцій обмежень для дистанційного обслуговування немає. Але й тут деякі банки вже йдуть назустріч клієнтові. Так, вони практикують оформлення заявки за телефоном або на сайті, а папери на підпис привозить кур’єр.

Джерело: http://ckp.in.ua/analytics/14458

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали