Міфи про зимове водіння: як не потрапити в ДТП
11.01.2017 162 0 0
Зима — особливо небезпечна пора для автолюбителів. Про правила безпеки, якими власникам авто краще не нехтувати.
Міф 1. ABS — усемогутнє
Антиблокувальна система дійсно є дуже важливою і потрібною. Але її реальну ефективність не варто переоцінювати. У певних ситуаціях вона зуміє «порізати» гальмівний шлях, зберігши автомобіль цілим. Або ж, наприклад, запобігти заносу.
Але якщо водієм допущена серйозна помилка, навряд чи антиблокувальна система зуміє виправити ситуацію. Але в будь-якому випадку, машина, яка не оснащена ABS, є джерелом підвищеної небезпеки для інших учасників дорожнього руху.
З ABS пов’язаний і ще один міф. Мовляв, справжньому професіоналу вона тільки заважає. Правда, ті, хто таке стверджує, не вдаються до подробиць. Адже для того, щоб обскакати ABS, під ногами повинно бути 4 педалі, що відповідають за гальмування. А як інакше контролювати всі колеса?
Міф 2. Сніг на даху — не проблема
Пласти снігу на даху є реальною загрозою для безпеки. По-перше, вони щось важать, а значить, додають свої «5 копійок» до маси автомобіля. А через зайву вагу гальмівний шлях збільшується, нехай на пару сантиметрів, але їх цілком може вистачити для зіткнення. По-друге, через різке гальмування сніг може запросто з’їхати на лобове скло, обмеживши таким чином видимість.
Міф 3. Для кращого зчеплення потрібно знизити тиск у шинах
Цей спосіб дійсно працює. Але тільки в певних умовах. Скажімо, коли виникає необхідність штурму снігового бездоріжжя, тиск в шинах потрібно трохи приспустити. Таким чином, ширина коліс збільшиться, отже, зчеплення буде краще.
Але часто водії ідуть на це, експлуатуючи автомобіль у цілком «тепличних» міських умовах. Ну, або іноді «лякають» його виїздами на трасу. Ні в першому, ні в другому випадку користі від приспущених шин не буде. Навпаки, виникає цілком реальна ймовірність пошкодити покришки.
Міф 4. Задньопривідна машина взимку як небесна кара
Усякі «мерси-бехи» та інші «неправильні» автомобілі, в яких головною є задня вісь, у холодну пору року краще залишити в гаражі/на стоянці до весни. Цілими будуть, і страховка через ДТП не подорожчає. Так говорить легенда.
Новачкам варто пам’ятати, що задня частина автомобіля легше передньої. Тому, щоб полегшити собі життя взимку, в багажник варто покласти щось важке — це мінімум. Максимум — пройти спеціальний навчальний курс водіння. І тоді подорожі на задньопривідній автівці приноситимуть чисте задоволення.
Міф 5. Кросовери і позашляховики кращі
Дивлячись в якій ситуації опиняться автомобілі, і якими позашляховими здібностями вони володіють. У будь-якому випадку, для всіх автомобілів закони фізики працюють однаково. Якщо кросовери і позашляховики мають перевагу на ускладнених ділянках руху, їхня перевага випаровується на слизькій дорозі. Вони важчі, а значить, і гальмують вони менш ефективно.
Міф 6. Прогрів для слабаків
Хто б і що б не казав, а прогрівати автомобіль в холодну пору року потрібно. Тільки, звичайно, не так довго, як це доводилося робити ще років 10-15 тому.
Деякі автовиробники радять відмовитися від «пережитку минулого». Мовляв, і навантаження на трансмісію лягає важке на холостому ходу, і витрата палива збільшується. Ось тільки чомусь вони не згадують, що на сильному морозі моторне мастило починає густішати. І щоб воно «розійшлося», мотор потрібно поганяти на холостому ходу хоча б 3-5 хвилин. І тільки після цього вирушати в дорогу.
Міф 7. Зимові шини — зайва витрата грошей
Комплект нових, хороших зимових покришок коштує недешево. А плюс ще диски, ковпаки. Виходить затратно. Але вихід начебто є й альтернативою стають всесезонні шини. Коштують вони, звичайно, теж не дешево, але зате з ними набагато зручніше. Наприклад, відпадає необхідність «перевзуватися».
Зате такі шини не так ефективні, як шиповані, при гальмуванні на слизькій дорозі. А ще, економічна вигода від «усесезонок» досить сумнівна. Справа в тому, що вони зношуються набагато швидше, ніж комплекти літньої та зимової гуми окремо.
Джерело: http://autonews.com.ua/mify-o-zimnem-...
Коментарі до матеріалу