Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як розпізнати рейдерське захоплення і захистити свій бізнес

29.07.2016

На даний момент рейдерські атаки є однією з головних проблем на шляху розвитку бізнесу в Україні. Як правило, бізнесмени самостійно намагаються впоратися з рейдерством і не говорять про це публічно. Це тільки мотивує злочинців, які заради того, щоб «віджати» чужий бізнес, застосовують будь-які методи. В результаті в безпеці не можуть відчувати себе навіть великі компанії.

Незважаючи на те, що лихі 90-ті роки вже давно стали історією, рейдерські захоплення тривають і донині. Тільки за останній час від атак рейдерів постраждали великі компанії - «Іллічівський олійно-жировий комбінат» і Novus. У минулому році рейдерські атаки пережили такі великі підприємства, як «Укрнафта», «Амстор», «Житомирські ласощі» і «Українська національна лотерея». Рейдерство в Україні і далі процвітає, в будь-якому авторитетному інтернет-виданні ви можете знайти безліч матеріалів на дану тематику. У 2016 році близько сотні великих компаній зазнали рейдерських атак. У всіх цих випадках злочинці намагалися заволодіти сумами як мінімум в декілька сотень тисяч доларів.

Головні схеми рейдерських атак

Існує два основних типи рейдерства. У першому випадку злочинці переоформлюють бізнес на себе і виводять з нього кошти або користуються податковим кредитом власника. Як правило, зловмисники мають в своєму розпорядженні дані про податковий кредит жертви рейдерської атаки. Їх можуть надати як представники податкових органів, так і співробітники компанії. Яким би способом рейдери не отримали цю інформацію, її розголошення завжди суперечить закону.

У другому випадку рейдерам допомагають представники державних органів або правоохоронці. Вони можуть несподівано влаштувати бізнесменові показову перевірку після того, як отримають вказівку від конкурентів.

Щоб «віджати» компанію у бізнесмена, злочинцям необхідно зібрати наступний пакет документів:

    договір купівлі-продажу частки в статутному капіталі та протокол зборів акціонерів про ратифікацію цього договору. Ці документи з «липовими» печатками та підписами дозволяють поміняти засновників фірми.

    протокол загальних зборів фірми і наказ про призначення нового керівника. Ці документи дозволяють новоспеченим власникам фірми призначити керівника зі свого оточення.

Тим часом реєстратор завершує всі необхідні реєстраційні процедури:

    новоспечений керівник реєструє на своє ім'я нові електронні ключі в «M.E.Doc». Після цього він отримує право оформляти податкові документи.

    новоспечений директор отримує електронний цифровий підпис, після чого він може реєструвати податкові накладні в якості продавця товарів або послуг. Покупцем в такому випадку виступає фірма злочинця. Саме вона отримає податковий кредит, який потім передається іншим підприємствам.

При цьому реальний власник бізнесу в цей час може навіть не підозрювати, що навколо його компанії хтось провертає такі хитрі схеми.

Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://hyser.com.ua/

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
10.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями Рішенням суду позбавлено премії головну бухгалтерку: що стало причиною Парламент прийняв законопроєкт...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
10.06.2025
Оцінка земель та цифровізація у податковій сфері: моніторинг за І квартал 2025 року
Ключові виконані антикорупційні заходи стосуються доступності та публічності інформації про масову оцінку земель, цифровізації процесів у податковій сфері та підвищення академічної доброчесності під час захисту дисертацій. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) завершило восьмий ...
10.06.2025
Кабмін затвердив Стратегію розвитку сфери електронних комунікацій
Реалізація Стратегії відіграє ключову роль у розвитку національної економіки. Це більше інвестицій, додатково створений ВВП та надходження до бюджету: Там, де інші зупиняються, – Україна йде вперед. Попри постійні ворожі атаки, держава розвиває якісні електронні послуги, щоб кожен українець ві...
10.06.2025
Мінрозвитку пропонує реформувати внутрішні перевезення
Мета – зробити систему перевезень справді зручною для людей і справедливою для бізнесу. Більше за темою: Претензія щодо компенсації суми збитків, що виникли у зв’язку із неналежним виконанням умов договору перевезення вантажів Планова калькуляція вартості автомобільних вантажних п...
Кращі матеріали