Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що потрібно знати, аби захистити свої інтереси у сфері держреєстрації

07.04.2016

Наприкінці минулого року в Україні відбулася реформа системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і держреєстрації юридичних та фізичних осіб — підприємців. Також запроваджено дворівневу процедуру адміністративного оскарження рішень держреєстраторів. Водночас установлено вимоги до таких звернень, недотримання яких призводить до відмови в розгляді скарги. Проаналізуємо типові помилки, які не дозволяють скаржникам захистити свої інтереси.

Куди й на що можна скаржитися

Кожна особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації порушено, може звернутися до Міністерства юстиції чи його територіального органу. У разі незгоди з результатом розгляду скарги останнім — безпосередньо до Мін’юсту. Винятки становлять рішення про державну реєстрацію прав, які оскаржуються безпосередньо до Мін’юсту або суду.

Водночас скарга повинна відповідати вимогам, установленим законодавством щодо форми, змісту та підстав такого звернення, а саме — законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1.07.2004 №1952-IV та «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV. Недотримання хоча б однієї з вимог є підставою для відмови в прийнятті скарги до розгляду.

Cкарга — це письмове клопотання, яке подається на розгляд Мін’юсту щодо:

• рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

• рішення, дії або бездіяльності територіальних органів Мін’юсту.

До територіальних органів відомства скарга може бути подана стосовно:

• рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльності державного реєстратора;

• дії або бездіяльності суб’єктів державної реєстрації прав.

Відповідно до абз.1 ч.2 ст.34 закону №755-IV Мін’юст розглядає скарги на проведені держреєстратором реєстраційні дії (крім тих, які вчинено на підставі рішення суду), а також на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів міністерства. У свою чергу територіальний орган розглядає скарги на рішення (крім рішень, згідно з якими проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність держреєстратора та на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації.

Строки для звернень та розгляду

Згідно із ч.3 ст.34 закону №755-IV та ч.3 ст.37 закону №1952-IV рішення, дії або бездіяльність держреєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені впродовж 30 календарних днів з дня прийняття рішення або з моменту, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав. А рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Мін’юсту можуть бути оскаржені протягом 15 календарних днів.

Якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки діяльності державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, а також залучення скаржника чи інших осіб, Мін’юст та його територіальні органи можуть подовжити строки розгляду та вирішення скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.

Згідно з п.4 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою КМ від 25.12.2015 №1128, скарги розглядаються у строки, встановлені ст.20 закону «Про звернення громадян», а саме — протягом одного місяця від дня їх надходження, з урахуванням особливостей, визначених законами №1952-IV та №755-IV. Строки обчислюються з моменту реєстрації скарги суб’єктом розгляду.

Сплата державного мита за подання таких скарг законами №1952-IV та №755-IV не передбачається.

Особа, яка вважає, що її права порушено, надсилає скаргу поштою або подає її безпосередньо до секретаріату Мін’юсту чи його територіальних органів.

Відповідно до ч.4 ст.34 закону №755-IV та ч.4 ст.37 закону №1952-IV днем подання скарги вважається день її фактичного отримання, а в разі надсилання поштою — дата отримання відправлення відділенням пошти. Якщо останній день строку для подання скарги припадає на вихідний або святковий, він переноситься на наступний робочий день.

Детальніше читайте за посиланням.

Джерело: http://zib.com.ua/ua/122743-scho_potr...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
09.05.2025
Оподаткування доходів ФОП, який одночасно провадить незалежну професійну діяльність
Яким чином нараховується та сплачується ПДФО з доходів, що одночасно отримуються ФОП від діяльності на загальній системі оподаткування та від провадження незалежної професійної діяльності? Відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК) фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діял...
08.05.2025
Як подати заявку на гранти для переробних підприємств: нагадує Мінекономіки
Грантові програми від Мінекономіки та Держслужби зайнятості: як подати, які строки та кого це стосується? Більше за темою: Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Мінекономіки погодило ще 21 заявку за програмою «Гранти для переробних підприємств». Після виконання...
08.05.2025
ДПС розроблює підходи щодо врахування особливості ведення господарської діяльності в різних регіонах
Про умови ведення бізнесу, податкове навантаження та ветеранську політику говорили голова ДПС Руслан Кравченко та представники понад 60 підприємств і бізнес-асоціацій. До діалогу також долучився народний депутат Марʼян Заблоцький.  Учасники обговорили стандартні питання від бізнесу – бло...
Кращі матеріали