5 ознак проблемної новобудови
27.05.2016 380 0 0
У деяких новобудовах розмір знижок вже доходить до 25% і більше. Але в гонитві за дешевизною покупці ризикують або залишитися без квартири і грошей, або відкласти новосілля на невизначений термін. Експерти консалтингової компанії «РеалЕкспо» назвали 5 ознак, які повинні насторожити покупців, залучених низькою ціною.
1. Постійне зниження цін
Надійна новобудова завжди дорожчає - так і повинно бути. З відкриття продажів до введення в експлуатацію зростання цін, як правило, становить 20-30%. Будь-яке тимчасове зниження відбувається для залучення покупців, але воно обов'язково змінюється подорожчанням, і загальний вектор ціни завжди йде вгору.
Якщо ціни тільки падають, значить, проект не такий гарний, як запевняють в рекламі: попит на нього поганий і угоди поодинокі. Також у забудовника можуть бути проблеми з фінансуванням. Знижуючи вартість квадратного метра до рівня собівартості, він фактично вибудовує «піраміду», коли з грошей одних покупців оплачується подальше будівництво житла для майбутніх покупців. Якщо приплив покупців зменшується, новобудова «встає» на невизначений термін.
Деякі забудовники вже працюють на межі або навіть нижче рентабельності. Але демпінг - це найчастіше початок кінця. За будь-яким демпінгом ховаються проблеми з продажами, пов'язані з якимись помилками або прорахунками забудовника. Підозріло низька ціна - це привід почати шукати інший проект.
2. Низькі темпи продажів
Про те, що проект стійкий, красномовно говорить те, що квартири добре і стабільно продаються. Як змінюється кількість квартир в продажу - можна відстежити на сайті житлового комплексу. Якщо вони весь час «йдуть», значить, об'єкт користується попитом і має гарне співвідношення ціни і якості.
Якщо ж, навпаки, об'єкт давно висить в базах оголошень і майже не розпродано - з ним щось не так.
3. Постійно діючі акції
Акції - це один з найефективніших способів залучення покупців. Але робити щедрі «подарунки» постійно забудовники не можуть, це просто невигідно. У 2015-2016 роках витрати на будівництво і так вже впритул наблизилися до мінімальної ціни «квадрата» на первинному ринку.
На ринку нерухомості є традиційні періоди розпродажів - як для одягу або побутової техніки - це Новий рік і серпень. Якщо ж знижки діють постійно - протягом декількох місяців і більше, то це серйозний привід насторожитися. Занадто великі знижки (15-20%) і акції в режимі нон-стоп свідчать про серйозні проблеми у забудовника і показують, що він відчайдушно намагається залучити гроші на продовження будівництва.
4. Проблеми з комунікаціями
«Ключі в день оплати» - такий рекламний текст в поєднанні з низькою ціною і знижками може стати важливим аргументом у прийнятті рішення про покупку квартири. Але поспішати не варто. Нерідко буває, що будинок вже побудований, але не вводиться в експлуатацію через відсутність підключених комунікацій. Таким чином, формально покупець може отримати ключі, але жити в новій квартирі - ні. Коли забудовник вирішить проблеми з підключенням комунікацій, і чи будуть вони підключені взагалі - питання відкрите.
Дослідити технічні питання пересічному покупцеві непросто. Але можна пошукати детальну інформацію про об'єкт і про проблеми з комунікаціями в відкритих джерелах. Якщо квартирне питання стоїть гостро і переїхати в нове житло потрібно швидко, краще не ризикувати і віддати перевагу об'єкту з уже побудованими і введеними в експлуатацію корпусами.
5. Відсутність необхідної документації
Зниження цін може бути сигналом і того, що у девелопера немає необхідної дозвільної документації. Базовий «пакет», який повинен перевірити потенційний покупець, включає в себе: установчі документи, ліцензію забудовника, дозвіл на будівництво, проектну документацію по об'єкту і правовстановлюючі документи на землю. Забудовник зобов'язаний надати для ознайомлення всі необхідні папери, а відмова це зробити повинна насторожити покупця.
Джерело: http://www.zagorodna.com/ru/stati/pia...
Коментарі до матеріалу