Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Заблоковано помилкову ПН: що робити?

04.06.2020 2964 0 0

Ситуація. Платник ПДВ відправив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну (далі – ПН № 1) з неправильними даними, яку було заблоковано. Після цього платник оформив правильну ПН (далі – ПН № 2) на цю саму операцію, реєстрація якої пройшла успішно. Чи повинен платник намагатися розблоковувати ПН № 1 і чи потрібно її відображати в декларації з ПДВ?

У нас є дві ПН, оформлені на одне постачання, одна з яких – зайва. Логічно, що це ПН № 1, яка не була зареєстрована в ЄРПН. Розберемося, що робити з такою ПН.

Перш за все нагадаємо, що будь-яке постачання має підтверджуватися первинними документами (актами наданих послуг, накладними тощо). Неправильно складена ПН не є документом, який оформлено за фактом здійснення операції. Адже якщо дані – неправильні, то цієї операції фактично не було. А значить, у платника немає і первинних документів, що підтверджують її .

Формувати показники декларації даних, які не підтверджені первинними документами, заборонено (п. 44.1 Податкового кодексу, далі – ПК). Тому в декларації помилкова ПН не відображається.

На замітку! Аналогічної думки дотримується і ДПС (ЗІР, категорія 101.18). І якщо на практиці податкові на місцях раптом наполягатимуть на тому, що помилкова ПН також має бути включена до декларації, аргументом на захист платника стане заборона з п. 44.1 ПК.

Виходить, що в нашій ситуації в декларації слід відобразити податкові зобов'язання тільки на підставі ПН № 2.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали