Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Благодійна допомога в натуральній формі: послідовність оформлення

01.11.2017

Отримана благодійна допомога у вигляді майна (у натуральній формі) прирівнюється до додаткових ресурсів бюджетної установи, що відображаються як надходження та доходи спеціального фонду відповідного бюджету, за рахунок яких могли бути здійснені витрати та отримане відповідно майно. Розглянемо послідовність дій щодо оформлення благодійної допомоги зазначеного виду.

На перший погляд така безоплатна передача майна здійснюється за згодою лише бенефіціара (бюджетної установи) і не передбачає відповідного рішення (затвердження) суб’єкта управління щодо отримання майна.

Але при цьому не слід забувати, що бюджетні установи здійснюють свою діяльність на основі кошторису – основного планового фінансового документа, яким на бюджетний період установлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій, досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п. 1 Загальних положень Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.02 р. № 228, далі – Порядок № 228).

Майно, отримане бюджетною установою, може використовуватися лише на праві оперативного управління (у деяких випадках – на праві господарського відання), а відтак у нього (майна) повинен бути суб’єкт управління, який повинен знати про цей факт і наділити відповідними речовими правами суб’єкт господарювання.

Тож власні надходження буджетних установ, отримані додатково до коштів загального фонду, хоча й називаються «власними», є складовою спеціального фонду відповідного бюджету і затверджуються у кошторисі бюджетної установи як невід’ємна його частина у складі першої підгрупи другої групи (ст. 13 Бюджетного кодексу, далі – БК). Зокрема, до таких надходжень відносяться благодійні внески, гранти, дарунки, які є законними за умови дотримання вимог законодавства.

Кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани спеціального фонду та ін. згідно з п. 32 Порядку № 228 затверджуються керівником відповідної вищестоящої установи (якщо законодавством не встановлено іншого порядку затвердження). Отже, якщо бюджетна установа (бенефіціар) отримала благодійну допомогу у вигляді майна, легітимність надходження такого майна та можливість використання в діяльності за визначеними цілями передбачає в будь-якому разі погодження цього факту розпорядником бюджетних коштів вищого рівня у вигляді затверджених ним у кошторисі надходжень (підгрупа 1 другої групи власних надходжень) і відповідних бюджетних асигнувань для здійснення (відображення) відповідних видатків, а також під час прийняття ним звітів від підвідомчих установ та їх консолідації (зведенні).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
17.12.2024
Держбюджет-2025: функціонування та оплата праці владних органів
Закон від 19.11.2024 № 4059-ІХ «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059) крім деталізації обсягів доходів та видатків наступного року містиmь інші норми щодо держорганів – щодо особливостей їх функціонування в 2025 році, оплати праці персоналу, упорядку...
09.12.2024
Держбюджет-2025: зупинення дії законодавчих норм
Так уже повелося в нашій країні, що спочатку затверджуються численні закони, а згодом з різних причин (найчастіше – через фінансову незабезпеченість) дію окремих норм начебто тимчасово призупиняють. Розглянемо, що передбачають деякі норми ч. 3 Прикінцевих положень Закону від 19.11.2024 № 4059-...
Кращі матеріали
Центр сповіщень