Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік лишків, виявлених під час інвентаризації

31.10.2017

Із цієї статті ви дізнаєтесь: як відобразити в обліку виявлені надлишки основних засобів (далі – ОЗ) та запасів залежно від того, чи будуть вони використовуватись у процесі діяльності установи.

Для організації проведення інвентаризації активів установи з метою забезпечення достовірного відображення їх вартості в річній звітності слід скористатися нормами Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879.

Типові форми для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації затверджено наказом Мінфіну від 17.06.15 р. № 572.

Виявлені надлишки товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ) або визначений розмір збитків від нестачі, списання активів мають бути відображені в обліку із застосуванням Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203 (далі – План рахунків № 1203). Для цього можна скористатися бухгалтерськими проведеннями, у тому числі щодо списання або оприбуткування активів, наведеними в Типовій кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженій наказом Мінфіну від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Наказ № 1219, Типова кореспонденція).

За потреби можна застосовувати й інші проведення (це дозволено Типовою кореспонденцією), але з дотриманням Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого Наказом № 1219 (далі – Порядок № 1219).

Виявлені під час інвентаризації лишки ТМЦ по суті можна вважати активами, раніше не врахованими в балансі. Однак з огляду на те, що подальша їх доля може бути різною (оприбуткування у складі ОЗ чи запасів, продаж, розбирання з отриманням потрібних установі цінностей чи тих, що підлягають реалізації, або знищення), розглянемо правила бухобліку для кожної з таких ситуацій.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
Кращі матеріали
Центр сповіщень